Utrujena sem, preveč vsega se trenutno dogaja. Ne zmorem več...Tako me boli. Nekdo, ki sem ga imela rada me je prizadel in odšel. Edino uteho mi sedaj predstavlja rezanje. Začela sem ogromno brati o samopoškodovanju. Nevem pa zakaj povsod piše da se po njem, vrnejo slabi občutki, občutki krivde in sramu. Medtem ko jaz doživljam pozitivne občutke po tem. Všeč mi je ko vsakič znova zarežem in se kmalu zatem začne poznat rana. Nevem kako naj razložim, meni daje dober občutek, občutek zadovoljstva. Nihče me ne razume, nihče me ne vpraša kako sem in to mi daje tak občutek nevrednosti in nezadostnosti. Res se počutim tako sama.
• Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
Najprej se ti želim zahvaliti, ker si nam zaupala svojo stisko. Zapisala si, da se ti trenutno veliko dogaja, doživela si izgubo ljubljene osebe. Ob trenutnem dogajanju si utrujena in doživljaš veliko bolečine. Občutek imaš, da te nihče ne razume, zato se počutiš osamljeno, nevredno in nezadostno. Začela si se zatekati k samopoškodovanju, ki ti v tej težki situaciji daje občutek zadovoljstva.
Prebrala si, da naj bi se po rezanju vrnili neprijetni občutki, npr. krivda in sram, sama pa po njem doživljaš prijetne občutke, zadovoljstvo. Ljudje, ki se samopoškodujejo, pogosto poročajo, da neposredno po dejanju občutijo zadovoljstvo, pomirjenost ali občutek nadzora. Vendar pa dolgoročno samopoškodovanje ne omili duševne stiske, temveč jo pogosto celo okrepi, saj se, kot si zapisala, poleg ostalih neprijetnih občutkov lahko pojavita tudi krivda in sram. Predvsem pa nam samopoškodovanje ne pomaga rešiti situacije, ki nam povzroča stisko. Res je, da na izgubo ljubljene osebe nimaš vpliva in torej tega ne moreš "rešiti". Izguba je vedno težka in njeno prebolevanje zahteva čas. Ob tem se lahko počutiš osamljeno, posebej če nihče od tvojih bližnjih ni doživel podobne izgube in se ti zdi, da te ne morejo razumeti. Občutiš lahko mešanico različnih čustev, pa tudi telesne bolečine in simptome tesnobe. Čeprav teh občutkov ne moreš popolnoma odstraniti, pa jih lahko vsaj malo omiliš - na primer preko ukvarjanja s prijetnimi, sproščujočimi aktivnostmi, izvajanja sprostitvenih tehnik (več o tem si lahko prebereš tu) ali pogovora z osebo, ki ji zaupaš.
Če takšne osebe nimaš ali pa se ti zdi, da bi ti bil bolj v pomoč pogovor s strokovnjakom, se lahko obrneš na katerega izmed naslednjih virov pomoči. Še ena možnost za brezplačen pogovor s strokovnjakom je Center za psihološko svetovanje Posvet, na katerega se lahko naročiš sama in za to ne potrebuješ napotnice. Na naši strani pa imaš prav tako možnost pogovora s psihologi preko klepeta, urnik delovanja klepetalnice najdeš tu.
Iskreno upam, da ti bo kateri izmed zgoraj navedenih nasvetov v pomoč. V temle članku lahko najdeš še nekaj nasvetov za spoprijemanje s stisko pri samopoškodovanju. Če bi mi želela zaupati še kaj, pa sem ti na voljo.
Želim ti vse dobro,
Anja Rakovec, mag. psihologije