živjo
že leta se ukvarjam s samopoškodovanjem in sem zdaj že leto in pol čista tega, kar osebno menim da je to velik napredek. obiskujem 3,letnik gimnazije in sem se pripravljena potrudit, vendar nekaj me muči. Neka nothranja stiska mi ne pusti živeti svojega vsakdana na normalen način. Sem zelo čustvena oseba in sem v svoji družini najmlajša. To pri nas ni da dobiš največ pozornosti, vendar da si kriv za vse in prav čisto vse. Noben ti ne pove ničesar in ti tudi ne zaupa z pomembnimi odraslimi stvarmi ne glede na to koliko si star. V mojem primeru je še bolj boleče kajti imam skoraj 10 let starejšo sestro ki ima sama težave s psiho, vendar nič fizičnega (tj. samopoškodba) pri njej je vse v živcih, jaz pa sem tista ki se reže in po novem tudi kdaj žge s svečo. Tega trenutno še nihče ne ve in tudi ne bo. Ampak saj ni tako hudo in tega osebno ne opredeljujem kot samopoškodbo. Vendar življenje je težko. Zavedam se da obstajajo ljudje v še večjih stiskah kot jaz in res naj jih Bog varuje ter naj se jim najboljše zgodi, a sama tudi svoje probleme vrednotim kot pomembne. Stvar je tudi v tem da nikoli ne povzdignem svojega glasu v prepirih ali kaj takega. Vedno poskušam povedati bistvo svojih argumentov na miren in sproščen način. Mislim da zato ker sem morala kar hitro odrasti saj je moja sestra v letu 2020 imela hude duševne stiske in so se starši večinoma posvečali njej, jaz pa sem morala sama odrasti. Poleg tega bi sebe opisala kot precej bolj odgovorno kot ona, ona je precej otročja, jaz pa to bolj ali manj preziram. Nekako preziram tudi njo, ker ne vem...ne morem vam povedati kakšna je, ne obstaja prava beseda ki bi njo opisala, temveč vedno misli da ima prav ker je starejša, obnaša se kot "people pleaser" in trdi da taka pač je, vendo pomaga drugim kot prej sebi. Nekakšna "pick me" oseba je (upam da veste kaj to pomeni, če ne je v redu :)). No zadnje čase je težko, saj je ona padla dva pomembna izpita na fakulteti kjer je del izrednega študija po treh letih ko ni delala absolutno ničesar še prej pa komaj nardila dva letnika ene druge fakultete. Moja starša se večinoma ukvarjata z njo in okej saj je v redu ker si mislim "okej vsaj v meni ni problem". Ampak sta do nje prijazna kljub njeni lenobi in neuspehu skozi leta. In ker vso svojo prijaznost zapravita na njej, sem jaz na tapeti ko sta jezna. Zdajle pred minuto je mami prišla k meni in me nadrla zaradi nečesa s čimer je bila v redu že zdaj skoraj eno leto. Kar iz nenada se je zadrla name. Nerada priznam da sem se že navadila. Ne morem več. Če bi imela pogum bi si mogoče vzela življenje vendar ga nimam. V bistvu sploh ne bi bilo tako zahtevno, saj nihče nikoli ne pride v mojo sobo, kajne? Vem da se ne bom rezala ker mi je težko pomisliti na trud leta in pol ko se nisem niti enkrat. A lepo bi bilo. Nobenega nimam da bi se z njim pogovorila, sosolkam ne zaupam. Včasih sem hodila k psihoterapevtki a je to samo jemalo denar mojim staršem. Ne razumite narobe, gospa je bila zelo prijazna, bila mi je kot najboljša prijateljica, vendar mi nobena ura z njo ni dala upanja da bom kdaj ozdravela temu mučenju. Aja pa še moja starsa in stari starši niso ravno najboljši v svojih vlogah, moj dedi pa umira, jaz pa se sploh ne pogovarjam z njim zaradi držinskih konfliktov. Srce me boli, kajti ko sem bila majhna mi je on bil najboljši prijatelj, sedaj pa sva tujca. Včeraj smo ga skoraj izgubili... Tudi ko sem imela 6 let se je moj bratranec igral neke čudne igrice z mano, on je bil 7. Zmanipuliral me je da nekatere stvari vsi počnejo tudi moji starši in sestra in da jo naj še midva. Jaz nisem vedela nič boljšega zato sem ustregla. To je prvič ko to izdajam komurkoli in moram priznati da se sama sebi prav gnusim. Vem da ni moja krivda vendar, me od znotraj žre. Nevem kaj še povedati. To je bil kratek povzetek mojih hujših stisk in resničnom se vam zahvaljujem da ste si ga vsaj prebrali.
Lep dan še naprej (obljubim da se ne bom poskušala ubiti)
Lep pozdrav<3
• Uredništvo
Maruša Bertoncelj

Odgovor svetovalke:
Draga GG.
