Živijo,
Moja težava je, da vsakič, ko mi starši pravijo da sem debela oz. da imam veliko zadnjico me zelo prizadane včasih celo preveč. Neprestano začnem jokati in si nisem všeč. Poleti nisem celo 2 dni nič jedla in se staršem zlagala da sem jedla, ker me je to toliko prizadelo. Se pa s časoma poberem in sem spet vesela dokler starši spet ne rečejo kaj o meni. Imam pa za svojo starost ravno prav kil. Sem pa v prostem času kadar imam čas rada odpravim na jahanje, kar mi res pomaga in osrečuje. Moj problem je tudi da včasih pojem preveč oz. tudi kadar nisem lačna. Nevem če se da kaj pomagati ampak bom vesela vsakega odgovora. Hvala. Lp.
Uredništvo
Maruša Bertoncelj

Odgovor svetovalke:
Draga Ru!
Res mi je žal, da moraš poslušati opazke staršev na svojo postavo. Mnenj drugih nam res ni treba poslušati, če jih nismo prosili zanje. Ne vem, kaj želijo s tem doseči. Težko si predstavljam, da te hočejo spraviti v slabo voljo in ti zmanjšati samozavest. Ampak tudi če to utemeljujejo z »dobronamernostjo«, ti tega ni treba trpeti.
Menim, da je tvoje razmišljanje povsem na mestu. Sama s seboj si zadovoljna, veš, da imaš zdravo telesno težo in veš, kaj te osrečuje. Stradanje, kot vidiš, ne deluje, hujšanje pa tudi nima nobenega smisla, dokler tvojega zdravja dejansko ne ogroža debelost. Povsem normalno je, da imamo ljudje med seboj različna telesa in različne postave.
Očitno je, da imajo starši sicer drugačne kriterije, katerim pa se ti nikakor ni treba podrediti! Postavi se zase. Lahko rečeš npr.: »Prosim, da ne komentiraš več mojega telesa.« Ali: »Ko mi to rečeš, se začnem počutiti zelo slabo, zato te prosim, da s tem nehaš.« Ali: »Jaz sem s seboj zadovoljna. Moje telo – moja pravila.« Včasih zaleže tudi, da odvrnemo s kakšno šalo.
Tega, kako se drugi vedejo do nas, žal ne moremo prilagajati po svoje. Imamo pa precej vpliva na to, kako se bomo na druge odzvali sami. Največ, kar lahko naredimo, je, da jasno izražamo svoje potrebe in meje. Naš odziv naj predvsem čuva naš notranji mir in gotovost vase. Slej ko prej ga boš tako ponotranjila, da bo postal tvoj avtomatičen »ščit«.
Zdaj pa na konja in stran od nepotrebnih skrbi! :)
Topel pozdrav
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja
ru
rumio
če mene uprašaš punca ki ima veliko zadnico je amazing za pogledat. Pač imaš take starše, ki hočejo nekaj po svoje. Važno je, da se ti dobro počutiš kakor izgledaš.