Ko vidim druge punce sem ljubosumna nanje, ker mislim da so vedno in to skos, v vsem boljše od mene. Ali pa lepše. Kako lahko sebi pomagam da sem bolj samozavestna in ne gledam kaj drugi delajo Oz. Razmišljajo o meni?
Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
praviš, da si pogosto zavistna do drugih deklet, saj se ti zdi, da so v vsem boljša od tebe. Sprašuješ, kako si lahko pomagaš, da boš bolj samozavestna in se ne boš toliko obremenjevala z mnenjem drugih.
Normalno je, da se primerjaš s sovrstnicami, še posebej v mladostniških letih, ko se nam odobravanje vrstnikov zdi še posebej pomembno. Dobro pa je vedeti, da se, v določeni meri, s tem spopada večina mladih, zato v tem zagotovo nisi sama. Dobro je, da te občutke prepoznaš in se soočiš z njimi.
Za izboljšanje samopodobe je najpomembnejše, da poskusiš prepoznati in ceniti svojo edinstvenost. To lahko narediš s tem, da razvijaš svoje interese in veščine. Vključuj se v aktivnosti, ki so ti všeč in v katerih bi rada postala dobra.
Dobro je, da si najdeš prijatelje, ki te podpirajo in te cenijo takšno, kot si. Dobri prijatelji te bodo opomnili na tvoje dobre lastnosti, ko boš to potrebovala.
Prav tako je dobro, da se naučiš biti sočutna do sebe. Ko opaziš, da se kritiziraš ali primerjaš z drugimi, poskusi to misel nadomestiti s prijazno besedo, ki bi jo v takšnem primeru namenila prijateljici.
Dostikrat našo samozavest načne primerjanje z drugimi preko spleta. Družbena omrežja pogosto prikazujejo nerealne in filtrirane podobe ljudi, kar lahko vodi v previsoka pričakovanja do nas samih in občutke manjvrednosti. Omejevanje časa, preživetega na teh platformah, lahko zmanjša primerjanje z drugimi.
Primerjanje z drugimi lahko zmanjšaš tudi tako, da si hvaležna za dobre stvari, ki so se ti zgodile. Vsak dan si vzemi čas, da razmisliš o stvareh, za katere si hvaležna v svojem življenju. To lahko pomaga preusmeriti tvojo pozornost s tega, česar nimaš, na vse dobro, kar imaš.
Za več informacij o tem, kako izboljšati svojo samopodobo, ti priporočam branje rubrike Samopodoba, čustva in psihične stiske.
Pomembno je, da se spomniš, da si edinstvena in vredna, ne glede na to, kaj počnejo ali kako izgledajo drugi. Tvoja vrednost ni odvisna od primerjave z drugimi. Vsak korak, ki ga narediš proti ljubezni do sebe, je pomemben.
Upam, da sem odgovorila na tvoje vprašanje.
Lepo bodi,
Ana Lampret, mag. psihologije