Zanima me, zakaj se samomore zaustavlja, zakaj imamo toliko klicnih številk in toliko preventivnih ukrepov. Zakaj se psihologi in ostali socialni delavci pri pacientu toliko borijo proti temu? Itak bomo vsi umrli, če ne danes pa čez nekaj let ali desetletij. Zakaj bi nekoga silili, da živi, če si tega ne želi? Zakaj so pa potem splavi dovoljeni, isti drek kot če nekdo naredi samomor.
Se
Serijski samomorilec
Samomore se zaustavlja, ker obstaja upanje, da si bo oseba, ko ozdravi, uvidela smisel v življenju in si želela živeti, pa tudi zato, da ne bi prizadeli ljudi okoli.
Problem pa imam z drugim delom tvojega sporočia: Plod še nima zavesti, je le skupek celic. Ja, iz njega bi lahko nastal živeč organizem, vendar je to popolnoma drugače, kot če samomor naredi zdrava odrasla oseba. Primerjava je celo neprimerna, način razmišljanja napačen.Citiraj
Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljen.
Hvala za zelo zanimivo vprašanje.
Tako bi rekla: nekdo, ki želi narediti samomor, doživlja zelo veliko stisko, iz katere se drugače kot s smrtjo ne zna ali ne zmore rešiti. Če bi lahko izbiral med življenjem, kjer se lahko uspešno sooči z bolečino ali težavami, bi sigurno izbral življenje, ne pa samomor, kamor se umakne, ko ne zmore več naprej. Zato se stroka zelo trudi, da bi ljudi v stiski, še posebej tiste z depresijo, pravočasno ujela in jim pomagala najti pot iz črne luknje, iz stisk in travm. Te se namreč lahko pomagajo premagati, in marsikdo, ki je bil samomorilen, je danes srečen, da mu tega ni uspelo narediti. Zakaj? Zato ker si je v resnici želel živeti, pa ni vedel kako 'preživeti' s svojimi težavami.
Prav imaš, res da na koncu vsi umremo, ampak samomore se z ustrezno pomočjo da preprečiti, starosti in nekaterih neozdravljivih bolezni pa žal ne.
Splavi so dovoljeni za to, da se lahko ženske in pari svobodno odločajo, ali bodo obdržali otroka, sploh če ni zaželen ali ni bil načrtovan. Splavi se naredijo tudi takrat, ko se ugotovi, da bi bil otrok rojen s kakšno prirojeno okvaro. Tukaj torej preprečimo nezaželenost otroka, bolezni otroka, nepripravljenost na otroka, finančno nezmožnost, in na ta način preprečimo, da bi bile mame ali starši v takšni ali drugačni (duševni) stiski. Tudi otrok bi bil zelo prikrajšan (za ljubezen, urejen dom, materialne dobrine in vse ostalo), če bi živel. S splavom torej preprečimo neko stisko, medtem ko samomorilni osebi s strokovno pomočjo pomagamo predelati stisko in preprečiti samomor. Upam, da sem ti smiselno odgovorila na vprašanje in da razumeš, kaj sem hotela povedati.
Želim ti vse dobro, pa srečno.
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije
sa
samo
Hvala za odgovor. Imam določene neozdravljive težave, zaradi katerih imam obdobja samomorilnega in samopoškodovalnega vedenja. Za sabo imam tudi poskus samomora. Prej ste rekli, da osebe, ki jim to ne uspe so vesele, da jim ni. Jaz pa ne čutim nobenega veselja ob tem, prej nasprotno.
Sem bil pri psihiatru, hodim na terapije, delam na mojem mentalnem zdravju pa enostavno vidim, da mi ni pomoči. Vedno bom imel svoje zelo nizke trenutke. To me zelo žalosti, saj ne glede kaj vse naredim in si poskušam izboljšati življenje, nič ne pomaga. Še vseeno mislim, da bi bila evtanazija zame bolj primerna rešitev.
Hkrati pa me skrbi, po eni strani mislim da se imam pod kontrolo glede samomorilnosti, hkrati pa nisem prepričan, ker ne vem kako globoko vsakič padem in morda mehanizmi ki imam in ki me obvarujejo, pri naslednjem padcu odpovejo. Nevem kaj naj naredim?
