Jaz pijem od sedmega leta, se drogiram od dvanajstega, režem od trinajstega. Moj oče pretepa mene in mamo, mama pa mene, ko je jezna na očeta, mene, ali kogarkoli drugega, oba starša tudi mečeta vame steklenice alkoholnih pijač, manjše pohištvo in nože. Moj brat je zaprt zaradi umora. Večina ljudi s katerimi sem se družila je mrtvih, ali zaprtih. V šoli nimam prijateljev, vsi se me na daleč izogibajo, učitelji pa mi dajejo krivične ocene, zaradi katerih sem dvakrat zaostala. Pri športni se sploh več ne prikažem. Moji starši plačujejo najemnino z denarjem ki ga jaz zaslužim, ampak nam še vedno grozi da nas vržejo na cesto.
Mene je res strah, da bi se pri pretepanju kdaj kaj zalomilo in bi moj nasprotnik umrl, kar se je enkrat že skoraj zgodilo, jaz pa bi pristala v zaporu, kot moj brat.
Če ne naredim samomora, me bo tako ali tako v roku treh let pobralo. Tako ali tako me ne bo nihče pogrešal, ker je edina oseba ki ji je bilo mar zame, pred dvema letoma umrla v prometni nesreči.
Že eno leto skoraj da ne spim, komaj kaj še pojem, v šoli se vedno večkrat ne prikažem, v pretepih sem vedno slabša, in ves čas je kot da bi me nekaj dušilo in stiskalo moj prsni koš, kar je včasih tako močno, da me zgrabi panika, ali se bom zadušila. To se dogaja že celo leto in res ne vem, kaj je narobe z mano, ker prej nisem imela nobenih podobnih težav.
ru
rumio
imaš težko življenje, psihično in fizično in najhujše je doma tam kjer nebi smelo biti. Mel sem jaz tudi pri teh letih tako doma pač podobno in je nekak ratal, da sem se rešil tega in, da nisem psihično se zlomil. Zdej pa delam in sem na svoje kjer je mir.
Najboljše je iti stran od tega samo, ker imaš tolko let je težka, počakaj, da boš imela 18 let, ker potem skrbiš sam za sebe in greš komot stran od njih in imaš končno mir, tako sem jaz naredil ko sem imel 18 let... Vso srečo pa bodi močna
Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Draga Kali,
najprej se ti zahvaljujem zaupanje in ti takoj zate iskreno čestitam, da si zbrala ogromno poguma, da si zapisala svojo situacijo, ki te zelo obremenjuje.
V času, ko si čakala na odgovor svetovalca, se je oglasil Rumio. Njegov zapis, kjer je na kratko opisal svojo situacijo, prinaša tudi upanje in informacijo, da je mogoča pot rešitve.
Najprej bom poskusila povzeti stanje, v katerem se tvoje odraščanje odvija že precej let, od tvojih otroških let. Zapisala si, da je pri vas doma prisotno nasilje v družini, da se to nasilje preliva tudi v vaše odnose (v kolikor v ospredje postaviva brata in tebe) zunaj družine. Starši so se znašli v finančnih težavah. Ti jim poskušaš pomagati z denarjem, ki ga prislužiš ti. V šoli si zapisala nimaš prijateljev, tisti, ki si ga lahko opredelila pod to oznako, je umrl v prometni nesreči. V šoli in sicer se pretepaš, vedno manj ješ, slabo spiš. Strah te je, da bi zaradi pretepanja pristala v zaporu kot brat. Razmišljaš o samomoru in si mnenja, da te nihče ne bi pogrešal. Prisotna so odvisniška vedenja - alkohol, droga in samopoškodovanje.
