Zivjo. Imam dva glavna problema. 1. Moti me moj 'side profile' oz pogled tvojega obraza z strani. Pač to mene najbolj moti na mojem obrazu in se ne moram sprijazniti s tem moj pogled od spredaj mi je še kar všeč a od strani ga zelo sovražim, zato se ga trudim prekriti čimveč npr. kot tako, da imam obraz usmerjen v določeno točko kjer mojega side profila ne more nihče videti in z očmi gledam učiteljico (to največ počnem v šoli). Jaz sem že probala a se zelo težko sprijaznem z tem. So tudi dnevi ko mi je moj side profile še dokaj dostojen, a potem vidim npr, kakšno sliko ki jo je sošolka naredila od mene in je že konec. Meni se ne zdi da je moj nos res tako grd, ubistvu bi rekla da imam bol straight nose (raven) a je cisto malce upognjen navzdol kar ga avtomatsko naredi grdega. Lani je tudi en sošolec potiho izpostavil, kar me ni preveč prizadelo, ampak sem hitro ugotovila da moj nos ljudje opazijo. Ne vem kaj reči, ima kdo morda kakšne vaje za nos, da bi ga obrnila malo bolj navzgor da bi bil lepši? Sem poiskušala in menim, da bi moj nos zgledal zelo boljši če bi bil čisto majhno bolj obrnjen navzgor, zato me zanima ce si naj kakšen lepilni trak nalepim čež noč za in to počnem kakšen teden, da bi se polepšal? Drugače pa absolutno razmišljam o operaciji nosu ko bom 18 (zdaj sem 15) in sem ga že poiskusila zlomiti da bi bila operacijo nujna in bi tako prej dobila lepši .
2. Motnja hranjena. S tem imam tudi še kar velike probleme. Zjutraj ne jem zajtrka, ker me skrbi da bo moj trebuh 'bloated' (to je ko se ti po vsakem obroku trebuh malce napihne in se čez noč sprosti). Potem sem v šoli cel dan lačna, z čimer se pač sprijaznem a ko pridem domov se pa najem dokler nisem tako polna da mi je zelo neudobno. Potem pa spet dobim zelo kriv občutek v sebi. A nekatere dni pa je obratno, sploh nisem lačna, jem zelo majhne obroke in tako je več dni. Drugače sem stara 15, in velika sem 165cm. To se dogaja že nekaj mesecov, a večina tega časa sem se prenajedala, a zdaj sem nehala in sem prišla iz 56 kg na 52 kg na kar sem se kar ponosna. A vem da se bo vse kmalu obrnilo in se bom spet -nažrla- dokler ne bom spet tehtala toliko kot sem na začetku. Gledam kalorije na absolutno vsaki hrani, ki jo pojem. Ampak jaz se še vedno počutim kot da moja motnja hranjenja ni vredna zdravljena saj je moja teža normalna (no tako pravi tisti BMI calculator a jaz ne maram svojega trebuha) in tudi ne nameravam povedati nobenemu. In jaz se nočem rešiti tega, ker se mi zdi nemogoče, ker če bom nehala gledati kalorije bom samo še bolj debela jaz si samo želim nasvete kako se izogibati hrani. Zelo mi je žal za tako dolg spis upam ,da imate nasvete.
Lp
• Uredništvo
Maruša Bertoncelj

Odgovor svetovalke:
Draga Nckaj,
Svojo stisko zelo dobro opisuješ, tako skozi občutke kot kritično razmišljanje. Lahko ti jo pomagam raziskati še bolj. Nikakor pa ti ne morem svetovati, da se odločiš za plastično operacijo oz. kako se še bolj izogibati hrani. To je skregano z vsemi pravili našega svetovanja! Pa tudi zato ne, ker ti od srca najbolj želim, da bi se sprejela in imela rada, kakršna si. :)
Seveda vem, da to ni tako lahko storiti kot reči. Tako da se bom v nadaljevanju potrudila pojasniti, zakaj tako mislim. Najprej, žal še nisem slišala za znanstveno dokazane vaje, ki bi spremenile obliko obraza oz. njegove posamezne dele. Oblika nosu je povsem podedovana in imaš samo dve izbiri – da nos sprejmeš ali pa da le-ta še naprej ostane vir tvojega nezadovoljstva in slabih dni. Glede na to, da imata z nosom tudi dobre dneve in da ga z določenih kotov lahko sprejmeš, mislim, da se ti mnogo bolj splača sprejeti prvo izbiro. V najslabšem primeru se v odraslosti še vedno lahko odločiš za plastično operacijo. Pod nobenim pogojem pa namerno poškodovanje nosu ni rešitev, ker so posledice tega lahko mnogo bolj dramatične, kot si predstavljaš.
Tvoje nezadovoljstvo z nosom bi povezala tudi s tvojim strahom pred debelostjo, saj je tudi ta izraz nezadovoljstva s sabo. Pri telesni teži je dodatna past v tem, da obseg telesa lahko sami poljubno spreminjamo – za razliko od oblike nosu. Zaradi tega imamo večji občutek nadzora, ki je lahko celo omamen. Od tu tudi razlog, zakaj se je tako težko izviti iz primeža motenj hranjenja. Pa vendar občutek nadzora ne more obstajati brez svojega nasprotja – popolne izgube nadzora, ki se v tem primeru kaže kot prenajedanje in rejenje. Kot si že ugotovila, prej ali slej to vedno sledi.
Zato ti lahko svetujem samo, da se stradanju odrečeš. Razumem, da želiš biti vitka, in lahko ti zagotovim, da se vitkost v zdravih mejah da ohranjati brez stradanja. Nezdrave vitkosti pa brez resnih zdravstvenih posledic ni – vedno se konča s prezgodnjo smrtjo zaradi posledic podhranjenosti ali pa s tem, da se odločimo za zdravje in sprejmemo dejstvo, da telo mora tehtati toliko in toliko, da lahko normalno funkcionira. Ti sicer praviš, da se temu nočeš odreči, a te vseeno iskreno spodbujam, da razmisliš o alternativi.
Imeti občutek nadzora ali uspešnosti je res lepo in nič ni narobe, če ta občutek želimo vzpostaviti. Imamo pa kar nekaj izbire pri tem, kako. Sovraštvo in mučenje lastnega telesa vsekakor ni ena od  boljših izbir. Prepričana sem, da je v tebi kaj mnogo bolj pomembnega kot sta trenutna oblika nosu in obseg trebuha. Sebi in svetu lahko ponudiš mnogo več kot svoj izgled. Si mnogo mnogo več kot to! Na katerih svojih kvalitetah lahko še gradiš svojo samopodobo? V kaj verjameš? Kaj te veseli? Kaj ti je najbolj pomembno v medsebojnih odnosih? Kaj si želiš v življenju početi?
Poskusi si za začetek odgovoriti na ta vprašanja in v svoj fokus postaviti odgovore nanje.
Zdaj pa te pošiljam še v najbližjo knjižnico in te prosim, da si prebereš naslednje štiri romane (ali vsaj enega ;)):
·         Jana Frey: Zrak za zajtrk
·         Mina Lystad: Luzerka
·         Nataša Konc Lorenzutti: Gremo mi v tri krasne
·         Kay Woodward: Kaj bi na tvojem mestu naredila ona?
Naštete knjige so tudi v programu Bralne značke. Verjamem, da ti bodo na še drugačen način pomagale pri razmisleku o svoji stiski in iskanju odgovorov na svoja vprašanja.
Si za? :)
Topel pozdrav
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja
• nc
nckaj
Zelo sem hvaležna za vaš odgovor in knjige si bom zagotovo sposodila.