Pozdravljeni, odlocila sem se da pisem.
Imam 19 let in imam ze od osnovne sole tezave s samopodobo. Sebe vedno dajem v nic, imam se za grdo ker imam prevec kg, nisem komunikativna, sem brezvezen clovek no. Kar je najhujse, moji domaci to potrdijo. Prijateljev nimam, ker nisem dovolj dobra za nikogar. Sama sebi sem dovolj, no. Nimam niti potrebe po prijateljih. Pa vseeno.. Zakaj nisem vredna, da imam to kar imajo drugi? Drugi imajo o sebi dobro mnenje, so samozavestni, imajo prijatelje, so zazeljeni v druzbi, imajo fante in punce, hodijo ven... Govorim o vrstnikih in o odraslih. Jaz sem propalica, boljse bi bilo da ne bi obstajala, ker me itak nihce noce ob sebi in me nima rad. Rada bi, da bi se mi godile same lepe stvari, da bi bila zadovoljna sama s sabo, da bi me imeli ljudje radi, videli v meni dobro osebo..
Ne
Nek tip
Jaz bi pa rekel da se motiš. Tudi sam sem tip tvoje starosti in se počutim enako in enako se počuti tudi velik del naše generacije Z. Ljudje smo do samih sebe veliko bolj kritični kot do drugih. Starši se grejo tekmovanje kdo ima boljše otroke in vidijo otroke drugih staršev samo od daleč in jih primerjajo s tabo. Njihovi starši pa delajo enako. Tudi če si samostojna oseba občasno rabiš prijatelje za oporo kot ti je težko. Veliko ljudi ima precej ljudi označeno kot "prijatelje", ki pa to v praksi dejansko niso. Pravega prijatelja spoznaš v nesreči, ko si mora on vzet čas, da ti pomaga. Mladi ne hodijo toliko ven kot misliš, veliko ljudi je v isti situaciji kot ti, doma osamljenih. Če ti druženje res ne gre, lahko poskušaš spoznati nove ljudi v spletnih skupinah kot je discord, najde se veliko skupin za video igre in razne hobije. Samo pazi se kakšni ljudje so izkoriščevalski, ne deli preveč stvari o sebi. Verjetno si še v šolskem sistemu, zato priporočam, da se poskušaš družiti s kakšnimi ljudmi tam. Vem da je nerodno z slabi komunikacijskimi sposobnostmi, ampak s več interakcijami se izboljšajo.
Ne
Ne obupaj
Nihče ni popoln. Vse kar si naštela so osnovni problemi, ki se jih da rešiti. Odvečne kilograme zgubiš s uravnoteženo prehrano, komunikacijo se delno lahko nauči teoretično, potem pa vaja dela mojstra. Nisi brezvezna, kljub temi da oraviš, da nimaš potrebe po prijateljih (nekateri ljudje so res raje sami), vsak človek potrebuje družbo občasno. Ljudje smo socalna bitja. Ko ti je težko rabiš nekoga za oporo. V vsakem človeku je nekaj dobrega, to lahko drugim pokažeš na več načinov. Eden je filantropija, na spletni strani slovenske lahko najdeš nekaj prostovoljnih del. Lahko pomagaš pomoči potrebnim v tvoji lokalni skupnosti.
Če res nimaš nikogar za pogovor imam discod tag: pkm1969
Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala da si se obrnila na nas in nam zaupala svojo stisko. Glede na prebrano vidim, da si v precejšnji stiski in mi je žal, da se ti to dogaja. Ampak stvari se lahko definitivno izboljšajo in vsekakor si vredna življenja in vredna si, da si srečna ter zadovoljna v življenju! Prvi korak na poti k temu, da se boš počutila bolje, ki je po navadi tudi najtežji, si že uspela narediti, in sicer si začela iskati pomoč. Bodi ponosna na to! Poiskati pomoč ni vedno najlažje in na žalost tega tudi vsi ne zmorejo, ti pa si zmogla!
