Enostavno vprašanje. Ali lahko nadaljujem šolanje, če kdaj poskusim narediti samomor, a mi ne uspe, in me na koncu pošljejo v bolnišnico, lahko nadaljujem z obrazevanjem?
Sem 2 letnik spolosne Gimnazije.
Lp, Matej
So
Somebody
Načeloma te, zaradi poskusa samomora dajo na eioap, če si iz ljubljane, potem te lahko premestijo na eap. Oboje skupaj lahko traja tudi več mesecev, ta čas nisi v šoli. Imas pa v okviru zdravljenja tudi nekaj bolnišnične sole, da se lazje vključiš v pouk. Potem lahko nadaljuješ izobraževanje v okviru tvojih zmožnosti in po priporočilih zdravnikov.
Drugače pa, če razmisljas o samomoru, nemudoma poišči pomoč. Samomor ni rešitev, se da tudi drugače.
Vse dobro
Uredništvo
Pozdravljen, Matej,
tvoje sporočilo smo prejeli in ga že poslali svetovalki, ki ti bo odgovorila kakor hitro bo lahko.
V tem času, ko čakaš na njen odgovor, bi ti radi sporočili, da nisi sam, da pomoč obstaja in te spodbudili, da poiščeš in sprejmeš še kateri drug vir pomoči. Kadar razmišljamo o samomoru, je namreč zelo pomembno, da o tem spregovorimo, saj nas pogovor razbremeni in nam pomaga videti tudi druge možne rešitve iz stiske.
Tukaj je seznam virov pomoči, kjer lahko najdeš pomoč: https://www.tosemjaz.net/poisci-pomoc/
Vse dobro ti želimo,
uredništvo To sem jaz
Uredništvo
Maja Krajnc

Odgovor svetovalke:
Dragi mladenič,
očitno imaš hude probleme, da razmišljaš o samomoru. Morda so ti problemi bistveno manjši, kot pa se zdijo tebi. Sam seveda tega ne boš ugotovil. Zato NUJNO, res nujno zaupaj svoje težave nekomu, ki je zaupanja vreden.
Dokler smo živi in zdravi, lahko rešimo vsak problem. Res je, da se moramo potruditi, da je za rešitev potrebno včasih veliko poskusov. Pomembno je, da pri tem ne odnehamo. Zgledujmo se pri enoletnem otroku, ko se postavlja na noge. Ničkolikokrat pade. Vendar poskuša vedno znova in znova, kljub morda včasih bolečim padcem. Enako je tudi v življenju. Sestavljeno je iz padcev in ponovnih pobiranj. Pomembno je, da se po vsakem padcu (bodisi, da je to neuspeh v šoli, boleča ločitev staršev, izguba premoženja, ipd.) ponovno poberemo in ponovno začnemo iskati tisto pozitivno in dobro, ki nam obdaja. In tega ni malo. Začnimo to dobro iskati. Vsak dan, vsak trenutek.
S samomorom vse to preprosto izgine. Ostane en veliki NIČ in nepopisna bolečina tistih, ki so tvoji življenjski sopotniki; starši, prijatelji...
Prosim, čimprej se pogovori z nekom o tvojih problemih in ugotovil boš, da so rešljivi.
Pomoč lahko najdeš tudi na tem naslovu https://www.tosemjaz.net/poisci-pomoc/
Žal, nisi nič napisal, kaj te je pripeljalo to tega, da si začel razmišljati o samomoru. Tako, da je moj odgovor zelo splošen, iskreno pa upam, da ti bo vsaj malo olajšal tvojo bolečino,
Prav prisrčno te pozdravljam in želim vse dobro.
mag. Maja Krajnc, univ. dipl. sociologinja in politologinja