Lepo pozdravljeni.
Imam depresijo in zato tudi samomorilne misli. Pred dvema tednoma je bilo zelo hudo, ampak sem za ta trenutek uresničitev samomora premagala. Težave imam tudi s samopoškodovanjem, ampak rezala sem se 2 tedna nazaj zadnjič in zdaj se zelo trudim, da zmorem brez. Bremeni me veliko stisk, ampak trenutno najbolj to, da nimam prave želje v življenju in da me je strah moje prihodnosti, ker ne vem kaj bom počela. Vem, da moram zaključiti študij, da bom v življenju lahko uspela, ampak trenutno sem za učenje izčrpana in moja glava ne zmore učenja. Težave z učenjem zaradi depresije, sem imela že v gimnaziji in sedaj bi si želela, da študij prekinem, saj ne zmorem. Mogoče bi si le za nekaj časa morala vzeti odmor. Trudim se, da se ohranim pri življenju, zaradi ene osebe, ki mi največ pomeni in pomaga in zato imam motivacijo, da zdržim. Zelo težko je prenesti to, da vem, da moram najti nekaj, kar bom počela, ampak ne zmorem uresničevati poti do tja. Zato me še kdaj spremljajo temne misli, sem utrujena in brez volje početi običajne stvari.Težko je tudi sprejeti to, da se ne smem primerjati z nekom, ki nima tega v sebi, kar imam jaz in da bi morala biti s sabo bolj potrpežljiva. Zdi se mi, da za vsem zaostajam in mi nikoli ne bo uspelo, saj težko sprejemam odločitve za naprej in veliko priložnosti, zaradi depresije izgubim.
Zahvaljujem se za nasvet.
• po
pomaranča
Lep pozdrav!
Veliko mlajša sem od tebe in imela sem iste probleme. Predlagam, da se z nekom pogovoriš, ki mu zaupaš in ti bo lažje. Zaenkrat se probaj odvaditi rezanja in poskušaj boksati v pojšter ali pa ga metati v steno, da sprostiš bolečino. Hitreje pojdi spat, da se spočiješ, ker je ta občutek izčrpalen. Če te kaj muči kot sem že predlagala se z kom pogovori, če pa nimaš nobenega se pa lahko obrneš tudi na mene ali splet
Lep pozdrav in upam, da bo vse okej
• Uredništvo
Maja Krajnc

Odgovor svetovalke:
Draga mladenka,
Ne vem, ali si  si diagnozo depresije postavila sama, ali pa strokovnjak. Če si razpoloženje, ki je slabo, žalostno, brez življenjskega optimizma, brezizhodno imenovala depresija tudi prav. Ni pa nujno, da je to res. Ugotoviti bi bilo potrebno ali gre pri tebi sploh za depresijo in če da, potem katere vrste: lahko je to endogena, ki zahteva tudi zdravljenje z medikamenti, lahko je to reaktivna ali noogena. Pri teh dveh pa je lahko uspešen pogovor z izkušenim psihoterapevtom.
Kolikor lahko razberem iz tvojega pisanja, gre pri tebi za probleme, ki so vezani na smisel, oz. pomanjkanje smisla. Zato ti svetujem, da se potrudiš in prebereš knjigo Viktorja Frankla Kljub vsemu reči življenju da in knjigo njegove učenke Eliasbeth Lukas Na sledi veselju.
Že sama si s to mislijo "Trudim se, da se ohranim pri življenju, zaradi ene osebe, ki mi največ pomeni in pomaga in zato imam motivacijo, da zdržim", nakazala kaj pomaga v težkih situacijah. To pa je: delati in živeti nekaj za nekoga ali za neko stvar, idejo...
Toplo ti priporočam tudi obisk v eni od svetovalnic, ki delujejo v okviru društva Posvet in je svetovanje brezplačno.
Za prvi obisk našega centra (v Ljubljani, Kranju, Postojni, Slovenj Gradcu, Novi Gorici, Murski Soboti, Sevnici, Portorožu, Idriji, Mariboru, Zagorju ob Savi, Novem mestu, Tolminu, Ilirski Bistrici ali na Jesenicah) nas lahko pokličete na telefonsko številko 031/ 704-707 ali se oglasite osebno na Tržaški 132 v Ljubljani v času uradnih ur, ki so vsak delovni dan med 8. in 20. uro.
Za prvi obisk svetovalnice v Celju, Laškem, Velenju in Mozirju pa se lahko naročite na telefonski številki: 031/778-772 (ponedeljek - četrtek: 13.00 - 18.00, petek: 12.00 - 14.00).
Za sprejem ne potrebuješ napotnice ali zdravstvene izkaznice.
Ker ne poznam ozadja tvojega razpoloženja, ti kaj več trenutno ne morem svetovati. Če pa želiš o tem povedati kaj več, mi lahko pišeš na naslov: maja.krajnc@guest.arnes.si
Prisrčno te pozdravljam in želim vse dobro. In ne pozabi: Ni vsak dan dober, je pa v vsakem dnevu nekaj dobrega. Nihče ni rekel, da je življenje lahko, je pa lepo. Išči lepe in dobre stvari, ki so v življenju. Saj veš: najdemo tisto, kar iščemo. Splača se potruditi.
mag. Maja Krajnc, univ. dipl. sociologinja in politologinja