Učasih ne morm več kr je preuč stresa zard šole frendou pa doma se derejo na mene...dans sma se s fantom skregala ful in me je u jok spraul...nobedn ne razume da mi je ful tešk nobedn...zato sm se tud začela rezat in ne morm nehat
Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
Hvala, ker si se obrnila na nas. Pišeš, da doživljaš veliko stresa zaradi šole, prijateljev in družine. Poleg tega sta se s fantom sprla, kar te je dodatno prizadelo. Zaradi vsega skupaj ti je tako težko, da si se začela samopoškodovati. Sedaj s tem ne moreš prenehati.
Glede na vse opisano je razumljivo, da se trenutno počutiš nemočno in brezupno. Videti je, da se ti je nabralo veliko stresa, ki ga ne zmoreš več obvladovati, zato se zatekaš k rezanju. To te za nekaj časa verjetno pomiri in preusmeri tvojo pozornost stran od bolečih občutkov, ki jih doživljaš. Najbrž pa to olajšanje ne traja dolgo in se tvoja stiska kmalu spet vrne. Zanima me, ali imaš koga, s komer se lahko pogovoriš o svojih občutkih. Si se poskusila komu zaupati? Se pogovoriti o težkih situacijah, ki jih doživljaš, o samopoškodovanju? Če obstaja taka oseba, te spodbujam, da se poskusiš z njo pogovoriti in se na ta način malo razbremeniti. Če take osebe ne najdeš med svojimi bližnjimi, ti svetujem, da se obrneš na šolsko svetovalno delavko. Verjamem, da ti bo znala prisluhniti, dati kak nasvet in te morda tudi usmeriti naprej po pomoč.
Samopoškodovanje navadno kaže na globljo duševno stisko, ki je včasih ne moremo rešiti brez pomoči strokovnjaka. Glede na to da praviš, da z rezanjem ne moreš prenehati, menim, da bi bilo smiselno poiskati pomoč strokovnjaka - psihologa ali psihiatra. Strokovnjak ti lahko nudi oporo v težkih situacijah in ti pomaga predelati neprijetne občutke na bolj varen način. Poleg tega te lahko nauči različnih tehnik, ki ti bodo pomagale premagati željo po samopoškodovanju. Za obisk pri psihologu ali psihiatru potrebuješ napotnico, ki jo dobiš pri osebnem zdravniku. Najbolje bo, da se o tem pogovoriš s starši in skupaj obiščete zdravnika.
Več o različnih virih pomoči si lahko prebereš na tej povezavi.
Upam, da ti je bil moj odgovor v pomoč. Če imaš kakšno vprašanje ali nam želiš še kaj zaupati, pa smo ti vedno na voljo, da nam ponovno pišeš. Vedi, da nisi sama, čeprav se ti včasih morda tako zdi.
Želim ti vse dobro,
Anja Rakovec, mag. psihologije