pozdravljeni
Imam prijateljico z zelo težko osebnostjo. Zameri vse in ves čas me odteguje stran od mojih drugih prijateljev ter me hoče imeti samo zase. Prav tako ima po mojem neke psihične probleme (doma sta starša ločena, mami ji ne dovoli stikov z očijem). Zadnje čase je za vsako slabo stvar, ki se ji je zgodila groziti s samomorom. danes je grozila da se bo zabodla ker je dobila dve dvojki. Ne vem po mojem bi rabila psihološko obravnavo. Prav tako me poskuša skregati z mojo najboljšo prijateljico že od vrtca. Nism čisto preepričana kaj naj naredim.
Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Draga Mia!
Razumem, da si se znašla v obremenjujoči situaciji. Če najprej povzamem - imaš prijateljico, ki se je znašla v težavah in želela bi ji pomagati. Zapisala si, da ima tvoja prijateljica težave, ki po tvojem zapisu izvirajo tudi iz domačega okolja. Pri tem poroča o grožnjah s samomorom, danes si zapisala, so bile prisotne grožnje z zabodom. Dobila je dve dvojki. Ob tem skuša razdreti prijateljstvo, ki ga gojiš od vrtca.
Kaj lahko narediš tako, da pomagaš sebi in prijateljici? Odgovornosti za njeno vedenje, počutje in stanje ne moreš in ne smeš prevzemati. Tisto kar pa lahko narediš, tudi da sebe razbremeniš odgovornosti, spodbudiš prijateljico, da gresta skupaj k svetovalni delavki, k razredniku. V kolikor ne bi želela narediti tega koraka, ji povej, da te zelo skrbi in da je tvoja naloga, da to poveš odraslemu, ki jo bo podprl oz. poiskal vire pomoči. Četudi bi zahtevala od tebe, da molčiš, ji povej, da to ni mogoče, ker te skrbi in ti odgovornosti za njeno življenje ne boš prevzemala. Predlagam ti tudi, da jo usmeriš na To sem jaz, potem je tu še Tom telefon, pa POSVET. Vsi viri pomoči, ki so ji na voljo. Pa seveda osebni zdravnik, enota za krizne intervencije in svetovalna služba.
Si morda o tej situaciji, o obremenjujočih odnosih že govorila z odraslimi? Morda starši, učitelji?
Na daljavo ti stojim ob strani, da zbereš pogum in prijateljico usmeriš po pomoč oz. sporočiš kaj se dogaja odraslemu v šoli, doma.
Veselim se tvojega ponovnega sporočila. Pazi nase.
Lepo te pozdravljam,
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja