A je grozno če že nekaj časa razmišljam o tem da bi naredila samomor čeprav vem da ga ne bom. In vedno več razmišljam kdo bi prišel naoj pogreb in komu bi bilo žal. A sem edina
za
zate
Razmišljanje o samomoru je resna tematika, potrebna naslovitve. Vedi, da nisi sama in da je dobro, da svoje razmišljanje izraziš.
Želim si, da objavo čimprej vidijo v uredništvu.
Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Najprej opravičilo za pozen odgovor na postavljeno vprašanje.
Ob tvojem zapisu sem se vprašala v kakšni stiski si se znašla in kako obremenjujoče je dogajanje zate, da razmišljaš o samomoru. Je to rezultat dogajanja v šoli, ob zaključevanju šolskega leta in verjetno osnovne šole (sklepam glede na starost, ki si jo zapisala), so to vrstniški odnosi, dogajanje v družini, odnos do sebe. Kako dolgo vztrajajo te misli, kako si sicer pomagaš, ko je hudo - greš v naravo, poslušaš glasbo, se pogovarjaš s prijatelji, bereš, morda posegaš po samopoškodbenem vedenju?
Obdobje mladostništva, v katerem si, je naporno in odrasli kar hitro pozabimo kako je bilo, ko smo bili sami v teh letih. Veliko spraševanja kdo sem, kam spadam, kaj vse bi moral biti, postati, kakšna vse so vprašanja drugih do mene - doma, vrstniki, kako sprejemam svoje telo, sebe kot osebo, svoje značilnosti, uspehe, neuspehe, zmožnosti. Tu so še spletna omrežja, influenserji, mediji, ki imajo vpliv na doživljenje sebe. Ob vsem tem pa je to čas, ko spoznavate svet okoli sebe, gradite prijateljske in prve partnerske odnose, raziskujete itd. In nisi edina, ki jih gredo skozi glavo tovrstne misli in nas zanima kaj bi se zgodilo, kako bi odreagirali, če nas ne bi bilo, bi bili nevidni opazovalci. Ker nas zanima, ker želimo preveriti koliko pomenimo drugim.
Zapisala si, da samomora ne bi storila. Ostajaš pri mislih, načrta kdaj in kako tvoje misli ne vključujejo?
Verjetno se boš strinjala, da je skozi obdobje, ki je zahtevno in hkrati lepo, iti ob podpori, pomoči, ko jo potrebuješ. Pogovor daje moč in priložnost, da z nekom, ki mu zaupaš deliš svojo stisko in skupaj z njim iščeš poti pomoči. V šolskem prostoru ti predlagam, da se obrneš na razrednika, šolsko svetovalno službo. Morda te lahko pri tem podpre kakšna prijateljica, prijatelj in te spremlja do svetovalne delavke. Se lahko o tvojih občutjih pogovoriš tudi s starši?
Ko je hudo, te vabim, da pokličeš na TOM telefon, POSVET, lahko pa se s strokovnjakom pogovoriš tudi v spletni svetovalnici - v sredo, 28.6. bo svetovalnica odprta, za pogovore bo na voljo psihologinja Lea Prinčič.
Danes je petek, pred nami so sončni dnevi vikenda. Vabim te, da jih preživiš v naravi in skrbi zase.
Lepo te pozdravljam,
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja