Pozdravljeni
ze dve leti se rezem in se poslusam ubiti poslusila sem z tabletami z tem da bi si zilo prerezala itd ampak starsi doma nic nevejo niti sumijo ne jaz pa sama vidim da ne vse skupaj slo predalec in bi rada to povedala da bi si lahko dobima pomoc po moznosti si zelim biti sprejeta v bolnico saj nisem vec sigurna kdaj si bom kaj naredila zelim v soli povedati eni uciteljici za vse to ampak nevem ali bojo oni poklicali starse ali kaj bodi naredili starsi nebi razumeli in mi nebi dobili pomocu re rekli bi mi naj neham zato si zelim povedati nekomu drugemu in po moznosti biti sprejeta v bolnico ampak nevem kako prosim ce mi odgovorite
hvala in mep pozdrav
Sm
Smb
Hej.
Js sm mela dost podobno situacijo pa sem bla tut hospitalizirana. Js sm pisala osebni zdravnici in ki mi je dala nujno napotnico in so me potem hospitalizitali. To je pomoje najlažje, ker se lahko na pregled narocis brez vednosti staršev. Vse dobr ti želim, pa če te še kej zanima v zvezi s tem kr upraši, ker sm to dala skos.
No
Nono
Hej hvala ti sam ce ti je prevec osebno vprasanje nerabis pdgovorit sam kak so ti starsi odreagirali?
pa pri meni bi bil problem ker mi zdravnica noce devat napotnic kr tak ce bi ji pisala in nvm ka naj.
na kaksen nacin pa so te hospitalizirali pac starsi so te peljali brez da bi vedeli ali kaj ker res nocem da starsi zvejo prvi.
hvala za vsak odgovor????????
Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Draga Nono!
Takoj, ko sem uspela, sem se usedla za računalnik in ti hitim odgovarjat. Zelo hvala, ker si zbrala pogum in se odločila nam na To sem jaz zaupati svojo situacijo, stisko, ki te zelo obremenjuje, že več časa. Zapisala si, da je že dve leti prisotno samopoškodbeno vedenje, poskušala si, če sem pravilno prebrala, narediti samomor, s pomočjo tablet, torej z jasnim in izdelanim samomorilnim načrtom. Starši od dogajanju ne vedo nič, si zapisala, sprašuješ se ali bi te razumeli, želiš s nekomu povedati - izpostaviš učiteljico, želiš pomoč.
Prosila bi te, da zapišeš malo več o sebi. Kaj pri sebi ceniš - katere lastnosti in značilnosti, izkušnje, kako si reševala težave, kako je s tvojimi odnosi s sošolci, prijatelji, kako ti gre v šoli, imaš kakšen hobi, kaj rada počneš, kakšni so tvoji odnosi s starši in širše v družini, imaš kakšnega brata ali sestro, kako vidiš svojo prihodnost. Kdo ti lahko pomaga, komu zaupaš? Katere strategije spoprijemanja s stisko bi lahko izbrala namesto samopoškodbenega vedenja (morda poslušanje glasbe, zapis v dnevnik, sprehod v naravi, pogovor s prijatelji...kaj te sprošča). Pa tudi katere so tiste situacije, ki te tako obremenjujo.
Meni se zdi odlično, da je na šoli učiteljica, ki ji ti zaupaš. Vsekakor navijam, da poskušaš z njo čim prej vzpostaviti stik, lahko ji napišeš e-sporočilo, ga napišeš na roke, je počakaš pred vrati kabineta, po uri. Verjamem, da ti bo prisluhnila. Skupaj bosta šle k svetovalni delavki in se pogovorili kako naprej. Vsekakor je pomembno, da čim prej dobiš pomoč in brez pogovora ter sodelovanja staršev povsem ne bo šlo, sploh ker si mladoletna in starši so zate, za tvojo dobrobit zakonsko odgovorni.
Učiteljica in svetovalna delavka te bosta podprli tudi pri pogovoru s starši. Lahko tudi seveda pišeš tvoji pediatrinji oz. osebni zdravnici. Ta nasvet ti je posredovala tudi tvoja nekoliko starejša vrstnica.
