Imam probleme s samopodobo probavam se primerjava ti z ljudmi na tik toku
• Po
Pomoc
Moras se zavedati da ljudje na spletu vecino delijo lepe trenutke in da vsak posameznik od njih ima nekaksno slabo stvar za sabo moras gledati  z ocmi poglej se v ogledalo reci si da si lep/a in bodi hvalezen/a da si lahko to kar nemore biti nihce drug ???? vse dobro ti zelim
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Lepo pozdravljena!
Najprej hvala, ker si se nam zaupala. Glede samopodobe je tako, da gre za res kompleksno stvar, ki se skozi naše življenje spreminja. Si v letih, kot ti mnenja drugih, odobravanje s strani le-teh, veliko pomenijo in ljudje smo že po naravi nagnjeni k temu, da se primerjamo z drugimi, kar ima lahko velik in pomemben vpliv na našo samopodobo.
Ker poznamo res veliko vrst samopodobe (telesna, šolska ipd.) me zato najprej zanima, kako veš, da imaš probleme s samopodobo (kako to pri tebi izgleda) oz. kaj samopodoba sploh je? Kako bi sicer v svojem vsakdanjem življenju delovala drugače, če bi imela dobro samopodobo in kako sploh delujejo oz. se vedejo posamezniki z dobro samopodobo? Odgovori na ta vprašanja ti lahko pomagajo pri tem, da vidiš, da je samopodobo kar težko definirati. Veliko ljudi ima namreč težave s svojo samopodobo in si jo želijo izboljšati, zato vedi, da nisi sama. Tudi večina ljudi se primerja z drugimi ljudmi (npr. preko spleta, v šoli, v službi ipd.) in ravno ta primerjava lahko v nas vzbudi neprijetne občutke ter posledično privede do slabše samopodobe. Zdi se mi pomembno, da se vsakič, ko boš opazila, da se primerjaš z nekom vprašaš, kakšne občutke in čustva ob tem doživljaš. Gre morda za jezo ali žalost, da nisi takšna kot so oni, razočaranje nad samo seboj, strah ali pa gre morda za občutek, da nisi dovolj dobra? Vse to so namreč normalni odzivi našega telesa in uma, kadar je »ogrožena« naša samopodoba. Zavedati se moraš tudi tega, da vse to, kar vidiš na spletnih omrežjih (npr. tiktok) ni odraz resničnega stanja ljudi – ne moremo namreč vedeti, kaj vse je za to sliko/videom (morda je oseba, ki sicer v videu deluje popolna in brez problemov, v sebi ranjena in na omrežjih deli le en določen vidik svojega življenja). Primerjava z ljudmi preko spleta torej ni realna in tudi ne moremo vedeti, kakšne so te osebe v živo (ne poznamo njihovega ozadja ali npr. s kakšnimi problemi se osebe srečujejo). Ljudje smo namreč nagnjeni k temu, da objavimo le najlepše momente, ki so se nam zgodili, slabih pa seveda (zaradi zaščite naše samopodobe) ne delimo in zato lahko ustvarimo sliko, kot da je naše življenje popolno. A popolnost ne obstaja.
Predlagam, da skušaš preživeti čim manj časa na socialnih omrežjih (npr. na tiktoku) oziroma poskusi biti kritična do tega, kar vidiš (npr. da to, kar vidiš ni odraz realnosti) ter skušaj najti vzor v realnih ljudeh (starši, športniki ipd.). Zapomni si, da je čar življenja v tem, da nič ni popolno/perfektno, kvečjemu smo vsi perfektno nepopolni. Pomembno se mi zdi, da si, ne glede na to, ali imaš slabo ali dobro samopodobo, prijazna do sebe in svojega telesa. Skušaj se sprejeti, takšno kot si in skušaj se imeti rada (sploh, kadar opaziš, da se primerjaš z ljudmi na tiktoku). Vprašaš se lahko, katera so tvoja močna področja (kaj ti leži), kaj ti je všeč pri tebi, katere so tvoje pozitivne lastnosti ter katere spretnosti in talente imaš? Lahko vzameš list papirja, si vzameš čas in skušaš odgovoriti na ta vprašanja. Vprašaj se tudi, kaj te osebe, s katerimi se primerjaš, imajo in bi si tudi ti želela imeti ter skušaj najti podobnosti, torej kaj imate skupnega (npr. stil oblačenja, prostočasne aktivnosti).
Upam, da sem ti s svojim odgovorom vsaj malo pomagala in ne pozabi, vsak posameznik je edinstven in gre skozi življenje po svoji poti. Lepo bodi in vse dobro ti želim!
Nika Verbič, diplomirana psihologinja (UN)