Zdravo,
prijateljica mi je pred kratkim omenila, da se je odločila, da če ne naredi razreda/letnika, da bo storila samomor. Najprej sem mislil, da se heca, vendar sem hitro ugotovil, da misli čisto resno. Znakov kot so sprememba v obnašanju, hitro vznemirjanje ali kaj podobnega ne kaže in je nasplošno ena pozitivnejših oseb, ki jih poznam. Rekla je da za to odločitev njena družina že ve kar se mi je zdelo čudno, saj ne vidim, da bi kaj ukrepali. Načeloma ji gre v šoli uredu in po načrtih. Skrbi me in ne vem kako naj odreagiram, kako naj se z njo pogovarjam in kako ji lahko pomagam, ker si takega počutja in misli ne zasluži. Prosil bi vas, če imate kakšne predloge kaj narediti, kako se z njo pogovoriti in posledično poskusiti spremeniti njeno odločitev.
Hvala že vnaprej za vso pomoč.
Uredništvo
Maja Krajnc

Odgovor svetovalke:
Dragi mladenič,
naj ti najprej čestitam, da si resno vzel prijateljičino grožnjo o samomoru. Žal nisi omenil, koliko je stara. No, ne glede na to, pa naj povem, da je vzrokov, da se nekdo odloči za samomor več. Nikoli ni zgolj eden. Je pa lahko zgolj en stvar, ki sproži to dejanje.
Človek, ki ima kolikor toliko urejene razmere doma, dobre odnose s prijatelji, ki ima v življenju nek smisel, ne bo zaradi tega, ker ne naredi letnika, naredil samomora.
Morda ima tvoja prijateljica probleme, ki jih ti ne poznaš; npr. slabi odnosi v družini, kakšne travme iz otroštva, slabe izkušnje z ljudmi, pomanjkanje smisla. Ali veš, kaj si sploh želi početi v življenju?
Poskusi se s pogovorom dokopati do teh odgovorov. Morda niti sama ne ve, zakaj je sploh na tem svetu. Toda vsak izmed nas je tu, ker ima življenjsko nalogo. To je Frankl, utemeljitelj logoterapije, zelo jasno povedal. "Ne sprašujmo se, kaj lahko življenje naredi za nas, temveč kaj lahko mi naredimo za življenje." Če se tvoja prijateljica srečuje z vprašanji zakaj sem na svetu, ji priporoči knjigo Elisabeth Lukas (to je Franklova učenka) Na sledi veselju. Imamo nešteto razlogov, zakaj in čemu smo lahko srečni v življenju, ki nam je bilo podarjeno. In ne pozabi: v življenju imamo vedno dve možnosti: slabo in dobro. Za katero se bomo odločili pa smo odgovorni sami, kot za vse druge odločitve, ki jih sprejemamo kot svobodna bitja. Toda pozor! Moja svoboda je vse do takrat, ko moje odločitve v negativnem pogledu, ne prizadenejo drugega. Vemo pa, da samomor pušča trajne posledice pri vseh, ki so samomorilca poznali in mu bili blizu.
Dragi mladenič, želim ti, da boš v pogovoru s prijateljico odkril prave vzroke, zaradi katerih sploh razmišlja o samomoru in ji pomagal pokazati pot do smiselnega življenja. Ljudje niso obupali niti v najtežjih življenjskih situacijah. O tem lahko več izveš v knjigi Kljub vsemu reči življenju da, že prej omenjenega Viktorja Frankla. Imajo jo v vsaki knjižnici.
Prav lepo te pozdravljam in želim vse dobro.
mag. Maja Krajnc, univ. dipl. sociologinja in politologinja
ja
jakob22
Pozdravljeni,
najlepša hvala za vaš odgovor. Sem dobil super informacije kako se spoprijeti z to situacijo. Hvala za predloge knjig in ostala priporočila. Bom se potrudil priti do izvora teh njenih misli in se čim več z njo pogovarjal ter ji morda priporočil knjigo.
Resnično se vam zahvaljujem in lepo vas pozdravljam.