V soli me sosolke opravlajo probam se osredotoct na druge osebe k me majo rade sam se mi zdi da mam ful slabo samopodobo zrd tega kaj nej nrdim
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Lepo pozdravljena!
Hvala, ker si nam zaupala in si se obrnila na nas. Če prav razumem, te trenutno najbolj bremeni to, da te nekatere izmed sošolk opravljajo oz. te ne sprejemajo takšne, kot si? Predvidevam pa, da ne vse, imam prav?
Zdi se mi pomembno, da se v takšnih situacijah najprej vprašaš, katere občutke in čustva ob tem doživljaš. Je to morda jeza, žalost, občutek nemoči, razočaranje nad drugimi/samo seboj, strah, da nisi vsem všeč, da nisi dovolj? Vse to so namreč normalni odzivi našega telesa in uma na neodobravanje s strani drugih. Ljudje smo narejeni tako, da želimo biti všečni, želimo vsem ustreči, predvsem pa želimo pripadati neki skupini – smo namreč socialna bitja. A zavedati se moraš, da oni so oni in ti si ti. Nikoli ne bomo vsem všeč, to je dejstvo, moramo pa se zavedati in ozavestiti to, da to, kar si drugi mislijo o nas ni naš »problem«, je njihov. Druge osebe imajo lahko zaradi svojih preteklih izkušenj, znanja in prejetih informacij svoje mnenje o stvareh in ljudeh. S tem sicer ni nič narobe, problem nastane, če s svojimi dejanji potem prizadenejo druge osebe. Razumem, da te to, da te sošolke opravljajo bremeni, a kot si že sama izpostavila imaš v razredu oz. v svojem življenju tudi osebe, ki te imajo radi točno takšno kot si in to je čisto dovolj. Skozi življenje boš spoznala, da je čisto v redu, če nisi vsem všeč, saj smo si ljudje med seboj zelo različni, imamo drugačne poglede na svet, drugačne interese in z nekaterimi se bolj razumemo, z drugimi manj. Ker žal nimam dosti informacij o tem, kaj sošolke govorijo oz. si mislijo o tebi, bi ti rada povedala, da to, da si nekdo nekaj misli o nas so samo misli in niso dejstva. To ne pomeni, da si ti manj vredna in da nisi dovolj dobra.
Glede samopodobe pa je tako, da gre za res kompleksno stvar, ki se skozi naše življenje spreminja. Si v letih, ko ti mnenja drugih in odobravanje s strani le-teh veliko pomenijo in to lahko posledično vpliva na tvojo samopodobo. Ker poznamo veliko vrst samopodobe (telesna, šolska ipd.) me najprej zanima, kako veš, da imaš slabo samopodobo (kako to pri tebi izgleda) in kaj sploh je samopodoba? Kako bi v svojem vsakdanjem življenju delovala drugače, če bi imela dobro samopodobo ter kako pravzaprav delujejo oz. se vedejo posamezniki z dobro samopodobo? Ta vprašanja ti lahko pomagajo pri tem, da vidiš, da je dobro/slabo samopodobo kar težko definirati in da je za vsakega pojem samopodobe malenkost drugačen. Sicer pa ima veliko ljudi težave s svojo samopodobo, zato vedi, da nisi sama. Pomembno se mi zdi, da ne glede na to, ali imaš slabo ali dobro samopodobo, da si prijazna do sebe in svojega telesa, skušaj se sprejeti, takšno kot si in skušaj se imeti rada (tudi kadar stvari ne gredo tako, kot si si zamislila). V takšnih momentih se lahko vprašaš, katera so tvoja močna področja, torej kaj ti leži (je to morda predmet v šoli, športna aktivnost, risanje ipd.), kaj ti je všeč pri tebi, katere so tvoje pozitivne lastnosti, na katere dosežke si ponosna, katere spretnosti in talente imaš ter kako bi te opisali tisti, ki te dobro poznajo in jim je mar zate? Lahko vzameš list papirja, si vzameš čas in skušaš odgovoriti na ta vprašanja ter se skušaj pohvaliti za vse, kar si do sedaj že dosegla in premagala. Ob vsem tem pa ne pozabi na stvari, ki jih imaš rada in si vzemi čas za njih.
Upam, da sem ti s svojim odgovorom vsaj malo pomagala in da boš kmalu spoznala, da smo vsi ljudje edinstveni ter gremo skozi življenje po svoji poti. Lepo bodi in vse dobro ti želim!
Nika Verbič, diplomirana psihologinja (UN)