Prosim ne mi za odgovor napisat vse številke katere lahko pokličem.
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_
Pozdravljen, Samo,
svetovalka, ki je odgovarjala na tvoje vprašanje, je ravno zdaj odšla na dopust in ne bo dosegljiva do 16. avgusta.
Če želiš, da bi ti ponovno odgovorila ista svetovalka, boš prejel odgovor šele v naslednjem tednu.
Lahko pa pošljemo tvoje sporočilo drugi svetovalki, ki bi lahko odgovorila še v tem tednu.
Lepo prosim sporoči.
Hvala in lep pozdrav iz uredništva
#tosemjaz
sa
samo
Lahko odgovori druga svetovalka.
Uredništvo
Polona Kuzman
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen.
Življenje ni enostavno. Za nikogar od nas ni samo veselo kot se to lažno predstavlja na socialnih kanalih.
Odločitev za zdravje mora biti predvsem tvoja. Veliko ljudi se odloča obstajati v vlogi žrtve. Vem, da je težko opažati spremembe in drobne korake ob pomoči, ki jo imaš, pa vendarle so, če jih boš želel prepoznati in opaziti. Zapiši si kdaj kak korak, ki ti je uspel. Spremeni tudi fokus, ne razmišljaj o diagnozah in vsem, kar že poznaš. Si vse znano, a mnogo več, kar še ne veš. Raziskovati sebe je najlepše potovanje.
Predlagam ti, da začneš početi vsak dan stvari malo drugače. Da se vračaš vse bližje k bistvu, ki ga vsak od nas ima.To pomeni oditi iz cone udobja. Vnesi v svoj vsakdan fizično gibanje, delo na zemlji, manj sladkorja in predelane hrane, več osebnih stikov z ljudmi, manj informacij medijev, preberi kako dobro knjigo, skrbi za živali, pomagaj ostarelim, najdi izvir vode v bližini doma, opazuj zvezde, nauči se česa novega, skuhaj kaj zase, sprejmi, da če ti danes ne uspe, to ne pomeni, da ti jutri ne bo.
Mi verjamemo vate in v spremembe. Če dobro opazuješ, lahko zaznaš, da vse teče kot reka. Nikoli ni dan enak dnevu, noč pretekli noči, ti včerajšnji resnici. Vse lahko postane zelo zanimivo in ob občutku povezanosti s seboj in z vsem tudi veliko manj obremenjujoče.
Vsega tega ti želimo. Zajemi s polno žlico.
Javi se še. Tvoj drobec "danes drugače" je pot do sprememb.Polona Kuzman, univ. dipl. sociologinja in varstvoslovka
Sa
Samo
Hvala za odgovor. Tisti vaš stavek mi je najbolj ostal, da se ljudje odločijo obstajati kot žrtve.
Sam imam tak občutek, da sem ravno zaradi diagnoze tak. Da si dajem sam sebi na nek način potuho in si govorim, da življenje ni pravično, da do drugi zdravi, jaz pa ne.
Kako lahko preusmerim fokus, da sebe ne bom več videl kot žrtve in da bom lahko začel živeti ne pa ostajati v teh mislih?
Uredništvo
Polona Kuzman
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen.
Vloga žrtve prinaša, kot si sam ugotovil, opravičila. Odsotnost akcije. Nujen je izraz jeze, ki nas aktivira k prevzemu odgovornosti za svoje življenje. Ko to povzročiš pri sebi, ni nepotrebnega ukvarjanja z mislimi. Misel sproža akcijo, a pred mislijo je odločitev in uvid v to, kar rabimo. Izražaj vsa čustva svobodno. Za učenje prave regulacije čustev ti svetujemo branje knjige Čutim, torej sem, Izidorja Gašperlina. Zdiš se nam dovolj zrel za njo.
Je boljše biti v vlogi žrtve ali bojevnika? Ugotovi sam;)!
Polona Kuzman, univ. dipl. sociologinja in varstvoslovka