Tako zdravnica ali pa pedopsihiatrinja, se bosta s tabo pogovorili in presodili kakšne so najbolj ustrezne oblike pomoči. V kolikor bo potrebna hospitalizacija jo sprejmi, dovoli si možnost zdravljenja in strokovne pomoči. Vse s ciljem, da boš bolj ponovno živela in uresničevala svoje potenciale.
Predlagam ti, da v stiski pokličeš TOM telefon, v ponedeljek, 22.1.2024 bo odprta tudi caht svetovalnica To sem jaz, z vami bo psihologinja. Tu je še Posvet.
Prilagam ti še nekaj povezav do člankov, ki so ti lahko v pomoč in podporo:
https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/?topic=26 (samopoškodbeno vedenje)
https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/?topic=28 (samomorilno vedenje)
https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/?topic=38 (zelo priporočam v uporabo)
https://www.tosemjaz.net/poisci-pomoc/ (pomoč)
Do naslednjega pogovora tako preko tipkanih črk, besed in stavkov, se zaveževa k življenju. Velja?
Čakam na tvoj odgovor. Velik objem.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja
Sm
Smb
V bistvu se starši niso dobro zavedali mojih stisk, do točke, ko sem bila hospitalizirana. Je pa res, da ko sem dobilq nujno napotnico, so me tja peljali, ker so me pač morali. Nevem kaj druzga bi ti odgovorila. To je več al mn vse.
No
Nono
Se iskreno opravicujem ker nisem prej odpisala vendar sem iskala nacine kako bi dobima pomoc poskusila sem si zile prerezat da bi ikrvavela in vsak vecer se porezem moje roke in trebuh so trenutno v ranah in nevem vec kaj naj pkvedala sem eni uciteljici ampak ni dobenemu nic rekla sama mi ne rekla da ce ne zelim ne rabim it k svetovalni delovki glede mene moji hobiji so jahanje aerial yoga streljanje in folklora rada verem knjige imam eno pol sestro ki je starejs 17 let zaupam domocenim lrijateljicam ki me la podpurajo pri tem da bi dovolila pri tom telefonu ker vejo da sem v njihovi klepetalnici piklicati resilca za mene vemdar mene je strah reakcije od moje mami sama si poresnici povedano zelim bjti hospitalizirana ker je doma zlo slabo postalo ocim se se dere loputa z vrati enega kosila nemoremo pojest u miru skos se neke kregata uglavnem pac stran od tega hocem moji mami nepovem vec skoraj nic cisto sem se v sebe zaprla in lac ona to opazi amoak nic ne more drugace me lahko klucefe nika to je moje prravo ime. Ker sem la tak porezana nastane pa se en problem in to je da nosim skos dolge rokave drugave sem boma tudi pozimu doma v kratkih rokavih vcasih zdaj nisem
hvala vam za cse odgovore ulam da odgovorite lep pozdrav
Uredništvo
Barbara Stožir Curk
Odgovor svetovalke:
Draga mladostnica,
hvala, ker si se ponovno oglasila in zapisala kako doživljaš situacijo, ki je zate zelo obremenjujoča.
Zapisala si, da rada bereš, se ukvarjaš z jogo, jahaš, imaš starejšo polsestro in prijateljice, ki te, kot praviš podpirajo. Veseli me, da si vzpostavila stik z učiteljico in ji povedala kaj se ti dogaja. Zapisala pa si, da je samopoškodbeno vedenje vedno bolj intenzivno, pogosto in da gre tu že za samomorilne misli ter načrt (porezala bi se tako močno, da bi izkrvavela).
Zapisala si, da si želiš pomoči, omenjaš celo možnost ter željo po hospitalizaciji. Doma, zapišeš, se očim in mama kregata, kričita.
Tom telefona ne želiš vključiti med možne oblike pomoči, ker se bojiš, da bodo poklicali rešilca, strah te je reakcije tvoje mame.
Draga mladostnica, pomoč potrebuješ tukaj in zdaj. Pred tabo je vikend, konec tedna, ko boš, sklepam, več časa doma. Narediva načrt, se strinjaš?