Napisala si, da imaš že od osnovne šole težave s samopodobo in da ti to trenutno povzroča precejšnjo stisko. Nekaj nasvetov, kako si lahko pomagaš izboljšati samopodobo lahko najdeš v naslednjih člankih: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/?topic=24. Bi ti pa toplo priporočila, da si poiščeš strokovno pomoč psihologa/psihoterapevta, s katerim bosta lahko tvoje težave bolj razdelala, poskusila poiskati določene vzroke in potem delati na njih. Na tak način lahko namreč ustvariš najbolj trdno spremembo. Za pomoč se lahko obrneš na tebi najbližji zdravstveni dom - tam se lahko naročiš k psihologu v Centru za duševno zdravje odraslih brez napotnice osebnega zdravnika (se pa na žalost lahko zgodi, da so kar dolge čakalne dobe). V zdravstvenem domu lahko tudi vprašaš, če imajo že aktiven Center za krepitev zdravja, kjer izvajajo tudi delavnice o zdravi prehrani in zdravem hujšanju, če je to področje, na katerem bi potrebovala pomoč. Strokovno psihološko pomoč lahko poiščeš tudi v svetovalnici Posvet, ki ponuja brezplačno svetovanje in prav tako ne rabiš napotnice (http://www.posvet.org/). Bi na tem mestu dodala še to, da ne pozabi, da iskanje pomoči ni nikoli znak šibkosti, ampak je vedno znak moči! Zato kar se ti trenutno dogaja oz. kaj občutiš, nisi sama kriva, so bili v tvojem življenju različni dogodki, ki so doprinesli k temu. Kar je pomembno je to, da imaš ti možnost in moč, da na tem delaš in spremeniš stvari na bolje. Verjamem, da ti je trenutno hudo in povsem razumljivo je, da se v tem trenutku ob takšnih mislih ne počutiš dobro, ampak trdno pa verjamem, da se lahko stvari spremenijo na bolje. Kakšno tehniko, ki ti lahko pomaga do boljšega počutja, lahko najdeš tudi v tem priporočniku: https://live.editiondigital.com/e/221cpgqsc/prirocnik-kaj-lahko-naredim-da-mi-bo-lazje#!page1.
V sporočilu si napisala, da tvoji domači potrujejo določene tvoje negativne misli. Ali lahko malo več napišeš o tem? Kaj točno si s tem mislila?
Če se navežem še na odgovora tvojih dveh vrstnikov, ki sta ti zelo lepo odgovorila pred mano. Biti samozavesten in imeti zdravo pozitivno samopodobo je verjetno cilj vsakega od nas. Vsi moramo vložiti nekaj truda, da to dosežemo. In tudi tisti, ki so samozavestni imajo kdaj slabe dni, se ne počutijo najbolje, so trenutki, ko se tudi oni ne počutijo samozavestni. Taki občutki se kdaj dogajajo čisto vsakemu od nas, tudi recimo najbolj slavnim pevcem ali športnikom na svetu. Verjemi, da nisi sama v teh občutkih. Je pa res, da je razlika, če se s tem soočaš samo občasno ali imaš obdobje, ko se s tem soočaš zelo pogosto, je takrat definitivno težje. Ampak z delom na sebi lahko odpravimo te težave. Prav tako se strinjam s tvojima vrstnikoma, da smo socialna bitja in da je pomembno imeti okrog sebe vsaj enega dobrega prijatelja, na katere se lahko zanešes. Pri iskanju prijateljstev ti lahko pomaga tudi, če se vključiš v kakšno društvo/klub, ki ponuja dejavnost, ki tebe zelo zanima (kakšen šport, slikanje, risanje...). Super priložnost za tkanje novih prijateljstev pa je tudi, če se vključiš v kakšno prostovoljno aktivnost/društvo, če bi te to veselilo in imaš to možnost.Na koncu bi se dotaknila še stavka, v katerem si napisala, da bi bilo bolje, če ne bi obstajala. Ali je bila stiska kdaj tako huda, da si razmišljala tudi o samomoru?
Če se kdaj znajdeš v tako hudi stiski, lahko vedno pokličeš na telefone za pomoč v stiski (zaupna telefona Samarijan in Sopotnik: 24 ur na dan na 116 123). Svetovalci na telefonih ti bodo z veseljem prisluhnili in ti ponudili podporo. Pogovor lahko zares pomaga.
Pogumna in močna ženska si ter vredna srečnega življenja! Vem, da se ni vedno lahko soočiti s svojimi težavami in da je lahko včasih kar hudo, ampak verjemi, da je možna sprememba na bolje in da lahko uspe tudi tebi!
Hvaležna bom, če se še oglasiš.
Pošiljam ti en močan objem,
Sara Seršen, mag. psihologije