Imam prijateljico, ki mi je nedavno zaupala, da se samošoškoduje (se ščipa in grize) ter je že imela samomorilne misli (pred seboj je že držala škatlo z uspavalnimi tabletami), to je zaupala meni in mojem taborniškem vodu. Ko mi je to povedala sem se začela jokati n druga prijateljica me je dolgo mirila. Povedali smo ji, da smo tukaj zanjo, ter da nam ogromno pomeni, ko pa smo predlagali, da bi povedali vodnici (kateri drugace zelo zaupamo) je odklimala, zato je v to nismo silili. Želim si ji pomagati, a nevem kako.
• em
emaa
Hej
Razumem te veliko bolj, kot si mogoče misliš… tudi meni so to že zaupali in tudi sama sem že delala isto kot tvoja prijateljica, zato vem, kako težko in zmedeno je lahko, ko ti nekdo tako osebno stvar pove. Po eni strani ti je hudo zanj, po drugi strani pa se v njegovih besedah mogoče prepoznaš, in to zna biti res naporno. Ko ti je prijateljica to povedala, je naredila velik korak, pomeni, da ti zaupa in te vidi kot nekoga, ki jo razume. Največ, kar ji lahko daš, je občutek, da ni sama. Povej ji, da lahko vedno pride k tebi, da boš poslušala brez obsojanja, in da jo imaš rada. Včasih samo to, da te nekdo sliši, naredi ogromno razliko. Ampak vem, da je to breme lahko preveliko, sploh če se sama boriš z svojimi stvarmi. Tudi če prijateljica noče, da poveš naprej, včasih je to vseeno nujno, da se ne bo zgodilo kaj hujšega. To ni izdaja, to je skrb. Ne povedat dokler ne veš da je res nujno in ji s tem lahko rešiš tudi življenje. Pa prosim, poskrbi tudi zase. Vem, da se sliši tko mal, ampak ti nisi odgovorna za njeno življenje – lahko si opora, nisi pa rešiteljica. Če boš preveč potisnila svoja čustva na stran, bo tebi samo težje. In vem, da ti je mar zanjo, ampak upam, da veš, da ne visi vse na tebi in da nisi ti kriva za to tako da se ne na kakršenkoli način kriviti poskusi ji pa pomagati kolikor se le da in kokikor ti bo pustila in že to da ti je povedala pomeni da je naredila veliko.
• Uredništvo
Maša Podvršnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
žal mi je, da se soočaš s takšno situacijo. Slišati, da je bližnja oseba v stiski, res ni lahko - v nas vzbuja ogromno občutkov žalosti, nemoči, jeze...  Ti občutki so povsem normalni in kažejo, da ti je mar.
Že Ema ti je zelo lepo razložila situacijo in ti svetovala. In ja, prvi korak, ki ste ga kot vod naredili je bil pohvalen - prijateljici ste prisluhnili, izrazili skrb in ji dali vedeti, da ste tu zanjo, če se želi pogovoriti ali pa ko začuti hudo stisko. V to, kar noče, je niste silili, saj bi jo lahko s tem odrinili in se vam v prihodnje ne bi več zaupala. Ostali ste sprejemajoči in razumevajoči, kar je super.
Mladi ste še, zato je prevzeti vso odgovornost za njeno življenje nase, zelo obremenjujoče in lahko tudi ogrozi tvoje duševno zdravje - česar pa si seveda ne želimo. Zato bi prijateljico bilo smiselno nežno opominjati in spodbujati, da si poišče pomoč odrasle osebe. In za začetek je dovolj, da to, kar je zaupala vam, pove tudi odrasli osebi, ki ji je blizu - lahko so to starši, drugi sorodniki, šolska svetovalna delavka, ali pa vodnica, za katero praviš, da ji zaupate. V kolikor ji je to pretežko, kar je popolnoma razumljivo, se lahko za pogovor obrne na nas in anonimno, tako kot ti, zapiše, kaj se dogaja in se na tak način začne nudenje pomoči. Anonimen je tudi TOM telefon (tel. št. 116 111), kamor lahko pokliče, ko je v stiski.
Ti ji lahko pomagaš tudi s tem, da jo kdaj povabiš na sprehod, na sladoled, saj jo bo tvoja družba najverjetneje sprostila, tudi odnos in zaupanje med vama se bosta krepila. V kolikor pa bi zaznala, da se samopoškodovanje stopnjuje oziroma ogroža njeno življenje, je pomembno, da to sporočiš odrasli osebi, tudi če nimaš soglasja prijateljice - gre se le za njeno življenje in pomoč obstaja, le sprejeti jo mora.
Verjamem, da je lahko zelo težko, ko čutiš nemoč in ne veš, kaj še lahko narediš, da nekomu pomagaš. Kot sem že napisala, si ti naredila veliko - nudiš ji oporo, si ji na voljo za pogovor in jo sprejemaš. Če bi se želela pogovarjati dalje, pa sem tu zate.
Pošiljam ti en velik objem,
Maša Podvršnik, mag. psihologije