Najprej se zaveživa k življenju do naslednjega najinega pogovora, mojega odgovora. V tem času izkoristi TOM telefon, kjer lahko ostaneš dovolj anonimna. V kolikor bodo svetovalci preko telefona ali chata presodili, da potrebuješ pomoč takoj, pa je njihova odgovornost, da ti pomagajo tudi tako, da poskusijo stopiti v stik s tvojimi starši in tabo. Ponovno ti prilagam seznam strokovnjakov, ki ti bodo pomagali, tudi čez vikend in takoj:
1. povezava: https://www.tosemjaz.net/poisci-pomoc/
2. seznam koga lahko pokličeš:
Dežurnega zdravnika v najbližjem zdravstvenem domu ali reševalno službo (112).
Urgentno psihiatrično ambulanto v Centru za izvenbolnišnično psihiatrijo (CIP) v Ljubljani (Poliklinika, Njegoševa 4, Ljubljana)
Ordinacijski čas: od ponedeljka do petka, od 8.15 do 14.45.
Telefon: (01) 4750 685 - od 8. do 12. ure
Spletna stran: https://www.psih-klinika.si/strokovne-enote/center-za-izvenbolnisnicno-psihiatrijo/Enoto za adolescentno psihiatrijo v Centru za mentalno zdravje (CMZ) v Ljubljani (Grablovičeva 44b, 1000 Ljubljana)
Telefon: (01) 5874 955 ali (01) 5874 942
Spletna stran: https://www.psih-klinika.si/strokovne-enote/center-za-mentalno-zdravje/enota-za-adolescentno-psihiatrijo/V ponedeljek, se dogovoriva, greš v šolo. Dogovoriva se, da stopiš do svetovalne delavke in se z njo pogovoriš. Če bi ti bilo lažje, prosi sošolko, ki ji zaupaš, naj te spremlja. Verjamem, da ti bo prisluhnila in ti pomagala, skupaj bosta naredili načrt pomoči tudi v odnosu do staršev. Dovoli, da ti pomaga, tudi z vključitvijo npr. osebnega zdravnika, strokovnjakov na CDZOM ali / CSD.
Povzamem:
1. zaveza k življenju
2. med vikendom izkoristi TOM telefon, To sem jaz in pomoč strokovnjakov (glej zgoraj)
3. v ponedeljek obisk pri svetovalni delavki
Ta zapis zaključujem s stavki, ki sem jih napisala na začetku. Zapisala si, da rada bereš, se ukvarjaš z jogo, imaš prijeteljice. Spomni se lepih trenutkov, dogodkov, ko ti je bilo lepo, tudi kako si uspešno premagovala težave. Bi to šlo? Lahko to zapišeš (dodatna domača naloga).
Pošiljam ti velik objem in čakam, da se ponovno oglasiš.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja
Sa
Sarazti
Hej Nika?
Kako si danes?
Kako se ti je zdel pogovor z uciteljico?
Te je kaj razveselilo, nasmejalo kaj danes oz. Se je zgodila kaksna stvar za katero si hvalezna?
Sem prebrala, da je tut tvoj hobi jahanje? Kako dolgo treniras ze? Kako ti je na treningih.
Tudi jaz zelo rada jaham sem sele na zacetku, 2 meseca jaham pa mi je res fino, full dober obcutek mi je ko lgrem kas pa takrat ko me konj uboga hahahu pam da je tut tebi fajn jahat. Pa tut konji so res terapevtske zivali.
Je ogoce kdo tam tak, ki bi mu lahko zaupala? Ki bi te podprl?
Drugace pa verjam, da te skrbi kako bo mami odreagirala, ves je tut mene skrbelo kako se bo moja mami odzvala sicer sem bila v nekoliko drugacni situaciji. Kaj pa je najhujsi odziv ki ga lahko pricakujes oz. Kaj te pri njenem odzivu najbolj skrbi?
Kaj pa ce bo vesela, da si zbrala moč in poiskala pomoč zase, kakorkoli bo ampak POMEMBNA SI TI vem da ni lahko ampak v tej situaciji se postavi na prvo mesto prosim te. In tudi kakrsenkoli bo odziv, ti bojo znali strokovnjaki pomagati tudi pri tem.
Opisala si tudi obnasanje ocima, ki te spravlja v stisko. V grozno je gledat loputanje z vrati in poslusat dretje ampak s tem ko bos poiskala pomoc, povedala na glas(povedala da se neki dogaja, da neki ne stima se bodo stvari zacele spreminjat verjami mi.
