lansko leto okoli novembra decembra sem imela nekaj težav v šoli. z neko mojo sošolko sva se skregalr (dejmo ji ime katja) in zaradi tega me je začela drugim opravljati in grdo govorit o men. katja in njena prijateljica sta me ne prestano zmerjale in me klicale rez grozna imena. to je trajalo ene dva mesca. z začetka sem mislila da bomo lahko vse same uredile ampak sem se očitno zmotila. enkrat sva se js in katja fejst skregale po snapchatu in sva si veliko grdih stvari povedale. naslednji dan me ni bilo v šolo saj sem imela zdravniški pregled in ta katja je v šoli začela govoriti laži o tem kaj sem ji js rekla. npr. ona je rekla da sem invalid in da ne znam hodt pa da sem retard v šoli pa je rekla da sem ji js vse to rekla. zaradi tega me je kar nekaj ljudi v razredu zasovražl. saj smo se potem čez približno dva mesca pobotale z učitelsko pomočjo tako da je vse bolje zdj, ampak nekaj časa ji nism vrjela besedi k mi jo je rekla. zdaj pa približno en mesec nazaj ko sem se začela spominjati kaj vse se je dogajalo sem začela razmišljati "kaj če ima prov? kaj če sm res grda in grozna oseba?" začela sem se sovražit na polno. v šoli sm vse bolj tišja oseba in vedno ko kej naredim narobe v mojo glavo pridejo misli k mi govorijo da je neki z mano narobe. probam biti čim bolj prijazna ampak me še vedno veliko ljudi nemara. ampak če povzamem..vsaka oseba ko mi reče kaj nesramno grdega ji samo vrjamem ker vem da imajo prov. začela sem se zelo sovvražit vsak večer se zjokam zaradi tega in celo razmišljala sem o tem da bi se rezala. ta katja mi je zelo uničila mojo sampodobo in men se zdi da bom tako tudi ostalo.
kateri koli odgovor mi bo pomagu,
Lp.
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Če prav razumem, ste se pred časom s sošolko prepirali, pri čemer te je ta skupaj s svojo prijateljico zmerjala in ti govorila res grde stvari, sedaj pa, čeprav sta se pobotali, zopet razmišljaš o teh izrečenih besedah. Meniš da to, kar sta ti rekli, drži, kar vpliva na tvojo samopodobo. Ob vsem prebranem vidim, da ti je zaradi tega res težko, ter da si v stiski, zato bi najprej rekel, da je super, da si zbrala pogum in nam pisala.
Zapisala si, da se sprašuješ, če si res grda in grozna oseba – že iz tvojega zapisa lahko razberem, da to ni tako, saj sama praviš da se trudiš biti prijazna, hkrati pa si pokazala pripravljenost da se s sošolko pobotaš s pomočjo učitelja. To gotovo niso lastnosti »grde in grozne« osebe. Na tem mestu bi te tudi vprašal, če imaš morda kakšno osebo (ali več oseb), ki ti je blizu in ki ji lahko zaupaš – prijateljica, prijatelj, učitelj, sorodnik… Ob trenutkih, ko ti je težko, ko ti nekdo reče kaj nesramnega ali grdega, se lahko obrneš na katero od teh oseb in so ti v oporo; dobri prijatelji in prijateljice imajo gotovo pozitivno mnenje o tebi in nas lahko večkrat opomnijo na naše pozitivne lastnosti, kajti hitro se zgodi, da na te sami hitro pozabimo ko smo v stiski.
Opomnil bi te tudi na to, da ko se z nekom prepiramo, velikokrat doživljamo močnejša občutja jeze, zato včasih rečemo kaj res grdega, čeprav v resnici ne mislimo tako. Nekateri ljudje pa znajo biti še posebej nesramni in rečejo tudi kaj takega, kar nas lahko še dodatno prizadene. Zato je verjetno tudi v tvoji situaciji tako, da osebe, ki ti namenijo nesramne komentarje počno to z namenom, da te prizadenejo, ne pa zato ker bi tudi sami verjeli v to kar govorijo.
