Hej,
pišem prvič, zato ne vem kako točno to poteka a bom kar povedala svoj problem:
Visoka sem okoli 167cm, tehtam pa 54,5 kg. Vsak da ko se pogledam v ogledalo in vidim svoj telo postanem zelo žalostna. Odkar sem nehala trenirati košarko sem se zredila in postala res lena. Nekaj bi počela da se nebi več redila, ampak ne bi spet rada trenirala skupinskega športa, v fitnes pa tudi ne morem, ker mi starši ne pustijo. Problem je tudi da vsakič ko mi postane dolgčas začnem jesti.
Moja vprašanja so:
Kako naj se počutim bolje v svoji koži in kako naj se ne zmerjam preveč?
Kaj lahko počnem da shujšam?
Kako naj se odvadim jesti kadar koli mi je dolgčas?
Katera hrana je zdrava in dobra?
Kdaj je primerna starost da začneš hodit v fitnes?
Hvala za vse
Uredništvo
Jure Rugani

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
Veseli me, da si se odločila opisati svoj problem in prositi za pomoč. Glede na to, da je moje področje bolj šport in fizična aktivnost, se bojim, da ne bom mogel odgovoriti na vsa tvoja vprašanja, nekaj nasvetov pa vseeno lahko ponudim.
Kot prvo bi rad omenil, da se mi glede na tvojo višino, tvoja teža ne zdi prekomerna in povsem normalno je, da si se malo zredila, ko si prenehala z aktivnim treningom.
Glede samopodobe in zmerjanje, ti težko svetujem, sploh takole na daljavo. Verjetno bi bilo najboljše, da se obrneš na kakega psihologa / psihoterapevta v kolikor je to mogoče. V kolikor ti je lažje, je koristen tudi pogovor s prijateljico, starši ali nekom drugim, ki mu zaupaš. Vedno je lažje, če svoje težave z nekom deliš, včasih pomaga že samo to, da "daš to ven iz sebe".
Kar se tiče hujšanja (v kolikor je to sploh potrebno) je osnoven recept preprost - manj zaužitih kalorij in več fizične aktivnosti. Seveda je zelo pomembno tudi kakšno hrano zaužiješ, pri sladkarijah, zelo mastni, hitri in procesirani hrani je potrebna zmernost, oz. se je taki hrani bolje čim bolj izogibati.Poskušaj jesti čim bolj svežo in lokalno pridelano hrano: zelenjava, sadje, riž, krompir, stročnice, polnovredna žita, ribe, pusto meso, jajca, mlečni izdelki ali rastlinski nadomestki...Kolikor se da, se tudi izogibaj sladkim pijačam in prigrizkom, kot npr. čips, piškoti, čokolade..
Hja...jesti iz dolgčasa je kar pogosta zadeva. Poskušaj si čas zapolniti s stvarmi, ki te veselijo, druženje s prijatelji, sprehodi / aktivnosti v naravi, knjige, filmi, hobiji;
Če pa že posežeš po hrani pa poskušaj izbrati bolj zdrave alternative - sadje, oreščki, navaden jogurt z malo marmelade/medu/kosmiči, zelenjava s humusom, ipd.
Glede starostne omejtive pri obiskovanju fitnesa pa bi rekel, da ni toliko pomembna starost, kot pa znanje (poznavanje trenažerjev in vaj) in način vadbe.
V kolikor s tem nimaš izkušenj, je zelo priporočljivo, da nekaj treningov narediš pod strokovnim vodstvom. Alternativno pa lahko veliko vaj narediš tudi zunaj na t.i. zunanjih fitnes postajah ali pa konec koncev tudi v svoji sobi. Na internetu je ogromno videov za vadbo doma (npr. v you tube vtipkaš "20min home workout" ali podobno).
Lahko poskusiš tudi z drugimi športni kot npr. tek, plavanje, kolesarjenje, pohodništvo;
Zagotovo pa se posveti tudi svoji samopodobi, saj se mi zdi dobra in zdrava samopodoba ključ in osnova za vse ostalo. Ne zmerjaj se, saj to že vse preveč počnejo drugi, včasih pa smo prvazaprav sami svoji največji kritiki/sovražniki, kar vsekakor ni v redu.
Upam, da sem odgovoril na vsaj nekaj tvojih vprašanj.
Želim ti vse dobro!Jure Rugani, univ. dipl. prof. športne vzgoje