Ali lahko razumeva, da je vedenje, akcije in reakcije, ki si jih naštela v odnosih z drugimi, odraz tvojega doživljanja same sebe in v sebe v odnosih z drugimi, nekoliko poenostavljeno, pa vendar. Razmišljajva o tebi. Zanima me katere lastnosti bi pri sebi izpostavila kot tiste, ki jih ceniš? Katere uspehe, pretekle situacije, ki so ti predstavljale problem in si jih rešila? Kako poteka tvoje sodelovanje z vrstniki, je med njimi kdo pa vendarle, ki te sprejema? Kako, kaj ti je takrat pomagalo? Kdo je tisti od odraslih, ki bi bil zate dovolj sprejemljiv, da bi ti lahko prestavljal viri pomoči, moči - morda učitelj, svetovalni delavec, kdo drug na šoli, v sorodstvu. Vsa ta vprašanja so namenjena temu, da začneš razmišljati o sebi kot edinstveni, neponovljivi punci, ki ima pravico, da je za njo poskrbljeno, da ni žrtev nasilja ali zaradi obrambe v odnosih povzročitelj. Da lahko svojo energijo usmeriš na šolanje in cilje, ki ti prinaša bolj prijazno prihodnost. Se strinjaš? Kako pa z vedenjem? Kaj bi se zgodilo, v kolikor bi bil tvoj vzorec obnašanja drugačen in bi začela zavračati pretepe? Kaj bi se zgodilo?
Omenila si, da uživaš alkohol, da si uporabnica droge in da se samopoškoduješ. Se strinjava, da se s pomočjo zatekanja v vedenja zasvojenosti odklapljaš od obremenjujočih situacij? Čustvena napetost je lahko zelo visoka in takrat so omenjeni vzorci vedenja pripravni. Izvorov težav pa ne rešujejo. Na tem mestu bi ti želela svetovati, da si dovoli pomoč s strani svetovalne službe in institucij, ki jih bodo vključili, začenši s Centrom za duševno zdravje otrok in mladostnikov.
Govoriš o samomoru? So prisotne samomorilne misli ali imaš tudi že izdelan samomorilni načrt? Si morda že imela kakšen poskus samomora?
Našteta področja so tista, na katera imaš ti vpliv in spremembe so možne. Drugo, ki ga raziskujeva v nadaljevanju pa je kompleksno in pogosto izven okvirov tvojega vpliva ter želje po spremembi.
Nasilje v družini, ki poteka med staršema in do tebe, brata, je nesprejemljivo. Vidva z bratom sta žrtvi nasilja, hkrati pa se učita vzorcev vedenja, ki so neustrezni in jih vidva s posnemanjem prenašata v svoje odnose z drugimi, v vrstniške odnose. Tu kot družina potrebujete pomoč in podporo Centra za socialno delo, tako oče kot mati ter vidva z bratom. Tudi s strani drugih institucij? Si o tem že s kom spregovorila? So ti predstavili ustanove, ki so namenjene podpori žrtvam nasilja? Predstavljam ti Društvo za nenasilno komunicijo. Izbori si prostor, da je tvoj glas slišan, odrasli, strokovni delavci so tisti, ki morajo tu odigrati svoje vloge. Tu pa ne govorimo o odvzemu otrok - ali se ti v misel prikrade takšna informacija? Tudi oblik denarne pomoči je kar nekaj - enkratna socialna pomoč (CSD), pomoč šolskega sklada šole, botrstvo...
Kakšni pa so tvoji načrti za poletje, prihodnost? Kateri razred si? Je možno, da bi šolanje nadaljevala izven kraja svojega bivanja? Ta odmik kot ti ga je svetoval Rumio, je smiseln.
Dogovoriva se, da se do naslednjega pogovora zaveževa k življenju. Velja? Se strinjaš? Do takrat ti svetujem razmislek o zgoraj navedenih vprašanjih. Ko bo hudo in boš na tem, da boš izbrala katero od naštetih metod za lajšanje čustvene napetosti, poskusi z zapisi v dnevnik, sprehodom v naravi, poslušanjem glasbe, izrazi hvaležnosti do sebe. Poskusi krepiti načine, ki ne prinašajo občutkov krivde.
Tu narediva piko in se tipkava takoj, ko je to mogoče. Če bo čustvena napetost izrazito močna in bo težko, ti svetujem TOM telefon, POSVET za mladostnike, 30.7. bo tudi na voljo chat svetovalnica To sem jaz.
Ostajava v stikih in zavezani k življenju.
Pošiljam ti velik objem in čakam na tvoj zapis.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja