zivjo, ze priblizno dve leti imam probleme z samoposkodovanjem. ni bilo vsak dan ali stalno, umes se tudi 1 mesec nisem. nihce za to neve. zaceli pa so sevse vecje probleme velikokrat se pocutim odsotno, izgubljeno, pozabljam veliko stvari, in nezelim biti v druzbi in tezko se z ljudmi pogovarjam. po nekem času sem se navadila da ko grem v stik z ljudmi jim pomagam in dam vedeti da sem z njimi tukaj jih poskusim narediti vesele... obcutek imam kot da sem vse manj seznanjena z realnostjo ker zivim "fake" sreco in veselje s tem pa tudi odnose tisti trenutek ko pa zancem razmilsjati mi je zelo tezko in se spet poskusim oddaljiti. zdi pa se mi da so me ljudje tudi ce sem fake " vesela veliko bolj navduseni in zadovoljni z mano. res nevem kaj naj naredim in kako si naj pomagam saj vem da ne zmorem tega povedati starsem ali kateremokoli odraslemu ker stvari sploh neznam razloziti in tudi tezko govorim o vsem tem in sploh nevem ce zelim to popravit
Uredništvo
Julija Pelc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
predvidevam, da si že v srednji šoli. Mislim si, da si se soočala s stiskami že pred samopoškodbami? Poraja se mi vprašanje, kako to, da ne moreš povedati o sebi in svoji stiski staršem? Želim poudariti, da kar si zapisala nam, je povsem dovolj, tako lahko poveš tudi drugim odraslim, ki so vredni zaupanja. Ni potrebno, da imaš sama že vse dogovore. Verjamem, da verjetno res težko odgovoriš na vprašanje, ki bi se začelo z 'zakaj'. Zato, da bi smela poiskati pomoč, ti ni potrebno poznati odgovora! Iz zapisanega sama razberem tvoje doživljanje sebe in dvojnosti, ki jo čutiš. V odnosu z vrstniki si izbrala način, praviš, ki ni skladen s tvojim notranjim razpoloženjem. A pomagati drugemu kljub temu, kar si navedla, menim, da lahko deluje tudi pozitivno in ti pomaga povezovati se z vrstniki. Razumem pa, da je naporno »igrati«, to kar nisi, in ne imeti priložnosti nekomu povedati tudi o sebi. Mogoče s tem, ko si daš dovoljenje, da ni potrebno, da poznaš razloge za svoje početje in doživljanje, najdeš tudi pogum in se zaupaš staršem. Govoriti o sebi zna biti izziv, prvega si že premagala s tem, ko si nam napisala. Mogoče nekaj podobnega (ali isto), kar si nam napisala, lahko poveš, prebereš ali pošlješ svetovalni delavki, delavcu v šoli, ki jo obiskuješ. Ena od možnosti (ne vem, kje namreč živiš in se šolaš) je tudi program Cool Kids za mladostnike, kjer bi imela priložnost uriti različne veščine samopodpore in se posledično krepiti. Verjamem, da si že našla tudi naš priročnik z idejami za samopomoč.
Govoriti o sebi zna biti sprva izziv. Prvega si že premagala s tem, ko si nam pisala. Kaj vse bi opazila, da se je spremenilo, če bi s čarobno paličico lahko zarisala svojo drugačno realnost? Vse to lahko raziščeš s svetovalko tudi na Posvet-u.
V času, ko se zima poslavlja, iz zemlje in kmalu tudi krošenj dreves pa vznika pomlad, naj ozeleni tudi pogum, da z nekom v tvojem okolju spregovoriš o sebi, da boš lahko načrtovala in gradila korake k želeni spremembi.
Povedati iskreno sebi o sebi je pomembno, odpreti se navzven drugemu, ki ima tudi strokovno znanje, pa je vstopnica k začasni ranljivosti in pot k osebni moči. Želim ti, da jo bo iz dneva v dan več.