Na koncu si zapisala še da meniš, da bo tvoja samopodoba vedno ostala nizka. Imam dobro novico! Samopodoba je namreč nekaj, kar lahko razvijamo in spreminjamo in da ti pri tem pomagamo, smo pripravili 10 korakov do boljše samopodobe, ki ti lahko koristijo, zato te vabim k branju. Kot boš videla, so to koraki, ki jim lahko preprosto slediš in so veliko boljši način spoprijemanja s tvojo težavo kot pa rezanje, ki ga omenjaš. Bi mi prosim lahko zaupala, če si se že kdaj rezala v preteklosti? Res mi je hudo, da je tvoja stiska tako velika, da si pomislila tudi na samopoškodovanje in močno verjamem, da si dovolj močna, da boš prebrodila težave brez tega, kajti nisi sama. Kadarkoli boš menila, da rabiš podporo ali pa kašen nasvet, smo ti poleg tvojih bližnjih, učiteljev in šolske svetovalne službe na voljo tudi mi, zato nam lahko brez zadržkov pišeš.
Želim ti res lepo poletje in srečno!
Patrik Senica, dipl. psiholog
• kr
krompirček
v preteklosti sm se redko rezala ampak se sploh ne spomnim razloga zakaj. spet prejšen teden sm šla do moje prijateljice ker sm se pač z njo hotla pogovarjat ona pa mi je sam rekla kva hočm in pol sam šla. js res nevem kaj je z mano tako narobe da je treba it stran od mene. zadnje cajte vse bl in bl razmišljam da bi si kej naredila..
• Uredništvo
Patrik Senica, dipl. psiholog
Odgovor svetovalca:
Zdravo,
Je ta prijateljica sošolka iz tvojega prvega sporočila, s katero sta se kregali ali je to druga oseba? V vsakem primeru ni lepo, da te je zavrnila na tak grob način, sploh če je, kot praviš, tvoja prijateljica. Če je to druga oseba: si se tudi s to prijateljico kdaj skregala ali pa ste morda bile že pred tem dogodkom v slabših odnosih? Sošolcev in sošolk si ne moremo izbirati, prijatelje pa si lahko. Zato bi ti rad omenil, da če se z neko osebo težko ujameš in moraš vlagati veliko več energije v odnos kot pa jo vlaga ta druga oseba, hkrati pa se do tebe vede grdo, je morda bolje, da se ne ukvarjaš več z njo in si najdeš druge prijatelje ali prijateljice za druženje. Vem, da je poletje in da je trenutno težje izvedljivo, vendar se lahko zopet po pomoč obrneš na razredničarko ali svetovalno delavko, ki ti lahko pomagata. Kot vidim, si stara 14 let, kar pomeni da si bodisi v 8. ali 9. razredu, torej boš kmalu šla v srednjo šolo. Tam bo priložnosti za spoznavanje novih ljudi ogromno, hkrati pa boš popolnoma menjala okolje - to lahko razumeš kot priložnost za nov in svež začetek.
Praviš tudi, da razmišljaš o tem, da bi si kaj naredila. Mi lahko zaupaš, o čem točno razmišljaš - je to zopet rezanje ali še o čem drugem? Če je tvoja stiska tako velika in ne vidiš drugega izhoda, bi ti priporočal, da pokličeš na TOM telefon (telefon: 116 111) ali pa na Posvet (telefon: 031 704 707, e-pošta: info@posvet.org), kjer se lahko dogovoriš za brezplačen pogovor s strokovnjakom. Lahko pa tudi pogledaš, kdaj bo na naši spletni strani na voljo psiholog v klepetalnici.
Verjamem, da ti je res težko in če boš še potrebovala pogovor, piši brez zadržkov.
Lepo bodi in upam, da se zopet spet slišiva!
Patrik Senica, dipl. psiholog