Vsak dan se soocam z enim in istim problemom "izgledam dovol dobro da bom sprejeta v druzbi,nezadovolstvo samim sabo". nikoli se nisem pocutila sigurno samozavesno v svoji kozi. Veliko sem zaradi samopodobe skodila sebi ampak se se vedno nepocitim vredu.sla sem ze cez bolezni zaradi prekomernega hujsanja, potem sem dobilq kilograme nazaj potem sla na neko normalno stopnjo teze ki oa zame ni zadoscala vedno in vedno bol opazam da se nepocutim vredu in me je strah da me bodi zaradi izgleda zbadali. Nevem kaj lahko naredim da se nebi toliko sekirala kaj si mislijo drugi in dobila malo vec na samozavesti
ne
nezadostna
Poznam kako se počutiš, saj sem to počela tudi jaz
Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
če sem pravilno razbrala iz tvojega zapisa, se vsakodnevno obremenjuješ s svojo telesno podobo. Bojiš se, da boš zaradi te v družbi deležna negativnih odzivov, hkrati pa se nenehno sprašuješ, kaj si o tebi mislijo drugi. Žal mi je, da te tvoja podoba obremenjuje do te mere, da si si zaradi nje celo škodila.
Samopodoba je celota naših predstav o tem, kdo smo, kakšni smo in kaj počnemo. Sama praviš, da si s seboj nezadovoljna, pri čemer si izpostavila predvsem svojo telesno samopodobo, svoj izgled. Samopodobo gradimo postopoma preko izkušenj in sporočil iz okolja. Včasih je dobro malo razmisliti, od kod ta nesigurnost vase, slaba samopodoba in strah sploh izvirajo. Morda iz socialne primerjave z drugimi (tukaj imajo lahko še posebej velik vpliv socilna omrežja in drugi mediji, ki prikazujejo telesne ideale, ki so v resnici precej težko dosegljivi) ali pa morda iz kakih negativnih izkušenj iz preteklosti? Samopodoba je sicer spremenljiva.
Preko novih izkušenj in s spreminjanjem svojih misli, lahko spremenimo in preoblikujemo tudi prepričanja o sebi. Prepričana sem, da se prav vsi srečujemo s takimi ali drugačnimi negotovostmi glede sebe, prevečkrat pa pozabimo na vse naše pozitivne in dobre lastnosti in na vidike sebe, ki so nam všeč. Spodbujam te, da na papir zapišeš čim več svojih lastnosti, sposobnosti, v čem si dobra, telesnih značilnosti in drugo, kar ti je všeč. Lahko začneš s seznamom 10 stvari in ga potem sproti dopolnjuješ. Pri tem ti lahko pomagajo tudi drugi. Povprašaj jih, kaj pri tebi cenijo oni. Razmisli, kaj ti tvoje telo vse omogoča in se mu zahvali (npr. oči ti omogočajo, da vidiš svoj najljubši film, da vidiš barve jeseni; roke ti omogočajo najtoplejše objeme, ...), še posebej posveti svojo pozornost tistim delom telesa, ki ti trenutno morda niso všeč.
Na spletni strani To sem jaz lahko sicer najdeš članke na temo samopodobe. Prilagam ti povezavo do korakov, po katerih jo lahko poskusiš začeti raziskovati in preoblikovati: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske?url=%2Frazisci%2Fcustva-in-psihicne-stiske%2F&topic=24&start=0
Dotaknila bi se rada še tvojega strahu pred nesprejemanjem s strani drugih in obremenjevanjem s tem, kaj si drugi mislijo o tebi. Nerealno je pričakovati, da bomo všeč prav vsem. Med seboj imamo različne okuse, stile, prioritete. To, da morda nekomu niso všeč tvoje oči, še ne pomeni avtomatsko, da niso lepe, ker nekomu drugemu bodo čudovite. Dobro je, da se večkrat ustavimo, še posebej ko se zalotimo pri ustvarjanju nekih scenarijev v glavi o tem, kako nas vidijo drugi, nekih negativnih misli, ko se počutimo tesnobno, ko razmišljamo, kaj si mislijo drugi. Takrat svoje misli preusmerimo v bolj pozitivne ali pa jih poskusimo analizirati, koliko so naše misli sploh realne. Vsekakor pa je bolj kot to, da nas sprejmejo drugi, pomembno predvsem to, da se najprej sprejmemo sami.
Naše telo je kot neka hiša, v kateri prebivamo vse svoje življenje, zato je pomembno, da ga negujemo in da poskrbimo, da se v njem počutimo dobro. Poskrbi zase, privošči si sprostitev, ustrezno prehrano, dovolj gibanja, spanje in ustrezno socialno mrežo.
Želim ti veliko poguma pri raziskovanju same sebe,
Amadeja Jurič, mag. psihologije