Zdravo, ne vem kako naj to najbolje povem, ampak samopoškodujem se že pol leta. Trigger za to je bil prepir s partnerko, nato pa je skoraj vsaka neudobna stvar sprožila taka dejanja. Režem se po rokah že od konca oktobra, pred šolo, takoj ko se zbudim, ali globoko ponoči. Pravzaprav mi je že na obeh rokah zmanjkalo mesta, zato se ponovno režem že po brazgotinah (ime tiger stripes sem si izmislil, ker imajo moje roke tigraste črte, no nevem koliko je to zabavno, bolj je žalostno po resnici povedano).Ne vem kako jih skriti, saj se bliža poletje, vsi mislijo, da sem kreten, ker hodim v dolgih rokavih tudi v vročini, moja mati pa misli, da sem si potetoviral roke. Razočaral bi jo, če bi izvedela. Za nekaj časa sem tudi nehal to delati, enkrat ko sem zarezal tako močno, da se rana ni želela sama zaceliti. Takrat sem občutil pravi živalski strah. Čeprav se toliko režem, ne želim storiti samomora. Problem je, da se nihče na svetu pravzaprav ne briga za mene in bolečina mi pomaga pri procesiranju in obdelavi svojih čustev. Osebni zdravnik me je napotil k psihologu, kateri mi je dajal idiotske nasvete, zato sem nehal tja hoditi že po dveh seansah. Mislim, da pišem vse to samo za to, ker ne vem komu še povedati. Resnično me pa zanima, kako naj skrijem brazgotine med poletnim časom. Prav tako mislim, da imam tako imenovani BPD (borderline personality disorder), vendar se bojim iti k strokovnjaku in izvedeti. Samodiagnosticiranje je slaba stvar, zato je najboljša izbira, da to ostane tajna.
• Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen.
Bom začela kar s tem kar si ti zapisal na koncu in se s tabo v prvem delu močno strinjam - samodiagnosticiranje je res slaba stvar, glede drugega dela pa se nikakor ne morem strinjati s tabo - nikakor ni bolje da ostane tajna, veliko bolje je, da opraviš kliničnopsihološko diagnostiko, na podlagi katere bosta lahko s psihologom predebatirala na kak način funkcioniraš in kakšni bi bili zate bolj ustrezni načini soočanja s stresom, stiskami, frustracijami. Rezanje produktiven način ni (kar zagotovo tudi sam veš), te lahko razumem, da ti do ene mere pomaga pri obdelavi čustev, a obstajajo veliko manj škodljivi načini na katere lahko predelamo naše občutke. En zelo pomemben je psihoterapija. Mi je žal, da si imel slabo izkušnjo s psihologom. Pri tem kako skriti brazgotine pa ti žal ne bom dala pametnega odgovora oziroma takega, ki bi ti bil naenkrat v veliko pomoč. Najbolj učinkovit način je - da si ne povzročaš novih, stare pa s preparati (ustreznimi kremami ali obliži) saniraš - kdaj mora pri tem pomagati tudi osebni zdravnik.
Zaradi vsega kar si opisal bi bilo dobro da v kliničnopsihološki obravnavi spoznaš nove tehnike, veščine, strategije, ki ti bodo lahko v pomoč pri nadaljnjem soočanju z izzivi vsakodnevnega življenja. Prosim pojdi ponovno k zdravniku po napotnico za kliničnega psihologa in se naroči v najbližjem zdravstvenem domu.
Javi se še kaj,
lep pozdrav,
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije, spec. klinične psihologije