Pozdravljeni
Zadnjih nekaj mesecev imam vsakodnevne samomorilne misli. življenje si želim končati v njem ne vidim smisla. V šoli popuščam. Počutim se kot da ne sodim na ta svet, da ga nisem vreden. Nevem kako naprej
Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Dragi mladostnik,
najprej se ti zahvaljujem za zaupanje in za pogum, ki si ga zbral, da si zapisal svoja občutenja. Tvoj zapis je kratek, a govori o precejšnji stiski.
Zapisal si, da želiš končati življenje, da ne vidiš več smisla, da v šoli popuščaš. Če bi sedela drug ob drugem, takole v "fizičnem" svetu bi te vprašala kakšne misli ti gredo skozi glavo, katere so tiste situacije in odnosi z drugimi, so takšni da so zate preveč obremenjujoči, kako si si do sedaj pomagal, kdo ti lahko nudi možnost uporo, podpore, kdo so bili do sedaj tvoji viri pomoči in tvoji lastni viri moči, iz katerih lahko črpaš tudi v tej situaciji. Razmislek pa je kljub temu mogoč.
Problemi, v katerih si se znašel so zate pomembni. Tu ne gre vrednostno presojati ali so majhni, veliki, pomembni ali nepomembni. Gre pa razmisliti kdo in kako ti lahko pri reševanju pomaga. Zgodi se namreč, tudi meni in še komu drugemu, da včasih težko najdemo še kakšne rešitve problema, s katerim se ukvarjamo. Že to, da problem ubesedimo in se o njem pogovarjamo v varnem okolju, z osebo, ki ji zaupamo, predstavlja pot reševanja. Se strinjaš? V situacijah, kot je tvoja, je smiselno razmisliti kakšne so naše moči, kako smo uspešno reševali težave v preteklosti, kaj, kdo nam je pomagal, kje smo potrebovali podporo.
Ko težko zdržiš z težkimi, samomorilnimi mislimi, ti svetujem, da pokličeš, pišeš na TOM telefon, Posvet, Samarijan, na e-svetovalnico oz. chat Tosemjaz, ki je na voljo ob določenih terminih - poglej še druge informacije na povezavi. Imaš morda tudi že samomorilni načrt, si že poskušal narediti samomor?
V šoli se obrni na šolsko svetovalno službo, učitelja, ki mu zaupaš.
V pomoč so ti lahko tudi prispevki v razdelku Samomor na To sem jaz.
Poskusi vzdrževati rutino dneva, ki naj se začne z odhodom v šolo, higieno prehranjevanja in spanja, če gre poskušaj z gibanjem v naravi.
Na koncu pa te prosim, da se zaveževa k življenju, do naslednjič, ko vzpostaviva ponovno stik. Velja?
Močno držim pesti, da se kmalu spet oglasiš. Velik objem.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja
Ob
Obupan
Vsebina je skrita.
Uredništvo
Barbara Stožir Curk
Odgovor svetovalke:
Dragi, dragi mladostnik!
Zelo me veseli, da si se ponovno oglasil.
Tvoj zapis sem večkrat prebrala. Zapisal si, da ne zmoreš več, da imaš vsega dovolj, da ne moreš biti več nikomur v napoto in da si si poskusil že večkrat vzeti življenje.
Razumem, da si se znašel v situaciji, ki je zate obremenjujoča in da je težko najti možnosti za rešitev problemov, občutkov žalosti, jeze do sebe, občutkov nemoči, obupa, ki te preplavljajo.
Razmisliva. Danes si ponovno izbral svetovalnico To sem jaz. Tu sva sedaj sogovornika, ki lahko iščeva poti k rešitvam. Se strinjaš? Že sam zapis na portal lahko razumeva kot vsaj majhno čustveno razbremenitev, drži? Se strinjaš? Že to, da poveš, pomeni, da si predal skrbi in si želiš pomoči, vsaj upam, da je temu tako.
Verjetno se boš strinjal, da je smiselno, da imaš sogovornika takrat, ko je hudo, tudi v okolju, kjer si doma, kjer preživiš veliko časa. To je šola, to je domače okolje. Zapisal si, da ne želiš do svetovalne delavke, ker te je strah, da bo povedala staršem. Kaj bi se zgodilo, če bi poskusil izpeljati pogovor z njo? Vse dvome glede sodelovanja z njo ji povej, tudi glede staršev, in verjamem, da ti bo v pomoč in podporo, tudi v pogovoru s starši. Verjetno veš, da je svetovalna delavka, v kolikor oceni, da je ogroženo tvoje življenje, to dolžna sporočiti tvojim staršem. A ob tem je pomembno tvoje zaupanje do nje, načrt sporočanja in nadaljnje pomoči. Enako velja, v kolikor se odločiš za pogovor s katerim od učiteljev. Lahko pa se pogovoriš tudi s svojo osebno zdravnico. Predvsem je pomembno, da iščeš vire pomoči v osebah, ki so to lahko. Ko pa je zelo hudo, pa je zate tu TOM telefon, Mreža svetovalnic POSVET. Velja?
