Pozdravljeni
Lansko leto sta se mi starša ločila in pred 5. leti smo kupili psa. Že nekaj mescov opazujem psa. Pri očetu je pes žalosten in samo spi in je brez energije, pri meni in pri mami pa je vesel in razigran. Zdaj pa me mama prosi ker sva bila z očetom na morju in je pes bil pri njej da če očetu rečem da naj da psa. Ampak meni je to vse prestresno zato razmišljam o samomoru. Kaj naj naredim
Hvala za odgovore
mala
• do
dorisika
Oj Mala,
v sporočilu si napisala, da je pes pri tebi in tvoji mami dobre volje, zaradi česar menim, da se pri vama počuti bolje, ker imata pozitivno energijo in nesmiselno oziroma malce nenavadno se mi zdi, da bi zaradi tega razmišljala o samomoru, ali imate v družini kakšno krizo zaradi očeta in si zato očeta ne upaš vprašati, da vama vrne psa? predlagam ti, da očetu poveš koliko ti pes pomeni - da se v družbi s psom počutiš bolje.
Upam, da sem ti vsaj malo pomagala,
Dorisika
• Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljeno dekle,
najprej hvala, da si na svetovalnici tako iskreno delila svoje doživljanje.
Pišeš o ločitvi staršev in psu, ki je z vami že pet let. Izpostavila si, da te je mama prosila, da očeta povprašaš, če bi lahko ostal pes pri njej. Pišeš, da ti je slednje preveč stresno, zaradi česar razmišljaš o samomoru. Verjamem, da je ločitev staršev zate prinesla številne spremembe in da je v tebi vzbudila paleto različnih čustev. Predstavljam si, da predvsem neprijetnih, saj razmišljaš o samomoru. Bi mi bila pripravljena o tem povedati kaj več, da bi te lahko bolje razumela? Prosim te tudi, da mi zaupaš kako resno razmišljaš o samomoru ter če imaš pripravljen kakšen načrt. Je kdo, na kogar bi se lahko v stiski obrnila?
Iz tvojega zapisa je razbrati, da bi si mama želela, da si ti tisti člen, ki poskrbi za izmenjavo informacij med staršema. Predstavljam si, da mora biti to zate izčrpavajoče in naporno. Vsekakor ni tvoja naloga, da urejaš te stvari in je pomembno, da mama to sama naglasi z očetom ali pa se o tem pogovorite vsi skupaj. Kako misliš, da bi se odzvala mama, v kolikor bi ji predlagala, da sama povpraša očeta?
Drago dekle. Predstavljam si, da si v stiski. Predstavljam si, da se takrat, ko si v stiski pogosto počutiš osamljeno. Nerazumljeno. Obupano. Nemočno. Veseli me, da si v sebi našla toliko moči, da si se obrnila na svetovalnico. Ni potrebno, da se z vsem soočaš sama. Tukaj sem zate in upam, da se še slišiva.
Spodaj ti prilagam tudi vire pomoči, kamor se lahko obrneš, če bi bila stiska prevelika in bi razmišljala o samomoru: Urgentna psihiatrična ambulanta v Ljubljani ali Mariboru, telefon v sitki (npr. TOM telefon - vsak dan od 12. do 20. ure na 116 111; zaupna telefona Samarijan in Sopotnik - 24 ur na dan na 116 123).
V upanju, da se kmalu spet slišiva te pozdravljam,
Urška Pisar, mag. psihologije
• Ma
Mala
Pozdravljeni
hvala za vaše nasvete in zelo ste me pomirili. Hvala vam za to saj sem že razmišljala o hudem samomoru.
lp mala