Hej že nekaj časa se primerjam z drugimi po izgledu in obnašanju preveč se obremenjujem s tem kaj bodo ljudje mislili o meni in vsak odmor v šoli grem na stranišče na katerem se zjokam saj se počutim grozno in potem sem se začela samopoškodovati saj sem se počutila zelo slabo občutek imam da tega ne morem deliti z ostalimi saj jih moji problemi verjetno ne zanimajo.Moja starša sta ločena in pri moji mami ni vse vredu mož jo pretepa in to poslušam vsak mesec vedno jo poskušam braniti vendar mi vedno odvrne naj na to pozabim skrbi me kaj se dogaja pri mami ko sem jaz pri očetu in zadnje čase sem zelo slabe volje in nevem več kaj naj storim moja teta ji je skušala pomagati vendar moja mama ne prizna da jo tepe občutek imam da če me na tem svetu ne bi bilo več takih problemov nebi imela vendar sem oseba ki se navežem na ljudi in nebi rada naredila samomora.Dobila sem psihijatra ki mi pomaga in upam da bo boljše.
Uredništvo
Katarina Maučec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Zapisala si, da sta tvoja starša ločena. Opazila si, da mamin partner nad mamo izvaja fizično nasilje, vendar mama tega ne želi priznati in pomoči ne želi sprejeti. Pomagati si ji želela ti, pa tudi teta, vendar neuspešno. Lahko si zgolj predstavljam, da se nahajaš v zelo težki situaciji. Res je težko gledati ljudi, sploh svoje bližnje kako trpijo, predvsem ko veš, da bi pomoč potrebovali, pa je ne sprejmejo. Rada bi da veš, da je lepo, da si mami želela pomagati. Lepo je tudi, da ji je želela pomagati teta. Bom pa sedaj napisala nekaj, kar ti morda ne bo všeč ali ne bi želela slišati. Če mama pomoči ne želi sprejeti, ji ti in tudi drugi ne morejo pomagati. Vse kar si lahko naredila, si naredila. Te pa povsem razumem, da te za mamo skrbi. Dobro je, da se o svojih skrbeh s kom poskusiš pogovoriti. Si te stvari zaupala svojemu psihiatru? Morda se lahko pogovoriš tudi s teto. Morda tudi njo skrbi za tvojo mamo in v svojih skrbeh ne boš sama.
Praviš tudi, da se velikokrat primerjaš z drugimi in te skrbi, kaj si bodo drugi mislili o tebi. Lahko ti zagotovim, da se s temi skrbmi sooča veliko mladostnikov. Obstaja tudi velika verjetnost, da ima tudi kakšen izmed tvojih prijateljev podobne skrbi. Spodbudila bi te, da se o svojih skrbeh poskusiš s kom pogovoriti, saj obstaja velika verjetnost, da se boš spoznala, da v svojih skrbeh nisi sama in da se tudi drugi soočajo s podobnimi težavami. Na tak način boš dobila občutek, da te prijatelji razumejo in se boš boljše počutila.
Žal mi je, da čutiš potrebo po samopoškodovanju. Rada bi, da veš, da obstaja mnogo različnih načinov za razreševanje svoje stiske. Ko začutiš to potrebo, raje vzemi pisalo in beležko in svoje skrbi zapiši. To je lahko dober način razbremenitve. Lahko tudi udariš ali brcneš v blazino, napenjaš elastiko ali stiskaš žogico. Lahko vzameš tudi telefon in pokličeš svojo prijateljico ali pa na eno izmed številk telefonskega svetovanja, kjer se boš lahko pogovorila s strokovnjaki. Vsekakor pa je dobro tudi, da o se o svojih skrbeh, ki te vodijo k samopoškovanju, pogovoriš s svojim psihiatrom.
Zelo težko mi je bilo prebrati, da misliš, da problemov ne bi bilo, če ne bi bilo tebe. Drago dekle, za težave nisi kriva ti. Za nasilje nikoli ni kriv otrok ali žrtev, ampak zgolj in samo tisti, ki nasilje povzroča. Vedno obstaja mnogo različnih načinov soočanja s konflikti, ki ne vključujejo pretepanja. Problemi, konflikti, skrbi pa so neizogiben del življenja in bodo vedno obstajali. Pomembno je le, kako se z njimi soočimo.
Ti si sprejela zelo dobro odločitev, da si poiskala strokovno pomoč pri psihiatru. To je zelo dober način soočanja s svojo stisko. Spodbudila bi te, da se s psihiatrom iskreno pogovarjaš o svojih skrbeh in ničesar ne skrivaš, le tako ti bo lahko najboljše pomagal.
Upam, da sem ti s svojim odgovorom vsaj malo pomagala. Želim ti vse dobro! Mislim nate!
Katarina Maučec, mag. psihologije