Kar sem se sama naucila iz svojebsituacije je tut da ce nam prva oseba na katero naletimo npr. Uciteljica, soc. Delavka what ever ne ustreza iscimo naprej vedno je nekdo ki lahko pomaga in tukaj v klepetalnico so res super strokovnjaki verjamem da dobis hitro ponovni odgovor strokovnjakinje
no
nono
pozdravljeni
sploh nevem kako naj to napisem, zahvaljujem se vam za odgovore danes mi je uciteljica rekla da si res zeli da grem solski psihologinji saj jo zelo skrbi sama vem da ce nebom prostovoljno kmalu rekla ja ji bo po mojem mnenju povedala edino kjer se pocutim res jaz je pri konjih tam se pocurim varno ter nekako brez skrbi
najhujsi odziv mami je lahko dretje ali pa ignoriranje mene ali pa bi se delala
pri konjih ve moja trenerka ob torkih in cetrtkih je na soli svetovalna delavka nemorem se odlocit ali naj grem saj mi je tezko to dat iz sebe ze zdaj ko to pisem se pocutim koda me del mene ne zeli da bi kdo drug izvedel ampak vem da morejo
hvala vam za odgovore in pomoc ter za vse ampak mislim da bom pustila mojim samomorilskim poskusom in mislim zmagat....
Uredništvo
Barbara Stožir Curk
Odgovor svetovalke:
Draga mladostnica,
hvala, ker si se ponovno oglasila. Medtem ko si čakala na moj odgovor, se ti je oglasila Saratzi. Njen zapis je podporen, v njem najdeš tudi kar nekaj nasvetov, predvsem v smeri, da je pomembno, da pomoč sprejmeš.
Veseli me, da si ponovno govorila z učiteljico in veseli me, da se dobro počutiš pri konjih. Stik z njimi te sprošča, tam se počutiš dobro in si brez skrbi, si zapisala. Če sem prav razumela, si o svojih stiskah poročala trenerki? Bi lahko bila ona tista, ki bi te spremljala k svetovalni delavki (poleg učiteljice), morda k zdravniku? Verjetno se počutiš bolje, razbremenjujoče, ko se pogovarjaš s trenerko, tako nisi sama s svojim velikim bremenom.
Vsekakor sem za to, da skupaj z učiteljico jutri stopita do svetovalne delavke in se skupaj pogovorite kako naprej. Dovoli si, da ti pomagata. Na pot pomoči si že stopila. Vem, da te je strah, da si jezna, žalostna in to je povsem ok. Dovoli pa si, da ti odrasli okrog tebe pomagajo/pomagamo in te podpremo, tudi v pogovorih z mamo, očimom. In velikokrat je to lažje narediti v okolju, ki je bolj nevtralno in kjer pogovor vodi nekdo, ki ni čustveno vpleten in lažje vodi pogovor, ga usmerja v smeri iskanja rešitev. V tvojem primeru tako v krepitvi tebe (ustrezna pomoč, podpora v šoli) kot v krepitvi bolj sprejemajočih odnosov med vami znotraj družine. V podporo tebi in tvoji družini boste v pogovoru razmišljali tudi o vključitvi drugih strokovnjakov, v zunanjih institucijah (CDZOM, CSD...).
Konji naj ostajajo tvoj pomemben prostor miru in varnega okolja.
Ostajava zavezani k življenju, do najinega naslednjega pogovora. Jutri pa, se strinjaš, stopita z učiteljico do šolske psihologinje? Držim pesti.
Velik objem in kot je zapisala Saratzi, pomembna si ti, in sebi dovoli sprejeti pomoč.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja
sm
smb
hejla, spet js.
VSE SE DA! RESNO!!! VERJAMM VATE! VEM KOK JE TEŽKO! RES TO VEM, KER SEM ŠLA ČEZ VSE TO ČEZ IN JE RES TEŽKO KOT NEVEM KAJ! IN TE POPOLNOMA RAZUMEM, KER SEM BLA JS V SKORAJ ENAKI SITUACIJI!!!
AMPAK SEM SPREJELA POMOČ, ČETUDI JE TO POMENILO, DA SEM DALA ČEZ BOLNICO IN JE BLO RES VREDNO.