Verjamem, da ni bilo lahko zapisati vse to. Še posebej dele, ki si jih sploh prvič povedala "na glas". Naj za začetek vseeno pohvalim tvoj pogum, da si to naredila. Ne gre za junaštvo - to sploh ni bistveno. Gre za spoštovanje, ki ga s tem izraziš do sebe in do svoje stiske. To je velik korak, ki ga brez poguma ne bi bilo. In ki je pogoj za spremembo.
Ker nisi postavila nobenega vprašanja, bom zapisala zgolj nekaj misli in opažanj ob tvojem iskrenem zapisu. Zastavila ti bom tudi kakšno vprašanje - zgolj v razmislek, lahko pa tudi še kaj odpišeš.
Občutek imam, da si predvsem zelo sama v svoji izkušnji. Praviš, da si imela dobro psihoterapevtko, da pa nimaš nobenih prijateljic. Sošolkam ne zaupaš, s sestro se ne razumeta, starša sta preokupirana z njo. Razberem, da se v družini na sploh vse vrti okoli njenih težav. Dedek ti umira, bratranec je zlorabil tvoje zaupanje, ko sta bila otroka - skratka, kot da te vsi vedno znova zapuščajo oz. te ne opazijo. Nočejo opaziti tvoje osamljenosti in bolečine.
Ampak tvoja bolečina je tvoja in ta je velika. Primerjati lastne stiske s stiskami drugih zato nima smisla. Seveda bodo vedno obstajali ljudje, ki so še na slabšem kot mi. Toda to ne spremeni dejstva, da je tebi tukaj in sedaj hudo. Celo tako hudo, da bi najraje umrla. To je vredno in treba nasloviti!
V želji po smrti, zlasti v mladosti, se pogosto skriva gromozanski občutek nemoči. Tako gromozanski, da samo želimo, da se neha. Ampak odgovor za nemoč nikoli ni smrt. Odgovor je lahko samo - moč. Kako in kje torej dobiti več moči?
Nekje in nekako si jo zbrala, da si se prenehala rezati. Čestitam! Kje in kako bi jo lahko našla še več, da bi opustila tudi žganje s svečo? Kje bi lahko našla moč, da bi se odločila zaupati drugim - kakšni sošolki, ki je morda prav v redu, ali kakšni novi osebi izven šole (interesne dejavnosti, šport ipd.)? Kje in kako bi lahko našla moč, da bi se raje posvetila še bolj ljubeči skrbi zase, namesto da tesnobno premišljuješ o težavah sestre in o tem, kako nemogoča je ...?
Ko pridemo v adolescenco (če ne že prej), v nas dobesedno trešči kar nekaj grenkih spoznanj. Največje je gotovo to, da naši starši sploh niso tako močni, zanesljivi in vsemogočni, kot smo mislili dotlej. Odkrijemo, da imajo kup pomanjkljivosti, da so nedosledni, da imajo težave sami s seboj, da niso kos težavam, ki jih doživljajo njihovi otroci. Da se trudijo, kot vejo in znajo, a da to pogosto pomeni: dva koraka naprej, tri korake nazaj ... Da kdaj odpovejo ravno takrat, ko jih najbolj potrebujemo.
Težko je, boli in ne zdi se pravično, a žal moramo sprejeti, kako zelo nepopolni so in kako pogosto nas bodo razočarali. Dalje - podobno odkrijemo, da velja tudi za naše širše okolje: prijatelje, sorodnike, sosede, učitelje, politike, svet v celoti. Prej ko se s tem sprijaznimo - da drugih ne moremo "popraviti" - prej bomo začeli graditi moč v sebi. In sicer nič drugače kot tako, da preživimo in se učimo vsak dan sproti.
Moč ni nekaj, kar pride in potem zmoremo. Da imamo moč, opazimo šele, ko nekaj že naredimo - kljub strahu, bolečini, osamljenosti ... To si si nenazadnje že dokazala tudi sama. :)
Rekla bi, da si zelo iskrena in čuteča oseba - takšna, ki jo je res vredno imeti za prijateljico! Prepričana sem, da lahko najdeš nekoga, če se le odločiš zaupati tudi sama. Počasi, previdno, a vztrajno. Zaslužiš si dobre odnose! Žal je tako, da najboljši odnosi pogosto ne obstajajo znotraj primarne družine. Imaš pa še vse pred seboj, da lahko odkriješ nove ljudi, nove svetove in odnose, v katerih se boš počutila slišana, videna in varna.
A še vedno je nad in pred vsemi odnosi ta, ki ga imaš sama s seboj. Naj ta najprej postane prijateljski, pozoren in skrben. Ker ta je zares edini, v katerem boš vse življenje.
Želim ti vse dobro.
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja