Pozdravljeni
Jaz sem nehala z samopodkodovanjem (natancneje NSSI) ze nekje 3 mesce nazaj...ampak zadnje case se moram zelo potrudit da nebi spet zacela, za to ve en moj sosolec, prijateljica in fant, ampak nikomur nisem se povedala da me mika da spet zacnem, kaj naj naredim?
• ir
iris_tuki2012
pozdravljenu, spet jaz,
nebi rada tezila ampak pisala sem vam dva dni nazaj in bi samo hotla ogdovor
pozdrav!
• Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Če si prenehala, to pomeni, da imaš močno voljo in veš kaj je dobro zate, čestitke za to. Pridejo težja ali pa bolj stresna obdobja v življenju in verjame, da se moraš takrat še bolj boriti proti tem vzgibom. Ampak razmisli- kaj ti je takrat ko si prenehala pomagalo skozi težke momente. Katere strategije so ti pomagale oziroma kako si se zamotila v trenutkih ko je bila želja po samopoškodovanju velika? Tiste "finte", ki nam pomagajo, tistih se je vredno posluževati v težkih dneh. Vsekakor je fino, da se z ljudmi ki jim zaupaš pogovoriš o tem, da ti je težko in da imaš spet misli o samopoškodovanju. Ljudje, ki te imajo radi, so vedno lahko dober poslušatelj in tudi svetovalec - skupaj lahko mogoče najdete ideje/rešitve za tvoje težave. Kaj meniš?
Lahko si pomagaš tudi s kakšnimi tehnikami sproščanja ali z drugimi vajami in strategijami, ki pomagajo drugim mladostnikom. Vabim te k prebiranju našega priročnika Kaj lahko naredim, da mi bo lažje?
Verjamem, da si dosti močno in pametno dekle, ki bo znalo najti načine pomoči za lastne stiske, ki ne vključujejo škodovanja sami sebi.
Lepo te pozdravljam.
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije, spec. klinične psihologije
• ir
iris_tuki2012
Pozdravljeni, spet jaz
Pred parimi dnevi sem se spet samoposkodovala, in res nevem kako naj neham, ceprav si to zelo mocno zelim
• Uredništvo
Tina Rezar
Odgovor svetovalke:
Spoštovana,
prebrala sem tudi tvoje prvo sporočilo. Hvala, da si svoje misli in stisko delila na našem portalu. Opisuješ svojo bitko s samopoškodovanjem, ki je (še) ne zmoreš ustaviti. Žal mi je, da se ti je ponovno zgodilo. Verjamem, da je to lahko zelo težko in frustrirajoče, še posebej, ker si si tako močno želela prenehati. Pomembno je, da se zavedaš, da so spodrsljaji del procesa okrevanja in ne pomenijo, da si šibka ali da ti ne bo uspelo. To je le ovira na poti, ki jo boš premagala. Vedi, da v tem nisi sama in da so neprijetni občutki, s katerimi se ob tem srečuješ, začasni in minljivi. Zelo pomembno je, da se o tem vedno pogovoriš oz. deliš z nekom, ki mu zaupaš in ti lahko v težkih trenutkih nudi podporo, spodbudo. Ali imaš kakšno zaupno osebo? V zgornjem sporočilu omenjaš sošolca, prijateljico in fanta. Poskusi vsaj nekomu izmed teh povedati, da se ti je ponovno zgodilo in da ti je ob tem težko. Že dejstvo, da deliš svojo stisko z nekom, ti lahko prinese veliko olajšanje. Osebe, ki te imajo rade, so tu zate in ti želijo pomagati. Skupaj boste lažje našli rešitve. Ne pozabi, da se v pojmu pomoč skriva besedica MOČ.
Menim, da bi bilo zelo dobrodošlo, da si poiščeš ustrezno strokovno pomoč, v katero boš vključena redno in dlje časa. Na tvojem mestu bi se oglasila v šolski svetovalni službi, kjer bi ti pomagali poiskati dodatno strokovno pomoč. S strokovnjakom se lahko pogovarjata o tem kako zatreti samopoškodbeno vedenje in ga preoblikovati v pozitivnejše, učinkovitejše vedenje. Pomisli kaj je glavni sprožilec za ponovitev samopoškodovanja? Kaj točno te takrat vznemiri? Spomni se, kaj ti je pomagalo, ko si prenehala za tri mesece. Katere dejavnosti so te zamotile? Kaj te je pomirilo? Poskusi se ponovno posvetiti tem stvarem. Toplo priporočam, da razmisliš o tovrstni pomoči, saj ni potrebno, da tako veliko breme nosiš sama. V kolikor želiš, se lahko vključiš tudi v svetovalnico POSVET, kjer nudijo brezplačno podporo po celotni Sloveniji. Zberi pogum in jim napiši sporočilo za vključitev na e-naslov info@posvet.org.
Čas je, da samo sebe postaviš na prvo mesto in začneš graditi na lastni vrednosti, samozavesti in pozitivni samopodobi. Bodi pozorna na svoje občutke; če zmoreš, bi bilo dobro, da bi si svoja občutja nekaj časa zapisovala v svoj dnevnik. Prepoznavanje in razumevanje lastnih čustev ti lahko pomagata pri soočanju z negativnimi občutji. Kadarkoli lahko tudi odgovoriš ali zapišeš svoje misli na našem portalu – ti bom z veseljem pomagala pri soočanju z izzivi.
Dajem ti 7-dnevni izziv za krepitev lastnih pozitivnih lastnosti:
1.       Pripravi si pisalo in lističe (lahko so različnih barv in oblik).
2.       Vsak večer si vzemi minuto časa in na listek zapiši nekaj pozitivnega o sebi (eno stvar, ki ti je pri tebi všeč – npr. »prijazna sem«/ »rada pomagam soljudem« / »danes se mi je nasmehnil neznanec, ki sem ga srečala na cesti« / »všeč so mi moje oči«). Pomisli na vse osebnostne lastnosti, fizične značilnosti in dobra dejanja.
3.       Listke lepi na vidna mesta (na vrata ali stene sobe, na pisalno mizo, na ogledalo, na hladilnik…)
4.       Kadarkoli se v tebi prebudi negativno čustvo, si v spomin prikliči pozitivne besede, ki si jih zapisala na listke.
Kadar se znajdeš v stiski in razmišljaš o samopoškodovanju, o tem NUJNO obvesti nekoga, ki ti je blizu (morda dobra prijateljica, prijatelj, fant…) in o tem odkrito spregovori. Lahko pokličeš tudi na telefon 01 520 99 00 (vsako noč, med 19. in 7. uro zjutraj). Svetovalci ti bodo po telefonu nudili zaupni pogovor in ti pomagali poiskati poti iz tvojih težav. Dodajam še dve telefonski številki, ki se jih lahko poslužiš, če se znajdeš v stiski:
•    TOM telefon (116 111 – vsak dan, od 12:00 do 20:00)
•    Zaupni telefon Samarijan (116 123 – 24 ur na dan, brezplačno, anonimno)
Pomni, da je vsak majhen korak naprej, velika zmaga na tvoji poti k boljšemu jutri. Bodi ponosna nase, ker se boriš!
Želim ti obilo poguma in vse dobro iz srca,
Tina Rezar, mag. prof. pedagogike in nemščine in mag. zakonskih in družinskih študij
• ir
iris_tuki2012
Pozdravljeni
Eno tedenski izziv mi je pomagal in mi ze gre bolje, zdaj vedno ko pomislim o samoposkodovanju o tem spregovorim z nekom od navedenih v prvem sporocilu, hvala za pomoc in odgovor