Živjo! Jaz imam težave s samopodobo. Imam 53 kg visoka sem 172, 5 cm. Vsi mi pravijo da sem suha, v bistvu se pa vidim zelo debelo. Zaradi tega sem se tudi rezala. Imam brazgotine povsod kjer sem se rezala. Mi lahko mogoče pomagate, kako lahko s tem neham in ce se slucajno da s cem zakriti te brazgotine, da bi se jih vsaj malo manj videlo.
Hvala za kakršen koli odgovor.
Lp
• Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena.
Hvala, da si se obrnila na nas in nam zaupala svoje občutke.
Pri nižji telesni samopodobi pogosto sploh ni pomembno, kako nas vidijo drugi, saj se sami ne vidimo kot lepi in privlačni, in ta naša (včasih tudi izkrivljena) podoba o sebi nam osebno največ šteje. Glede na tvojo višino in težo si res vitka, vseeno pa ti tega tako ne doživljaš, zato težje sprejmeš, kaj ti drugim govorijo. Mogoče ti je težko sprejeti sebe takšno kot si, in zato se tudi ne moreš videti kot postavno in suho, kot te vidijo drugi.
A mi malo več poveš o tem, kako dolgo to že traja - ta stiska, videnje sebe v drugačni luči, rezanje? Zakrivanje brazgotin žal ne bo rešilo te težave, samo soočanje s tem, kar te zares muči lahko pozdravi tvojo stisko, da boš potem sebe lažje videla v pravi luči.
A bi se bila pripravljena pogovoriti s kakšnim psihologom? Toplo bi ti priporočala pogovor s strokovnjakom na tem področju, kjer se bi lahko pogovarjala o svoji samopodobi, samozavesti, o občutkih, ki jih gojiš do sebe in svojega telesa, o stiski, ki jo čutiš pod vsem tem...
Upam, da se še bereva, da mi malo več poveš o vsem skupaj, pa da mi namigneš še to, ali bi bila pripravljena poskusiti strokovno pomoč.
Želim ti vse dobro, pa srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije
• An
Ančka2305
Ta stiska traja odkar so me nekateri v šoli začeli zafrkavat. Malo več kot 7 mesecev. Rezala sem se že prej v 6 razredu zaradi bivšega fanta. Z rezanjem sem pa že prenehala pred skoraj mesecem. Starši so za rezanje izvedeli zadnji. Drugače sem pa vsak dan v šoli imela pogovor s svetovalko.
Lp
• Uredništvo
Marjetka Gojkošek
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Hvala, da si se ponovno javila.
Zelo pogumno od tebe, da si prenehala z rezanjem, to je zelo velika stiska, v kateri ni lahko biti in kjer je potrebno veliko korakov, da s tem nehaš. Super, da ti je uspelo.
Če si vsak dan hodila k svetovalni delavki, bi ti to svetovala še naprej. Ali pa če bi želela na psihološko obravnavo. To, kako sebe vidiš in da se dojemaš v slabši luči, lahko poskusiš predelovati s svojo svetovalko ali pa s psihologom oz. psihologinjo. V odnosu z nekom, ki mu zaupaš, v pogovoru s to osebo, ki ima tudi prava znanja, lahko stisko tudi premagaš.
Spodaj ti bom napisala vire pomoči, ki jih lahko uporabiš, če bi se za to odločila:
Centri za duševno zdravje otrok in mladostnikov - obstajajo na večih lokacijah po Sloveniji, klikni na spodnji link, da vidiš, če je katera blizu tebe, pol pa jih lahko pokličeš in se naročiš. Za to ne rabiš napotnice:https://www.zadusevnozdravje.si/kam-po-pomoc/centri-za-dusevno-zdravje/otroci-in-mladostniki/
Svetovalnice Centra za psihološko svetovanje Posvet - jih je več po Sloveniji, so brezplačne, tudi tukaj ne rabiš napotnice, poglej pa na njihovi spletni strani katera ti je najbližje: za mladostnike tvoje starosti so na voljo v Ljubljani, Celju in na obali www.posvet.org
Telefonsko svetovanje – lahko pokličeš na TOM telefon v primeru stiske (116 111, vsak dan od 12. do 20. ure). Potem je še tu Klic v duševni stiski (01 520 99 00, vsako noč med 19. in 7.  uro zjutraj) in zaupna telefona Samarijan in Sopotnik (116 123, 24 ur na dan).
Prav tako lahko na naši strani pogledaš še druge vire pomoči: www.tosemjaz.net/poisci-pomoc/
Upam, da ti je zgoraj napisano vsaj malo v pomoč in da uspeš najti pomoč, ki jo potrebuješ.
Želim ti vse dobro.
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije
• An
Ančka2305
Hvala za odgovor. Bom preverila vse povezave.
Lp