Kako naj povem staršem za moje brazogotine pred pkletjem? Kakšno reakcijo naj pričakujem?
Poškodbe so stare približno 3 mesece in so na mojih stegnih in nekaj na stopalu. Nadtale so bele brazgotine, nekatere globje poškodbe pa so rdeče. Jih lahko odpravim in kako? Kako jih lahko skrijem?
Trenutno sem ze nekaj casa "čista", ampak me še vedno skrbi, da se bom vrnila nazaj k samopoškodovanju. Strah me je, da mi bo mami odčitala, da sem dramatična in sem v resnici uredu...kako naj ji povem?
• Uredništvo
Patrik Senica

Odgovor svetovalca:
Zdravo Anchi!
Imaš torej zgodovino samopoškodovanja, kar je na tvojem telesu pustilo nekaj vidnih brazgotin, zdaj pa te zanima, kako jih skriti in kakšen je lahko odziv staršev.
Glede na to, da so od poškodb minili trije meseci, obstaja verjetnost, da se do poletja brazgotine še bolje zacelijo in bodo manj opazne. Seveda tega ne morem trditi z gotovostjo, sploh za tiste bele. Boš videla, kaj se bo zgodilo. Brazgotine so sicer trajne, kar pomeni, da se jih ne moreš znebiti - vsaj ne na način, ki bi ti bil trenutno dostopen. S tem sicer ni nič narobe - brazgotin se ti ni potrebno sramovati, niti jih ni potrebno skrivati. Ja, sicer res obstaja verjetnost, da te bo kdo od prijateljev ali sošolcev po njih vprašal, vendar jim nisi dolžna razlagati, kako je do njih prišlo. Včasih nasmeh in zamah z roko "Ah, to ni pa nič" zadostuje.
Kar se tiče pogovora s starši pa je situacija malce drugačna. Bilo bi dobro in koristno, če jim poveš, saj te imajo starši radi in jih skrbi zate. Počakaj na primeren trenutek - ko mami ne bo vznemirjena ali pod stresom. Povej ji, da bi se rada z njo pogovorila in da jo prosiš, da te posluša in skuša razumeti, da ti ni lahko o tem govoriti. Ko ji poveš, jo lahko tudi malo "pomiriš" s tem, da si s samopoškodbami končala. Kakšna bo reakcija, ti žal ne morem povedati, saj tvojih staršev ne poznam. Lahko pa predvidevaš kakšna bi lahko bila glede na tvoje predhodne izkušnje z njimi in glede na tvoj odnos s starši. Kot sama razmišljaš, se res dostikrat zgodi, da se starši odzovejo na način, kot ga omenjaš: da so otroci dramatični, da ni tako hudo itd. Takšni odzivi niso primerni, kajti tvoja občutja so pomembna in resnična, poleg tega pa se vsak odziva na življenjske situacije različno. Če se ti bo zdelo, da te starši ne bodo razumeli, se lahko zaupaš tudi šolski svetovalni službi ali pa kontaktiraš TOM Telefon (tel: 116 111). Na voljo ti je tudi psiholog tukaj, na #To sem jaz, za klepet v živo.
Ker omenjaš, da te je strah, da bi zopet začela s samopoškodovanjem, bi te opomnil, da so omenjeni kontakti primerni tudi takrat, ko boš čutila stisko in potrebo po tem, da se poškoduješ. Pomoč obstaja in ti si je vredna, zato ne obupaj. Tudi jaz in drugi svetovalci smo ti vedno na voljo in ti bomo z veseljem pomagali kadarkoli boš v stiski.
Hvala, ker si nam izkazala zaupanje in nam pisala in upam, da se še kaj oglasiš!
Patrik Senica, mag. psihologije