Ob prihodu mi je bilo totalno bedno, ampak potem si pač tam z ljudmi, ki majo podobne probleme in se lah kr pokonektaš. Pa na oddelku, kjer sem bla js, sta bla dva zdravstvena tehnika (pa še vsi drugi), ki sta bla res zakon. Skupi smo se igral aktiviti, pa sta nas vse zmagala in smo pol mogle za kazen pisat potek dneva v rimah...
LEJ; TOTALNO TE ŠTEKAM. AMPAK VERJAMEM, DA TI BO RATALO. NEKAK SE VSE DA.
VERJAMEM VATE!
RATAL TI BO!
<3
ne
nevem_kajnaj
Prosim ne se pustiti tem crnim mislim. Najbolje bo, da si najdes strokovno pomoc (lahko tudi anonimno). Trenutno ti ne moram pomagati drugace. Poskusi se pogovorit, lahko se tudi sprostis ob kaksni voznji na konju. MOCNEJSA SI OD SAMOMORA
Sa
Sarazti
Hojla Nika,
Najprej bi ti rada povedala da si pogumna in občudujem to, da si si pripravljena poiskat pomoč, hvala, da si zbrala pogum in poskrbela zase.
sem vesela, da je učiteljica pripravljena pomagati in poskrbeti za to, da dobiš pomočč, ki ti pripada, vesela sem, da si zmogla tudi s trenerko delit to kar doživljaš, praviš tudi da en del tebe želi drugi del tebe pa noče da za to doživljanje zve psihologinja, to je pri takih stvareh normalno, spomnim se stiske ko sem se odločala za prijavo nekega dogotka sem se počutila podbno kot opisuješ ti, en del mene si je želel drug del mene pa nikakorne Kaj mi je pomagalo? Pomagalo mi je to da sem napisala pluse in minuse doloene rešitve.
Razumem da ti je težko govorit o tem s psihologinjo, ti je pa uspleo pisat v klepetalnico pa me zanima kaj ti je pomagalo nareedit tako super korak, do reševanja situacije? Ti je moogoče lažje pisat ?
Včasih lahko pomaga, da izberemo kak drug način komunkacij pa napišemo stvari,? si mogoče razmišljala, da bi ji napisala gmail, ali pa da stvar napišeš na papir ga daš učiteljici pa ga preda psiologinji( pa tut če samo par besed o dogajnju) ? bi tzi mogoče bilo lažje da gre učiteljica s tabo do psihologinje? to je le nekaj idej verjamem, da boš našla način da ti bo lažje
Verjamem pa, da bo psihologinja znala prav odreagirat in o vesela, da si zbrala pogum in ji zaupala, z njo se lahko o vsem doživljanju pogovoriš, verjamem, da bo znala najti prave besede in te pomirit.Sama sem bila velikokrat pri naši svetovalni delavki in res se je bilo lepo z njo pogovarjat.
Verjamem pa da te skrbi mamina reakcija oz. to da bi te ignorirala, to zna bit res boleče, ja, še posebaj če zaupamo stvari o katerih smo dolgo premišljevali ali povemo ali ne.Če se zgodi to vedi da nisi sama. Kaj pa misliš da bi ti takrat pomagalo?
Razumem, da te skrbi mamina reakcija ampak to kako bo odreagirala, če bo tako, ne prosim teh reakcij povezovat s sabo, nisi ti kriva oz. odgovorna za njene reakcije, za njeno dretje, ignoriranje.. Kaj pa lahko narediš, če se kateri od teh odziviov? Kaj ti lahko pomaga?
Ne vem sicer kakšen odnos imata z mamo, ampa mogoče lahko tudi pri pogovoru z mami pomaga, da ji poveš, da bi ji rada nekaj zaupala pa ji poveš o občutkih okrog tega
Napisala si, da imaš prijatelje lahko pomaga že to če se z njimi pogovarjamo med tem, ali pa pišeš nam, ali na list o občutkih med tem, napisala si da je možna reakcija tudi dreteje, vem da zna tudi to bit boleče pomembno pa je da takrat njenih besed ne povezuješ s sabo, je le njena reakcija, močna čustva, in takrat povemo tudi kaj kar ne mislimo drugače, če se zgodi to, ni to tvoje a prav?
