Na socialnih omrežjih se primerjam z drugimi. Težave imam s samopodobo in grajenjem samozavesti. Kako lahko ukrepam?
• Ar
Arči
Ja, socialna omrežja. Saj se ne bi oglasil, pa mogoče v razmislek ko se nekdo primerja z drugim na netu.
Moj brat se ljubitelsko bavi s fotografijo. Tako samo za informacijo, za en velik kovček zasede prostor fotoaparat, objektivi (ne vem niti koliko jih je, je pa vsak za nekaj drugega, zoom, za slikanje od blizu, nekaj mm oddaljenosti in podobno), različni stativi, bliskavice pa mogoče še kaj.
In kaj hočem povedati. Ko brat naredi sliko jo potem doma obdela. Ima profesionalne programe, s katerimi obdela sliko. N. pr. slikal je mamo (ki ima že tudi pol stoletja za sabo). Ko pogledaš tako obdelano sliko bi rekel, da je mama nekje napoti med srednjo šolo in študijem. In da se bavi vsaj z manekenstvom.
Zato draga Varči, ko se boš primerjala s kakšno osebo na netu, pomisli kaj sem napisal, zelo verjetno gre za obdelano sliko, tako, da če bi osebo s slike in tebe primerjal v naravi, bi v veliko primerih rekel, da si lepša in bolj simpatična kot oseba s slike na netu.
Ko boš to ugotovila, bo tvoja težava s samopodobo kaj kmalu izginila, verjetno pa tudi posledično še težave s samozavestjo.
• Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
razumem tvoje občutke in izzive, s katerimi se soočaš. V današnjem svetu, kjer so socialna omrežja del našega vsakdanjega življenja, je zelo lahko začutiti pritisk primerjanja z drugimi. Vendar je ključnega pomena, da se zavedaš, da ljudje pogosto prikazujejo le najboljše dele svojega življenja na teh platformah, kar lahko vodi v nerealne predstave o tem, kaj pomeni biti uspešen, srečen ali priljubljen.
Najprej je koristno, da se zaveš vpliva, ki ga socialna omrežja lahko imajo na tvojo samopodobo, in poskušaš zmanjšati čas, ki ga preživiš na njih. Lahko si nastaviš omejitev časa na sami aplikaciji ali pa najdeš aplikacijo, ki omeji čas na socialnem omrežju. Tudi sama si lahko postaviš časovno omejitev, ki se je potem držiš. Zmanjšan preživet čas na socialnem omrežju lahko pripomore k temu, da se manj primerjamo z drugimi.
Osredotoči se tudi na svoje pozitivne lastnosti, dosežke in uspehe. Vsak od nas je unikaten in ima svojo individualno pot, zato je nepošteno in nekonstruktivno, da se primerjaš z drugimi. Ceni in praznuj svoje dosežke, ne glede na to, kako majhni se ti morda zdijo. Vem, da je lahko težko, če na socialnih omrežjih opazuješ druge, ki objavljajo vse najlepše in najboljše stvari svojega življenja. Zavedati se moraš, da velikokrat ni tako in da ljudje predstavljajo le tisto, kar želijo da drugi vidijo.
Pomembno je tudi, da si postavljaš realne cilje. Vsak korak naprej, ne glede na to, kako majhen je, je dosežek, ki ti bo pomagal graditi samozavest. Vzemi si čas, da praznuješ te male zmage in spoznaj, da si vsak dan bližje svojim ciljem. Postopoma lahko zmanjšuješ čas preživet na socialnih omrežijh in se vključiš v telesne aktivnosti, ki jih imaš rada, saj je znano, da gibanje in vadba lahko izboljšata naše duševno zdravje. Telesna aktivnost sprosti endorfine, ki izboljšajo razpoloženje, povečajo energijo in lahko vodijo k bolj pozitivni samopodobi.
Deljenje svojih občutkov in izkušenj lahko prinese olajšanje in dodatne perspektive, ki ti bodo pomagale pri oblikovanju bolj pozitivne samopodobe, zato se ne boj poiskati dodatne podpore. Pogovoriš se lahko s prijatelji, starši ali pa šolsko svetovalno službo. Verjamem, da je to lahko težko, vendar vedi, da sigurno nisi edina v doživljanju takih občutkov.
Želim ti vse dobro,
Živa Pirc, mag. psihologije