Zdravo, že nekaj časa se samopoškodujem in ne vem več, kako naj s tem preneham, ker je postalo del moje rutine. Včasih se zgodi, da niti nisem zelo žalostna, pa vseeno čutim močno potrebo, da to naredim. Ne gre za iskanje pozornosti – to počnem na mestih, kjer tega nihče ne vidi, in o tem ne govorim z drugimi. Ko me nekaj razjezi, prizadene ali preobremeni, je to edina stvar, na katero lahko mislim, in edini način, kako se s tem spopadem. Svoje jeze ali frustracij ne znam izraziti navzven, nisem oseba, ki bi kričala ali se prepirala, zato vse zadržujem v sebi. Takrat imam občutek, da je to edini način, da zdržim. Zavedam se, da to ni zdrav način soočanja s čustvi, ampak ne gre drugače.
Uredništvo
Jožica Barborič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena
Praviš, da se že nekaj časa samopoškoduješ. Če te prav razumem, je tvoja želja s tem prenehati. V samopoškodovanju si našla ventil za sproščanje svojih napetosti, postalo je tvoja navada. Verjamem, da te samopoškodovanje v tistem trenutku, ko to storiš sprosti, da popusti napetost tedaj, ko začutiš bolečino. Sama pa najbrž veš, da je to samo blažitev trenutne stiske, ne more pa biti dolgoročna rešitev. Pomembno je zavedanje, da si ti tista, ki izbiraš svoje vedenje, svoje aktivnosti, ti odločaš o tem, kaj hočeš in česa nočeš početi.
V svojem pisanju jasno poveš, da je sapoškodovanje tvoj izbor, da je postalo tvoja navada in je to edino, kar znaš početi za svoje sproščanje. Pomembno pa je tudi vedeti, da se lahko vsega česar smo se skozi življenje naučili, tudi odučimo. Tudi ti si se rodila kot dojenček, ki ni znal ničesar drugega kot spati, jesti, jokati, lulati in kakati. Pa se poglej danes, česa vsega si se naučila! Naučila pa si se zato, ker si želela zadovoljiti svoje notranje potrebe. Potrebe so torej tiste sile, ki nas usmerjajo, vodijo k temu, da iščemo različna vedenja, s katerimi bi jih potešili.
Poglej se torej danes, kaj vse lahko samostojno počneš, kaj vse si skozi življenje dosegla, se naučila! Zavedanje, da se lahko vsega, česar si se naučila, tudi odučiš – spremeniš, pri čemer mislim predvsem na slabe navade, kamor sodi tudi samopoškodovanje, je zelo pomembno. Prvi korak k temu spreminjanju si že storila, ko si izrazila željo po tem. Sedaj pa potrebuješ dober načrt, da storiš naslednji korak v novi smeri.
Kako pa sicer živiš? S čim se ukvarjaš? Kaj te veseli in sprošča? Veliko je namreč različnih aktivnosti s katerimi se človek lahko sprosti veliko bolj učinkovito kot s samopoškodovanjem. Možnosti, da iz palete različnih aktivnosti izbereš tisto, ki te najbolj sprošča, je veliko. Tako kot si izbrala samopoškodovanje, lahko izbereš tudi nekaj drugega. Morda tek, poslušanje glasbe, prepevanje, pogovor s prijateljico, prijateljem, ples, glasno kričanje v gozdu ali ob reki, preskakovanje kolebnice, pisanje dnevnika, ukvarjanje s hišnim ljubljenčkom, meditacija, joga, učenje tehnik sproščanja in še marsikaj. No, kaj boš izbrala?
Želim ti vse dobro in pazi nase.
Jožica Barborič, univ. dipl. psihologinja, specialistka klinične psihologije in realitetna psihoterapevtka