Sama hodim na terapije in mi včasih zelo pomaga če terapevtki povem, da ji želim neki povedat ampak mi je v tem trenutku težko o tem govorit pa najdeve kak način da ji vsaj namignem kaj se dogaja, sem ji tudi že napisala gmail pa sem ji tudi napisala kako se počutim ob pisanju mejla, meni je te zelo pomagalo, in tako je ntudi ona imela možnost me potoažit že v mejlu, čeprav ji nisem povedala zakaj točno gre
Drugače pa sem vesela, da se imaš lepo na treningih, da si lahko tam brez skrbi in kar je meni še posebaj lepo prebrat to da se počutiš tam varno, tam in imaš inštruktorico, ki ji lahko zaupaš, a ni to draoceno? Našla si si hobi kjer se imaš fino, in full sem vesela zatee. Verjamem vate, verjamem , da se bodo stvari začele rezreševat in res vedi da nisi sama!
No
Nono
Hvala saratzi za sporocila res pomagajo vsaj v malo boljso voljo me spravijo vendar se vedno nisem mogla povedat solski psihologinji pocutim se enmocno in nicvredno sele v torek pa je spet na soli
res vem da rabim pomoc ampak ce mene sprejmejo v bolnico zaradi tega izgubim vse moznosti da naredim izpit za orozje in dobim dovoljenje za nakup orozja ko bon starejsa in to si res zelim
moja mami je videla dva reza an zgornjem delu moje roke rekla sem ji da me je macka lri babici pokrampala ceprav to ni niti privlizno res ampak je vrjela poskusla sem ji povedat ampak sem zamrznila in na koncu rekal da nic nisem gotela rect
v soboto grem spet konjem nevem ali naj prosim trenerko da mi pomaga iti do solske lsihologinje ali ne ker nezelim da ce mami zve da ve da je moja trenerka v to upletena
moj plan u samomoru je vedno slabsi nevem amoak nekako sem se sposobna rezat ful globoko in me skor nic vec ne boli
hocem dobit pomoc ampak me zadrzuje to da nebeom mogla met izpita za orozje in to kak bo druzina reagirala kako naj si pridobim pomoc brez da solo vkljucim kak naj samo grem do zdravnice nevem tolko vprasanj mam ampak nekako nenajdem odgovorov recimo
kak lahko pridem do stronovne pomoci in se mi ne vpise v zdravstveno datoteko?
ali lahko dobim strokovno pomoc brez vedenja starsev?
ce bi bila hospitalizirana kako dolgo bi to trajalo in kako bi delala solo?
je se vec ampak to so tri najpomembnejsa
hvala za vse odgovore
Uredništvo
Barbara Stožir Curk
Odgovor svetovalke:
Draga Nono,
hvala, ker si se ponovno oglasila. Veseli me, da razmišljaš o pomembnosti pomoči. Razumem, da te skrbi, da te preplavlja strah, občutki nemoči in obupa. Vse to je del tvojega doživljanja v stiski, v kateri si se znašla in je po tvojih doživljanjih vseobsegajoča.
Poglejva podrobneje. Zapisala si, da se že dogovarjaš s trenerko, da ti bo pomagala stopiti k šolski psihologinji. To je odlično. Z mamo si že skoraj spregovorila o tvojih težavah. Razmišljaš o tem kako priti do pomoči, četudi brez vednosti staršev.
Draga Nono, greva korak po koraku. Strinjava se, da pomoč potrebuješ. Sama ali s pomočjo osebe, ki ji zaupaš, se lahko naročiš pri tvoji osebni zdravnici, ki te bo usmerila naprej. Prav tako verjamem, da te bo psihologinja podprla - tako v ustreznih oblikah pomoči in svetovanju - kot tudi v komunikaciji s starši. Ob tem se sprašujem kje je izvor strahu do mame, kje je ovira za to, da ji ne poveš kako se počutiš, kako ti je težko. Kakšne so vajine izkušnje iz preteklosti v procesu reševanja težav, razumevanju in sprejemanju drug druge.
Sprašuješ kako bo z dovoljenjem za orožje. Ne vem, iskreno. Verjetno se bova obe strinjali, da je prvi korak, tudi lahko k temu cilju, da dobiš ustrezno pomoč.
