hej, imam sosolko, staro 14 let... v bistvu nevem prav veliko o njenem zasebnem življenju, vem samo da ima pogosto proleme s starši... zdaj se je začela rezat po rokah in nogah. poškodbe niso prehude ampak so vidne kot veliko ureznin na kupu. res me skrbi zanjo. zanima me kaj lahko naredim v takem primeru. hvala za odgovor, lp Gaja
Uredništvo
Anja Jularić

Odgovor svetovalke:
Gaja, pozdravljena.
Če prav razumem, si zaskrbljena glede svoje sošolke, pri kateri si opazila, da se samopoškoduje in ji želiš pomagati.
Videti je, da si zelo skrbna punca, zato želim preveriti pri tebi kako si ti s tem, ko si opazila, da se sošolka samopoškoduje? Se lahko s kom o tem pogovarjaš? Si nalagaš odgovornost do sošolke nase? Imaš sama podobne izkušnje v svojem življenju?
Praviš, da o sošolki ne veš prav veliko, po čemer sklepam, da ni tvoja bližnja prijateljica. Sprašujem se, ali ima ta tvoja sošolka v razredu koga, s katerim se lahko pogovarja? Ko smo v stiski se lahko pogosto počutimo zelo sami. Če čutiš, da bi si želela z njo navezati stik, lahko to narediš. Jo vprašaš kako je, povabiš, da gresta skupaj na malico.
Vsekakor pa je pomembno, da o tem, kar si opazila, govoriš z odraslo osebo – lahko je to učiteljica, ki ji zaupaš ali svetovalna delavka na šoli, ki bo znala na ustrezen način ukrepati in pomagati sošolki. Tako boš tudi ti malo razbremenjena skrbi, ki jih zdaj nosiš s seboj. Misliš, da bi zmogla povedati?
Sporoči, kako bo šlo.
Vse dobro
Anja Jularić, mag. psihologije
Ga
Gaja
zdravo ponovno,
Po eni strani me skrbi, po drgi strani pa nevem ker vedno ko jo vprašam o tem mi odgovori da to ni nič, se nasmehne in skrije rane. nikoli nisem opazila da nbi se zaprla vase in se ne pogovarjala. v resnici je glavna v razredu. vsi jo na nek način spoštujejo. ampak hitro zameri, sploh ko ti govoriš o njenih problemih. ena druga sošolka je enkrat to da se reže omenila učiteljici ampak se ni poleg tega da se zdaj tista sošolka ki ima probleme ne pogovarja z to ki ji je hotela pomagati. sama nimam nič izkušenj z temu. hvala za odgovor v naprej. lp,gaja
Uredništvo
Anja Jularić
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, Gaja.
Vesela sem, da si se ponovno oglasila.
Povedala si nekoliko več informacij, da malo bolje razumem kaj opažaš in doživljaš v odnosu do sošolke in težave, ki si jo opazila.
Praviš, da si sošolko že vprašala o samopoškodbah, te je njen odziv presenetil? Zmedel? Ne glede na to, kako delujemo navzven se vsi kdaj znajdemo v stiski. Na stisko pa se odzivamo na različne načine, žal včasih tudi s samopoškodovanjem. Verjamem, da ti ni bilo lahko vprašati, hkrati pa si lahko predstavljam, da tudi sošolki ni prijetno o tem govoriti. In prav je, da to spoštuješ.
Vsekakor pa je prav tudi, da so s tem seznanjene odrasle osebe – samopoškodovanje je odziv, ki nam za kratek čas lahko olajša stisko in včasih potrebujemo več časa, da se naučimo s tem soočiti na drugačen način.
Spodbujam te, da o svojih skrbeh govoriš s svetovalno delavko na šoli. Lahko jo tudi prosiš, naj ne razkrije, da si ji o tem poročala ti.
Kar pogumno in sporoči, kako bo šlo.
Anja Jularić, mag. psihologije