Živjo!
Sem Kamilia no  ni moje pravo ime saj se nocem izpostavit...
No imam eno veliko težavo in to je moja žalost... Jaz sem čustvena oseba in me včasih prizadene le majhna beseda. No in tukaj imam težavo! Sošolci se mi v soli posmehujejo včasih zaradi mojih las... v tem niso sami so še starejši, 8,9r. Vsak dan pridem domov se pogledam v ogledalo in si mislim ,,zakaj sem jaz taka?" Začnem jokat in ne pridem iz sobe cel dan. Ne morem se zbrati pri učenju zato so tudi moje ocene zelo slabe in med poukom se ne morem zbrati... Vsak dan se sama sebi zdim bolj grda,tečna,debela,... Razmišljam vsako večer kaj storiti da bi se spremenila da se mi v šoli nebi posmehovali... Sram me je hoditi v šolo...
Hvala da sem lahko pisala vesela bom kakršnega koli odgovora!
• Lu
Lucy
Zdravo. Žal mi je, da se ti v šoli posmehujejo. Vem kako je to. Tudi sama sem zelo čustvena oseba in zavedam se kakšno moč imajo besede. Dolgo časa se nisem znala postaviti za sebe (še zdaj mi to včasih predstavlja težave) in sem pač samo sedela kot kup nesreče in prenašala opazke, ki so me prizadele. Navzven sem delovala močno in se delala kot, da mi je vseeno, od znotraj pa sem jokala, ker mi takšne ''šale" niso bile smešne. Mogoče pa je bil problem ravno v tem, da nisem nič rekla. Včasih se ljudje želijo šaliti z nami, pa se sploh ne zavedajo, da so nas prizadeli. Ne poznam ozadja tvoje zgodbe in ne vem zakaj ti te osebe to počnejo, ampak mislim, da jim tega ne smeš več pustiti. Vem, da je težko, ker če želiš, da te ljudje spoštujejo/jemljejo resno/imajo radi, moraš najprej imeti rada samo sebe. Prosim te, nikoli se ne spreminjaj za druge. Če sama na primer nisi zadovoljna s svojo frizuro, ali si želiš spremembe, potem to naredi zase. Če pa si prej bila čisto zadovoljna s svojimi lasmi, dokler se drugi niso spravili na tebe zaradi videza, potem pa se ne spreminjaj, zato ker bodo takšne osebe vedno našle nekaj na tebi iz česar bi se lahko norčevale. Bodi takšna kot si, ker iz tvojega zapisa lahko vidim, da si prijazna in empatična oseba. Morda lahko poskusiš pri sebi poiskati pet lastnosti, ki jih zelo ceniš ali pa kakšen talent, ki ga drugi nimajo. Naj te ne bo sram biti ponosna nase, ker si zaslužiš biti srečna. Priporočam ti tudi, da se začneš ukvarjati s kakšnim športom (če se še ne) zato, ker športna aktivnost res pripomore k sprostitvi in telo napolni s hormoni sreče. To je bilo nekaj mojih nasvetov. Upam, da ti bo moje sporočilo vsaj malo pomagalo, medtem ko čakaš na odgovor svetovalke. Lepo bodi in ne pozabi, da si super takšna kot si. Objemček:)
• Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Draga Kamila (lepo nadomestno ime, mimogrede :) ),
žal mi je, da doživljaš posmehovanje s strani sošolcev - v resnici je grozno in nepošteno, da se ti to dogaja!  Dejstvo je, da predvsem v OŠ znajo biti vrstniki zelo grdi drug do drugega. To je obdobje v razvoju, ko se nam telo pod vplivom pubertete zelo spreminja, zaradi česar že sami sebi običajno nismo všeč. Hkrati si v tem času vse bolj želimo navezati tesnejše stike z vrstniki, imeti prijatelje, se družiti. In se istočasno bojimo, da nas ne bodo sprejeli, da so drugi lepši, bolj komunikativni, skratka, boljši. Žal v tem primerjanju in iskanju samega sebe (mlajši) mladostniki velikokrat brez pravega razmisleka dajejo opazke o drugih in se ob tem velikokrat niti ne zavedajo, kako hudo stisko s tem povzročajo osebi, ki jo obrekujejo, zasmehujejo.
Ne želim zagovarjati tvojih sošolcev in ostalih, ki se ti posmehujejo, le oris sem naredila in to z razlogom. Namreč, upam si trditi, da ni problem v tebi, ampak v tistih, ki se ti posmehujejo. S tabo ni nič narobe, kakršna si, si čisto in popolnoma v redu. A ljudje, ki so sami negotovi, pogosto svojo frustracijo znašajo nad tistimi, nad katerimi si to upajo. Če bi zmogla, ne bi bilo napak, da bi ob opazkah o svojih laseh odreagirala (navidezno) samozavestno, nekako v smislu, ''Jaz imam rada svoje lase, če tebi niso všeč, lahko gledaš stran.'', ali kaj podobnega S tem daš signal, da te ne prizadenejo in jim s tem odvzameš veselje, ki ga doživljajo, ko ti povzročajo žalost in stisko.    Menim, da bi bilo zelo dobro, če bi to, kar se ti dogaja, zaupala nekomu v šoli (razredniku, svetovalnemu delavcu, kakšnemu učitelju, ki ti je blizu) in pa staršem. Oni so odrasle osebe, ki morajo zaščititi žrtve takšnega in drugačnega nasilja - ker to, kar se ti dogaja je medvrstniško nasilje, in se ti ne bi smelo dogajati. Če boš morda najprej naletela na odraslega, ki bo zmanjševal pomen tega, kar se ti dogaja, pojdi do naslednjega - slej ko prej boš našla pravo 'uho'.
Glede tvoje samopodobe pa bi ti svetovala, da si jo pomagaš graditi tudi s tem, da se zunaj šole ukvarjaš s kakšno dejavnostjo, v kateri čutiš, da ti je blizu, bi v njej uživala in preko nje tkala poznanstva zunaj šole. Lahko je to krožek na šoli, kjer boš morda spoznala kakšnega učenca, ki bo drugačen od teh, ki se ti posmehujejo. V dejavnostih izven šole pa je teh priložnosti tudi veliko (vaško planinsko društvo, pevski zbor, mladi gasilci, ples, ...). Če se boš načrtno obkrožila z ljudmi, ki bodo do tebe manj obsojajoči kot so sošolci, boš stalno prejemala tudi pozitivne informacije o sebi, zaradi katerih boš lažje prenesla neprimerne opazke.
Predvsem pa poskusi razmišljati v smeri, da je vsak od nas drugačen in da ni nobenega merila za to, kdo je ok in kdo ni - ta merila ves čas ustvarjamo ljudje sami, v različnih okoljih so različna in se čez zgodovino spreminjajo. Neizpodbitno dejstvo pa je, da smo vsi drugačni - in vsi smo ok :).
Vesela bom, če mi boš napisala, kaj si uspela storiti in kako ti gre.
Prijazen pozdrav,
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja