Lep pozdrav
S samopoškodovanjem seem začela eno leto nazaj.S samopoškodovanjem sem začela tako:moja mama in oče sta se ločila 5 let nazaj in to sem prenesla brez težav in stresa nato pa si je mama našla fanta ki je bil sprva zelo prijazen in ljubezniv potem pa se je use spremenilo postajal je nasilen in nad mojo mamo she je zelo jezil eno noč po novem letu sem ga videla kako drzi mojo mamo za vrat zadrla sem se in rekla naj odneha odvrnil mi je da me pocne nic takega jokala sem se in nisei vedela kaj storiti hotela sem pozabiti na vse to minilo je nekaj mesecev ko smo prisli na morje sem o tem spregovorila s prijatelji zelo so mi pomagali potem pa sta se mama in njen fant zacela kregati slisala sem krike moje mame in stekla pogledat kaj se dogaja videla sem kako jo drzi za vrat in jo tepe po obrazu nato jo je porinil na tla in nanjo hotel vreci stol stekla sem do mami in jo zascitila vendar mi je odvrnila naj odidem spat nisem vedela kaj naj storim zato sem zacela s samoposkodovanjem saj mi je to pomagalo da se umirim to sem pocela dan za dnem in bilo je boljse saj sem si v glavi mislila da sedaj cutim enako bolecino kot jo mami ko jo njen fant pretepa potem sta se se celo porocila in velikokrat sem se pogovorila z mamo ampak vedno mi je odgovorila da je ne tepe potem pa je umrl 15.3.2024 moja mama je zelo slabo vendar upam da ji bo kmalu bolje sem pa si oddahnila da ne bo vec obcutila bolecine ki jo je dobila od njega.
Sedaj sem z samoposkodovanjem koncala vendar se moje brazgotine se vedno poznajo imam jih na levi roki in bliza se poletje in nevem kako naj moje rane skrijem pred starsi.
Lp.
• Uredništvo
Tina Toman

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Koliko slabega si morala, žal, v teh tvojih rosnih letih že doživeti in pretrpeti. Iz zapisa se lahko prav začuti kaj vse si doživljala. Razbrati je tvojo stisko, bolečine, .... Na drugi strani pa tvoj pogum, da si bila pripravljena zaščiti mamo. Vidi se, da si že sedaj močna osebnost. Lahko ti le čestitam. Vendar vedi, da takšne stvari lahko pustijo posledice na dolgi rok. Zato ti svetujem, da poiščeš pomoč, tudi če si trenutno v redu. Takšne stiske lahko človeka zaznamujejo za celotno življenje. Tebi tega ni treba. Ne usmerjam te k strokovnjakom po zdravila, ampak poišči nekoga, s katerim se boš lahko o teh stvareh, ki si jih doživljala odkrito pogovorila. Poišči pomoč v smislu svetovanja. Verjemi, da to ni nič slabega. O težavah se je nujno potrebno pogovarjati. Že veliko si "naredila" sama in s pomočjo prijateljev. Dejansko si "preživela" težka obdobja. Zmogla si iti čez to. Najbolj pomembno pa je, da si s samopoškodovanjem prenehala. Na žalost pa so ostale brazgotine. Glede tega ti svetujem, da se o tem z mamo iskreno pogovoriš. Takšne stvari je težko skrivati na dolgi rok. Kot si napisala sama prihaja poletje. Ves čas v dolgih rokavih ne boš mogla biti. Verjamem, da ti bo mama prisluhnila in upam, da bo razumela. Morda bo na začetku šokirana, vendar starši so ponavadi zaščitniški. Ampak eno je pa zagotovo - s tem, ko boš o dejanjih spregovorila z mamo, bo lažje tudi tebi. Drugeče pa vem, da tudi v lekarnah obstajajo kreme za brazgotine. Morda si priskršiš to kremo in s tem tudi izbojšaš videz.
Bodi pogumna in vse dobro!
Tina Toman, prof. sociologije in uni. dipl. politologinja