Sem punca stara 19let rabim pomoč nevem vec kako naprej imam fanta ki me ima zelo rad a se veliko kregava vem da sem kriva tudi jaz a nevem vec kako naprej kaj narediti. Doma se tudi skregamo pomislim na samomor samopoškodovanje zato da grem da bi mi bilo lažje saj sem vsega kriva jaz imam slab obcutek občutek nicvrednosti zaničevanja nevem kaj narediti vec
Uredništvo
Anja Jularić

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Ob branju tvojega zapisa sem začutila težo. Predno sem ti lahko odgovorila sem nekajkrat globoko vdihnila in izdihnila, da sem umirila svoje misli – spodbujam te, da narediš enako – globoko vdihni skozi nos, zadrži in izdihni skozi usta. Ponovi to vsaj petkrat. Boš?
Kakšen je občutek v tvojem telesu? To lahko narediš vedno, kadar čutiš, da te preplavljajo neprijetni občutki.
Žal mi je, da si se znašla v situaciji, ki se sliši zahtevna in da do sebe čutiš tako neprijetne občutke. Zanima me katere situacije v tebi sprožijo te neprijetne občutke? Glede česa se počutiš krivo?
Iz drobca tega, kar si delila, da se ti dogaja, lahko razberem, da se v odnosih s svojimi najbližjimi, fantom in starši, pogosto znajdeš v prepirih. Mi lahko poveš kaj več o tem – kako se prepiri začnejo? Glede česa se prepirate? Kako se sicer razumeš s starši? Je še kdo drug v tvojem življenju, ki mu lahko zaupaš in govoriš o svojih občutkih? Dobro je slišati, da te ima fant rad, prepiri se pojavijo v vsakem odnosu in družini. A vendar, ko smo v napetih odnosih s svojimi najbližjimi se nam lahko zgodi, da začnemo razmišljati in čutiti veliko različnih stvari, ob čemer smo lahko zmedeni. Lahko se počutimo tako, kot da nismo z nogami čisto na tleh. Ti občutki nas lahko začnejo preplavljati in jih želimo izklopiti. Se mogoče prepoznaš v tem opisu?
Pišeš o mislih o samopoškodovanju in samomoru – se te misli pojavijo pogosto? Si se že kdaj samopoškodovala? Kako resno in pogosto razmišljaš o samomoru? Dobro se mi zdi, da o njih pišeš, govoriš, tako ne ostajaš sama z njimi. Je v tvojem življenju kdo, s katerim bi lahko spregovorila o njih – mogoče prijateljica, fant, svetovalna delavka, učiteljica?
Če bo stiska prehuda lahko vsak dan med 19. in 20. uro pokličeš Tom telefon (116 111) in kadarkoli (24 ur na dan) Zaupna telefona Samarijan in Sopotnik (116 123). Lahko pa se obrneš tudi na najbližji Center za psihološko svetovanje – Posvet.
Postavila sem ti veliko vprašanj, ker si želim bolje razumeti kaj se ti dogaja. Ker si pomembna.
Čakam na tvoj odziv in ne pozabi dihati :)
Objem
Anja Jularić, mag. psihologije