Predlagam, da se dogovoriva za prvi korak in se jutri ponovno srečava tu, do takrat pa sva zavezana k življenju. Prvi korak - razmislek kdo bo moj sogovornik na poti iskanja pomoči, podpore in pristop k njemu (ustno, pisno). Poskusiva?
Pa še ena mini naloga - razmisli o dogodkih, ki so se ti zgodili, si se uspešno soočal z njimi in ti lahko dajejo moč tudi sedaj, ko je težko.
Veselim se tvojega jutrišnjega zapisa. Velik objem.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja
Ob
Obupan
Vsebina je skrita.
Uredništvo
Barbara Stožir Curk
Odgovor svetovalke:
Dragi mladostnik,
zelo me veseli, da si se spet oglasil in si se pripravljen pogovorjati z nami, ki svetujemo v svetovalnici To sem jaz.
Poskusiva biti čim bolj konkretna. Razmisliva o situacijah, ki so zate tako obremenjujoče, da z njimi težko shajaš. Da te obremenjujejo do te mere, da načrtuješ, da bi končal svoje življenje. Katere so te situacije? Osebe? Ob tem pa te prosim, da razmisli o dogodkih, osebah, ki so ti ljube in ti predstavljajo najboljše v življenju, vsaj en dogodek, vsaj eno osebo. Razmisli katere so tvoje lastnosti, ki jih ceniš? Notranje moči, ki jih imaš. Katere so? Končuješ 8. razred, kar pomeni, da si v tem času do sedaj uspešno rešil veliko problemov, preprek. Se strinjaš?
Razumem, da je težko vzpostaviti stik s svetovalno delavko, bližnjimi, zaradi strahu, žalosti, razočaranosti do sebe itd. Težko je narediti prvi korak. Velja pa poskusiti. Mogoče bi lahko zastavila takole. S svetovalno delavko stopiš v stik in najprej z njo vzpostaviš odnos - npr. s temo učenja, vpisa v srednjo šolo, odnosov v razredu, gradiš z njo na zaupanju, potem pa po korakih nadaljujeta z vajinim sodelovanjem ter z vključitvijo staršev. Počasi boste skupaj naslovili tvoje težave, tudi s samopoškodbenim vedenjem, predvsem pa s samomorilnimi mislimi in načrtom. Verjamem v podporno in strokovno podporo svetovalne delavke in tu te res podpiram v tem, da poskusiš. Je pa na tem mestu pomemben še razmislek, kdo, ki ga poznaš, pa bi vendarle bil dovolj sprejemljiv, da bi mu zaupal? Kakšen sorodnik, učitelj, vrstnik, ki bi te podprl pri pogovoru s svetovalno delavko?
V kolikor koraka do oseb, ki jih poznaš in so lahko tvoj vir pomoči še ne zmoreš, pa te prosim, da izkoristiš druge oblike pomoči. Tu je tvoj osebni zdravnik, ki ga lahko pokličeš sam, potem pa še klic na Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov, pa še naslednji predlogi za pomoč - navajam jih še enkrat in dodajam nove:
TOM telefon
Vsak dan od 12. do 20. ure.
Telefon: 116 111Psihiatrična klinika Ljubljana - Klic v duševni stiski
Vsako noč med 19. in 7. uro.
Telefon: (01) 520 99 00Zaupna telefona Samarijan in Sopotnik
24 ur na dan.
Telefon: 116 123Dežurni zdravnik v najbližjem zdravstvenem domu ali reševalna služba (112).
Urgentna psihiatrična ambulanta v Centru za izvenbolnišnično psihiatrijo (CIP) v Ljubljani (Poliklinika, Njegoševa 4, Ljubljana)
Ordinacijski čas: od ponedeljka do petka, od 8.15 do 14.45.
Telefon: (01) 4750 685 - od 8. do 12. ure
Spletna stran: https://www.psih-klinika.si/strokovne-enote/center-za-izvenbolnisnicno-psihiatrijo/Enota za adolescentno psihiatrijo v Centru za mentalno zdravje (CMZ) v Ljubljani (Grablovičeva 44b, 1000 Ljubljana)
Telefon: (01) 5874 955 ali (01) 5874 942
Spletna stran: https://www.psih-klinika.si/strokovne-enote/center-za-mentalno-zdravje/enota-za-adolescentno-psihiatrijo/V ponedeljek, ob 20. uri, je na voljo tudi chat s psihologinjo v naši spletni svetovalnici.
Na koncu tega zapisa želim poudariti, da je tvoje življenje dragoceno, ker si edinstven, neponovljiv. In prav zato je še posebej pomembno, da se do najinega naslednjega pogovora zaveževa k življenu. Velja.
Velik objem v pričakovanju tvojega odgovora.
Lepo te pozdravljam,
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja