ŽIVJO
ZADNJI 2 LETI SE ZELO SLABO POČUTIM ZARADI DRUŽINSKIH TEŽAV IN MOJE SABOPODOBE SAJ V ŠOLI VIDIM TOLIKO LEPIH PUNC S ČUDOVITIMI POSTAVAMI LEPIM OBRAZOM SAMA SE PA POČUTIM GRDO NEVEM ZAKAJ ČEPRAV MOJE PRIJATELJICE MENIJO DA SEM LEPA VENDAR SAMA SE NE STRINJAM S TEM VEDNO MI PRAVIJO NAJ BOM BOLJ SAMOZAVESTNA VENDAR NE MOREM PREVEČ SE UKVRAJAM Z MOJO TEŽO TEŽKA SEM 58KG IN TO SE MI ZDI ZELO VELIKO.
de
deklica
hej PO!
nevem če ti bo kaj odsti pomagalo moje mnenje saj te ne poznam in tudi ti mene ne..nevem koliko si stara a vrjamem da če ti prijateljice rečejo da si lepa potem to pač more biti res. z drugimi se nikoli ni dobro primerjat, ceprav vem da to vsi radi kdaj pa kdaj naredimo (ce se ne motim:)).uglaunem bistvo tega je tvoja teza samo stevilka zaradi katere se je brezveze sikirati. vem tezko se je ne obremenjevati ce si nisi vsec.......a vcasih se pac mores sprejeti taksna kot si. kot 14 letnica ti povem da se bos bolje pocutila... sama sicer nimam problemov s kilazo a vasih sem jo imela s samopodobo dokler se nisem zacela sprejeti taksna kot sem.
upam da ti bo moje mnenje kaj pomagalo ;)
Uredništvo
Dora Mališ

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
V svojem sporočilu si zapisala, da imaš družinske težave in tudi težave s samopodobo, zaradi katerih se slabo počutiš. Zdi se ti, da so tvoji vrstniki lepši od tebe, čeprav ti tvoje prijateljice pravijo, da si lepa, se ti tako ne počutiš. Na koncu si tudi izrazila, da se ti zdi, da imaš preveč visoko telesno težo.Najprej bi se rada zahvalila tudi uporabnici deklica, da je odgovorila na tvoje sporočilo. Vedno me veseli, ko se tudi drugi uporabniki odzovete in podprete drug drugega. Lepo je slišati, da se je tvoja samopodoba izboljšala in deliš svojo izkušnjo z drugimi.
Kot je deklica povedala, je pri samopodobi zelo pomembno, da se v čim manjši meri primerjaš z drugimi. Povedala si, da na šoli vidiš punce s čudovitimi postavami in lepimi obrazi. Ljudje smo namreč naravnani tako, da se po navadi primerjamo z boljšimi od nas. To si morda opazila tudi pri ocenah v šoli, vedno opazimo, če je kdo pisal boljše od nas, in si sami želimo takšno oceno. Tako je tudi pri izgledu. Kot si sama povedala, opažaš vse lepe ljudi na šoli, ampak to je v veliki meri tudi zato, ker se prej zavzameš za njihov videz in se primerjaš z njimi. Primerjanje z nekom, ki je boljši od nas, pa v nas lahko povzroči stisko. Zato morda naslednjič, ko boš opazovala svoje vrstnike, imej v misliš, da smo ljudje pri sebi po navadi bolj pozorni na pomanjkljivosti in pri drugih na njihove prednosti. Prvi korak je torej, da sprejmeš, da nihče ni popoln, tudi drugi ljudje, ki se ti zdijo čudoviti, imajo svoje napake, in to je nekaj povsem normalnega in lepega.
Kot sem omenila, smo pri sebi po navadi pozorni na negativne vidike, medtem ko smo pri drugih pozorni na pozitivne. Si morda kdaj poskusila našteti, kaj vse ti je všeč na tebi? Če nisi, lahko poskusiš s takšno vajo. V pomoč naj ti bodo tudi misli tvojih prijateljic, ki ti pravijo, da si lepa. Pomisli tudi na stvari, ki se ne povezujejo nujno s telesnim videzom. Morda ti je pri sebi všeč to, da lepo poješ, da znaš dobro poslušati svoje prijateljice ali pa da dobro igraš košarko.
Pri razvijanju samopodobe je, tako kot je deklica omenila, zelo pomembno sprejemanje same sebe. Ta korak pa ni tako preprost, kot se sliši. Pri tem boš verjetno potrebovala veliko vaje in do spremembe ne bo prišlo čez noč. V pomoč naj ti bo, kar sem zapisala prej - pomembno je vedeti, da nihče ni popoln in moramo sprejeti tudi svoje napake. Pomembno je tudi, da poskusiš pri sebi opaziti, ko se zatečeš v krog neprijaznih misli do same sebe (npr. "Grda sem. "Debela sem.) in se ustaviš. Obenem pa ozavestiš, da je tudi to nekaj povsem normalnega in tudi ta delček tebe, ki te kritizira, je delček, ki ga moraš sprejeti.
Pot do boljše samopodobe je dolga, gojenje odnosa do sebe, ki bo ljubeč in prijazen, pa je stvar, ki jo bodo razvijali tekom celega življenja. Tukaj so zapisani zgolj prvi koraki, ki upam, da ti bodo pomagali na tej poti.
Lepo bodi!
Dora Mališ, mag. psihologinja