Pozdravljeni.
Ze od sredine osnovne sole naprej se vedno prevec sekiram kako izgledat, vedno dam prevec na to kaj si drugi mislijo in da jim ustrezem. Mojo samopodobo je vedno kvaril moj nos, pa vem da ce clovek ostane zaradi karakterja je pravi prijatelj, ce pa gre zaradi videza si me pa ne zasluzi al kako naj recem pac je bols da gre. In ko se s pogovarjamo preko telefona in se na to vidimo v zivo me je vedno tako strah kaj si bojo mislili, kaj pa ce jim nebom vsec, kaj pa ce jim bo zal da so se dobili z menoj, ceprov se vem da imam karakter uredu. Res me je strah zavrnitve in obsojanja na podlagi videza.
Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
razumem, kako težko je lahko, ko se zdi, da je naša samopodoba tako tesno povezana z mnenji drugih in našim videzom. To, kar opisuješ, je nekaj, s čimer se sooča veliko ljudi, še posebej v obdobju odraščanja in razvoja identitete.
Tvoj strah pred zavrnitvijo in obsojanjem je popolnoma okej in razumljiv. Vendar je pomembno, da se spomniš, da tvoja vrednost kot osebe nikakor ni odvisna od tega, kako izgledaš ali kaj si drugi mislijo o tebi. Pravi prijatelji in ljudje, ki te bodo cenili, bodo to počeli zaradi tvojega značaja, tvojih vrednot in tvoje edinstvenosti, ki jo prineseš v njihova življenja.
En način, kako lahko začneš graditi na svoji samopodobi in zmanjšati skrb za mnenje drugih, je, da se osredotočiš na stvari, ki jih imaš rada pri sebi. Lahko gre za tvoje lastnosti, sposobnosti, hobije ali način, kako se obnašaš v določenih situacijah. Prav tako je koristno, da se obkrožiš z ljudmi, ki te podpirajo in spodbujajo, saj pozitivni odnosi lahko zelo pomagajo pri krepitvi samozavesti.
Poleg tega je lahko koristno, da se ukvarjaš z aktivnostmi, ki ti prinašajo veselje in zadovoljstvo, ne glede na to, ali so to šport, umetnost, branje ali karkoli drugega, kar te osrečuje. Ko se osredotočaš na stvari, ki jih imaš rada in v katerih uživaš, lahko to pomaga zmanjšati poudarek na zunanjem videzu in ti pomaga graditi na občutku lastne vrednosti.
Če pa ugotoviš, da ti občutki močno vplivajo na vsakdanje življenje in te ovirajo, je morda smiselno poiskati pomoč pri strokovnjaku, kot je psiholog ali šolski svetovalni delavec. Pogovor s strokovnjakom lahko ponudi dodatne strategije za obvladovanje teh občutkov in ti pomaga razviti bolj pozitiven odnos do sebe. Lahko se obrneš na svojega osebnega zdravnika ali direktno na Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov v tvojem lokalnem okolju. Pokličeš lahko tudi TOM Telefon (116 111)
Zapomni si, da si edinstvena in dragocena prav takšna kot si. Gradnja samozavesti in samopodobe je proces, ki zahteva čas, vendar je popolnoma mogoče doseči boljše počutje in samozavest.
Verjamem vate in ti želim vse dobro,
Živa Pirc, mag. psihologije