Pozdravljeni!
sem prvi letnik zdravstvene šole. Moj uspeh v osnovni soli je bil odličen in starša predvsem moja mama sta bila tega zelo vesela. To šolsko leto sem začela z kar slabimi ocenami kar jezi mojo mamo. Dobila sem že kaj nekaj primerjav in komentarje kot so:"celo osnovno šolo so ti učitelji gledali skozi prste". V osnovni soli mi je bilo lažje bolj sem se naučila tu se pa trudim in kar hitro odtavam drugam z mislimi ali me premami telefon priznam. Sicer nevem kako se naj učim da bodo ocene boljše.
prizadeli so me tudi vsi mamini komentarji in se ne čutim sposobne za nič kot da sem en navaden luzer in so vsi boljši od mene kar me zelo boli saj me prizadane da me primerja moja lastna mama. Včasih me prav zamika da bi naredila kaj nepremišljenega ampak me vedno podpre ostali del družine.
kaj mi svetujete?
hvala
lp
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
hvala, da si delila svoje občutke in misli. Razumem, da te situacija bremeni – prehod iz osnovne šole na srednjo je velik korak, ki zahteva prilagajanje na novo okolje, nove sošolke_ce in profesorice_je, metode učenja in pričakovanja. Ob tem lahko komentarji, kot so tisti od tvoje mame, dodatno bremenijo, še posebej, ker prihajajo od osebe, ki ti je blizu.
Tako bi se najprej želel osredotočiti na tvoje občutke ob teh komentarjih in primerjavah. Pomembno je, da si prijazna do sebe. Prehod v srednjo šolo je proces, ki od vsakega zahteva določen čas in prilagajanje. Omenila si, da te včasih zamika narediti nekaj nepremišljenega. In čeprav sem vesel, da imaš ob takih mislih oporo in ostalega dela družine, me zanima, če bi mi želela povedati več o teh dejanjih oziroma razmišljanjih?
Zdi se, da so mamine pripombe povezane z njenimi skrbmi za tvojo prihodnost, vendar jih izraža na način, ki je žaljiv in te je prizadel. Takšne primerjave ali razvrednotenje truda so lahko zelo boleče. Misliš, da bi mami lahko povedala, kako se ob njenih komentarjih počutiš, in ji poskusila razložiti, kaj bi ti v tem trenutku najbolj pomagalo?
Na koncu bi se osredotočil še na učenje, kjer bi ti predlagal nekaj praktičnih korakov, ki ti lahko pomagajo:
1. Vzpostavi rutino: Poskusi določiti čas, ko se boš posvetila učenju, in si med učenjem vzemi kratke, načrtovane odmore (npr. po 25 minutah dela si vzemi 5 minut pavze – to je t. i. Pomodoro tehnika).
2. Organizacija: Pripravi si urnik učenja, kjer boš razdelila snov na manjše dele. Tako boš imela boljši pregled nad nalogami in te bo manj obremenjevalo.
3. Odstrani moteče dejavnike: Med učenjem postavi telefon izven dosega ali ga daj na način »Ne moti«. Na ta način se boš lažje osredotočila.
4. Tehnike ponavljanja: Po učenju poskusi snov razložiti na glas, kot da jo razlagaš sošolki_cu ali prijateljici_u. S tem utrdiš, kar si se naučila, in hitreje prepoznaš, kje še potrebuješ vajo.
Pomembno je, da veš, da nisi sama in da so občutki, ki jih doživljaš, nekaj, kar lahko premagaš ob pravi podpori in razumevanju. Če imaš še kakšna vprašanja ali želiš o katerem delu pogovora nadaljevati, sem na voljo.
Vse dobro, Aljaž Bogolin, mag. psihologije