Pozdravljeni.
Velikokrat razmišljam kako bi bilo če bi naredila samomor. V svojem razredu se počutim kot duh. Nimam prijateljev s katerimi bi govorila o svojih težavah. V mojem razredu so med puncami klani in jaz sem izobčena. Preganja me občutek kod da sem vse razočaranje. V ničemer nisem boljša od njih. In sramujem se same sebe, ker sem takšna kot sem. Nemaram ko izvejo v koga sem bila ker se potem norčujejo. In nebom imela nikoli fanta. Začela sem se tudi rezati ampak ne veliko samo dvakrat.  Nimam spodbude in motivacija mi je padla. Nekako sem ubupala nad življenjem. Mi lahko prosim svetujete.
Hvala v naprej in Lep pozdrav!!!
• Uredništvo
Katarina Maučec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Astra!
Hvala, da si nam zaupala svojo stisko. Žal mi je, da se v razredu slabo počutiš, da se počutiš kot, da nimaš prijateljev in da se sramuješ same sebe. To so res zelo težki občutki. Rada bi, da veš, da kljub temu da se morda situacija zdaj zdi neizhodna, da se ti zdi, da o svojih težavah ne moreš govoriti z nikomer, da misliš, da nikoli ne boš imela fanta, imaš pred sabo še izredno veliko časa. Veš, koliko se lahko spremeni v naslednjih 2 ali 3 ali 5 letih? Preprosto ne moreš vedeti, koliko lepih stvari te še čaka. Zato te prosim, da ne obupaš! Ali imaš morda kakšno prijateljico v drugem razredu ali morda izven šole? Mogoče lahko razmisliš o vključitvi, v kakšne obšolske dejavnosti, ali športne krožke oz. druge aktivnosti, ki te zanimajo in morda spoznaš novo prijateljico ali prijatelja tam. Kljub temu da se v razredu počutiš izobčena in kot da si razočaranje, vseeno obstajajo ljudje, ki te bodo sprejeli in imeli radi. Še vseeno lahko spoznaš nove prijatelje, ki jim boš lahko zaupala.
Praviš, da v ničemer nisi boljša od svojih sošolk. Razumem, da ti je ob tej misli lahko zelo težko. Ampak jaz sem prepričana, da to ne drži. Vsak je v čem dober. Pomisli, v čem si ti dobra? Kaj dobro znaš? Ne razmišljaj v čem si boljša od drugih, ampak samo v čem si dobra. Primerjanje z drugimi nikoli ni dobro, saj bo vsak vedno našel nekaj, s čemer ni zadovoljen. Drugi bodo vedno v nečem boljši od nas. Pomembno je, da ti delaš stvari, ki te veselijo in ki so ti všeč. Ni pa pomembno, ali je kdo v tisti stvari boljši. Vedno bo nekdo boljši. Verjamem, da je včasih težko razmišljati na tak način. Ampak poskusi! Poskusi vedno znova!
Praviš, da se v svojem razredu počutiš izolirana, še posebej, ker so sošolke in sošolci pogrupirani. Žal mi je, da se tako počutiš. Ampak veš, to ne pomeni, da bo vedno tako oziroma da bo v vseh skupinah tako. Morda lahko najdeš kakšen krožek ali obšolsko dejavnost, kjer boš v skupini sprejeta. Zaupaj si! Bodi naravna!
Si se poskusila o svojih občutkih že s kom pogovoriti? Svetujem ti, da se poskusiš pogovoriti z učiteljico, ki ji zaupaš, svetovalno delavko na šoli ali s starši. Obstajajo ljudje, ki ti lahko pomagajo in tvoja situacija ni brezizhodna. Če morda ne boš naletela na pomoč, ki bi si jo želela pri prvi osebi, na katero se obrneš, poskusi znova, poskusi pri naslednji osebi. Lahko se obrneš tudi na telefonsko svetovanje ali na chat svetovalnico, ki deluje v okviru naše svetovalnice To sem jaz. Razpored, kdaj naša svetovalnica deluje lahko najdeš tukaj.
Tudi kadar začutiš potrebo po rezanju, raje vzemi v roke telefon in pokliči na eno izmed številk. Tam so svetovalci usposobljeni za to, da ti bodo znali ustrezno pomagati. Prav tako lahko poskusiš uporabiti kakšno dihalno tehniko, ki jo najdeš tukaj ali tehniko za preusmerjanje misli. Te tehnike ti lahko pomagajo pri tem, da nehaš razmišljati o samomoru ali samopoškodovanju in začneš razmišljati o nečem drugem.
Če boš potrebovala še kakšno pomoč, sem jaz tukaj in se lahko vedno obrneš name.
Želim ti vse dobro!
Katarina Maučec, mag. psihologije