Živjo,
v preteklosti sem se rezala. Nisem se že eno leto, na kar sem res ponsona, sama sem si dokazala kako močna sem. O tem ve samo ena oz. dve osebi. Moja prijateljica s katero sva se kar anenkrat oddaljili, mogoče ker sva prišli do različnih točk življenju. Mogoče pa zato, ker me še vedno žre moja preteklost za katero ona ve. Mogoče je več prvo kot drugo, saj nisem samo jaz kriva za to, da sva se nehali pogovarjati. Druga oseba, ki to ve pa je župnik v moji župniji, ampak z njim se o tem ne pogovarjam.
Vglavnem vsa moja preteklost me zelo žre. Rane me spominjajo na mojo preteklost, na kazero se nočem spominjat. Prevečkrat se spomnim kaj vse sem šla skozi in vem, da je to del mojega življenja in, da to izraža kdo sem, ampak noben drug ne ve, čez kaj sem šla. Vem, da bi bilo dobro, da grem k terapiji, ampak me je strah, še posebej izvedeti iz kje je to prišlo, kako sem do tega prišla. Ni šans, da povem moji družini, saj nočem, da jih zame še bolj skrbi.
Malokrat si priznam na glas, sama sebi, da se sem rezala, vedno sem uporabila besedo samopoškodovanje. Prijateljici sem vedno rekla, sej veš, ko sem delala to. Težko si priznam, ko si me stisne in potem to spremeni cel moj dan. Ne vem, kaj naj naredim. Vem, terapija, ampak ne to trenutno ni na moji listi, vem da je težko razumeti zakaj ne, samo to pomeni še ena laž moji družini in prijatelem, kam grem tedensko, ker še posebej moja družina ve kakšen urnik imam za faks.
Rada bi samo manj razmišljala o tem, da me manj žre.
Uredništvo
Maja Krajnc

Odgovor svetovalke:
Draga mladenka,
Najprej naj te pohvalim, da si se odločila za pomoč. Žal pa je iz tvojega pisanja težko razbrati, kaj te resnično teži. Ali je to prekinjen odnos s prijateljico, ki ve, kaj se je dogajalo s teboj. Glede tega ti predlagam, da poskušaš vzpostaviti stik z njo. Morda si ga želi tudi ona, pa ne ve kako. Stori prvi korak.
To, da si se rezala, je verjetno posledica hude duševne bolečine, o kateri pa ne želiš govoriti. Zdaj po nepotrebnem kriviš sebe za dejanja, ki jih ni več. To je preteklost in naj tako tudi ostane. Res nima smisla, da se še nadalje ukvarjaš z nečim, česar ne moreš spremeniti. Lahko pa vplivaš na sedanjost in s tem na prihodnost. Ali res želiš, da te preteklost zaznamuje? Dobro, naredila si napako. Iz tega si se nekaj naučila in to je pomembno.
Nekaterim pomaga simbolična gesta: na listke napišejo, česa si želijo znebiti, nato pa to odvržejo v reko, ki jih odnese. Ti boš ostala na bregu reke, odpustila sebi in morda tistim, ki so povzročili tvojo bolečino, da si jo omilila z rezanjem.
Vprašaj se, ali je morda nekdo, ki bi mu tvoja pomoč koristila? Kaj je tisto, kar te razveseli in napolni z zadovoljstvom? Poskusi najti v vsakem trenutku nekaj lepega in dobrega. Ne bo lahko. Za to se moramo truditi vsak trenutek posebej. In verjemi. Splača se.
Toplo ti priporočam knjigo Elisabeth Lukas Na sledi veselju.
Vso pravico imaš, da v življenju najdeš veselje. In še enkrat: PRETEKLOSTI NE MOREŠ SPREMENITI, ZATO SE NEHAJ UKVARJATI Z NJO. Ti živiš tukaj in zdaj.
Prav prisrčno te pozdravljam in želim vse dobro.
mag. Maja Krajnc, univ. dipl. sociologinja in politologinja