Julija Pelc, univ. dipl. psih., spec. psihološko svetovanje, geštalt psihoterapevtka
Cy
Cywvs2
stiskami sem se srečevala ze pred poskodbami vendar se ne spomnim točno odlocilnega trenutka ali razloga zakaj sem zacela. tega ne morem zaupati nikomur ker sploh starse bi zelo prizadelo in v teh 2 letih senumes v nekem casu sploh nisem pogovarjala s starsi, ves čas sem bila v svoji sobi, po prib 1 mesecu so ne zaceli spraševati kaj se dogaja, nato pa smo se bolj ko ne kregali in sploh nevem zakaj in res jih nocm zdaj prizadeti se s stem. takoda si ne zaupamo ravno Nevemkaj dobro in nevem cudno mi je da bi šla starsem razlagat kako se js pocutim na notr. res pa je da so tudi samoposkodbe vse bolj redke pri meni in da upam da bo enkrat konec potem pa bo že s casom v redu ko bom odrasla in nebom potrebovala povedati nikomur po drugi strani pa si ne predstavljam da bi to nosila s seboj celo zivljenje . velikokrat mi ljudje rečejo da se delam da je vse slabo in da naj neham in res nocm gledat na svet kot da je vse narobe ampak se ne pretvarjam da ni uredu takoalitako pa bi velko ljudi ki ni videlo cele moje zgodbe teh 2 let obdoju rekli samo najstništvo in da so itak usi taki .zdaj pa mi je postalo grozno ker nimam motivacije, koncentracije za karkoli nevem sploh kaj bi rada sama s sabo, ker se nemorm sloncentrirat mi ocene padajo. ucasih med poukom postanem zivcna in cutim tko kt d mi srce ful hitro bije in po sam jevem kaj nej in boli mi in bi najrajs sam sla vn . pa vse mnj lhko prenašam ljudi in sam nevem nmorm si predstaulat kko bom loh nela poklic c bom taka alpa kko bom lh mela druzino alpa karkoli.
drugace pa hvala za odgovor
Uredništvo
Julija Pelc
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
predstavljam si, da starši tudi sami ne vedo, kako se ti približati. 'Umik v sobo' so ti pustili (en mesec praviš). Ali si si ti to prekinitev pogovora razložila drugače? Stroka staršem priporoča, da naj spoštujejo mladostnikovo potrebo po zasebnosti. A zdi se, da je bilo to zate več kot 'pustiti' te v miru. Predvidevam, da trenutno čutijo, kar ti že veš, da se plete nekaj, v kar nimajo vpogleda. Predvidevam, da bolj ko se boš umikala, 'bolj glasno' bodo želeli vzpostaviti stik s teboj. Včasih se posledično ujamemo v manj konstruktivne vzorce sporazumevanja in ne znamo ali ne zmoremo stopiti iz njih. Kadar je prevladujoča komunikacija prepir, se lahko zdi, kot da nam ni mar drug za drugega. Razumem, da so občutki različni in mestoma nasprotujoči – ne moreš se jim zaupati in ne želiš jih obremeniti in hkrati je to kar čutiš, obremenjujoče zate. Možgani ti prinašajo negativne misli. Ali je čisto res, da bo tako, kot pišeš, tudi v prihodnosti? Mislim si, da ne, razen če svoje misli ubogaš in (ne)hote uresničuješ lastna negativna predvidevanja. Zato moramo nareditit spremembe, izbrati drugačne izbire, v čemer pa se seveda običajno ne počutimo domače. Znano (dokazano) je tudi, da s pogovori s svetovalcem, psihoterapevtom ... lahko razrešimo, kar se ti danes zdi trenutno nerešljivo. Poznamo primere, ko so otroci, mladostniki prosili starše, da jim omogočajo pogovor s terapevtko, terapevtom, da so lahko tretji osebi govorili o sebi in svojih razmišljanjih, občutkih, stiskah, načrtih, ... sčasoma so posledično lahko našli tudi drugačen stik s starši, ki so ob tem procesu začeli spreminjati tudi svojo komunikacijo. Ne vem, ali je to možno tudi pri vas, a gledano z moje perpektive, je vredno poskusiti. Vsekakor te spodbujam, da greš vsaj do šolske svetovalne delavke in z njeno pomočjo odpravljaš skrbi, se učiš veščin sprostitve, urjenja koncentracije, kako se razbremeniti v danem trenutku in na kakšen način odložiti neprijetne občutke.
Kaj meniš, bi lahko šla k svetovalni delavki v šoli? V preteklem odgovoru je še nekaj dodatnih nasvetov, kje poiskati pomoč.
Želim ti čim manj neprijetnosti in da vsak dan najdeš ali ustvariš trenutke zadovoljstva in sprostitve.