Sprašuješ kako je s hospitalizacijo. Ali se bodo zdravniki odločili je stvar odločitve, ki se zgodi, ko zdravnik opravi s tabo pogovor in na podlagi ocene tvojega stanja presodi kaj bi bilo zate najbolj ustrezno. V odločitev oz. pogovor bodo vključeni tudi tvoji starši, mama, ker si mladoletna. Tu moram biti iskrena. V času hospitalizacije se navadno učenci vključijo tudi v bolnišnično šolo, kjer opravljajo šolske obveznosti.
Dogovoriva se torej, da greš do psihologinje (s trenerko), lahko tudi do osebne zdravnice. Starši bodo vključeni, pri tem, v komunikaciji z njimi, te bodo podprli tako v šoli kot zdravnica. To verjamem.
Dovoli si pomoč in stopi na pot zdravljenja.
Čakam na tvoj naslednji odgovor, do takrat pa sva zavezani k življenju.
Velik objem,
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja
No
Nono
Pozdravljeni!
se uskreno opravicujem da nisem odpisala nisem imela casa veliko sem bila v soli in odsotna od doma
glede pomoci nisem sla do nikogar mislim da bi bilo najboljse d anikomur niti ne povem saj potem nemorem dobit dovoljenja za orozje nikoli ce bo kjerkoli to zapisano da imam tezave
Spet gre na slabse in spet se vsak dan rezem in to globoko moje roke so polne starih in novih reov tudi trebuh in nevem vec kaj naj drugega kot samo se ubit tezko mi bi blo it po pomoc sploh nekomu ki misli da sem super
pri moji mami je pa tako nisem oziroma ji nemorem povedat ker vem kaksne so njene reakcije ko ji povem da se kaj dogaja
lep pozdrav
Uredništvo
Barbara Stožir Curk
Odgovor svetovalke:
Draga Nono,
tudi jaz ti dolgujem iskreno opravičilo za pozen odgovor. Hvala, ker si se ponovno oglasila. Razumem tvoje pomisleke glede pomoči in vzpostavljanja odnosa s tistimi, ki ti lahko pomagajo. Razumem, da te prepravlja strah, negotovost, morda tudi jeza, nemoč in (samo sklepam), da s situacijami, v katerih si se znašla vztrajajo, se poglabljajo. Ena od oblik samopomoči, kjer je prisotno tudi precej občutkov krivde, je tudi samopoškodovanje. Se strinjaš? Pomoč težko sprejmeš - zaradi želje po dovoljenju za orožje (sprašujem te kaj bi z njim pravzaprav počela? Za kakšno orožje gre?Si včlanjena v kakšno društvo, ki se ukvarja s to dejavnostjo? Bo to dovoljenje vplivalo na pogoje za določen poklic? Kakšne informacijo o dovoljenju za orožje si že pridobila?) in povratne informacije s strani mame. Razmišljam - kaj najhujšega bi se po tvojem mnenju zgodilo, v kolikor bi povedala mami? Kakšne so tvoje pretekle izkušnje z mamo, ko si ji povedala o dogodkih, situacijah, doživljanjih, ki so bile zate obremenjujoče? Kakšno vlogo ima pri tem tvoj oče? Ugotovili sva, da je trenerka tista, ki ti je lahko v pomoč, tudi v pogovoru s starši in šolsko svetovalno delavko, psihologinjo. Tudi sama lahko pokličeš osebnega zdravnika, tu je še POSVET, TOM telefon in vse oblike pomoči, ki sem ti jih že navedla. Kako ti lahko pomagamo, pomagajo, v kolikor pomoči ne sprejmeš? Kako te lahko podpremo v svetovalnici? V procesu izbire nadomestnega vedenja v primerjavi samošokodbenim vedenjem te podpiramo, da poskusiš, ko je čustvena napetost premočna, izbrati pogovor, gibanje na prostem, dnevnik, poslušanje glasbe, meditacijo in čuječnostjo, tehnike sproščanja. Kar nekaj nasvetov najdeš tudi na #Tosemjaz, tudi zvočnih posnetkov. V procesu dolgotrajnejšega okrevanja pa si želim, da bi sprejemala podporo v realnem okolju. Razmisli, prav? Podpiram te in držim pesti, da narediš prvi korak (ob podpori #Tosemjaz na daljavo, s pomočjo trenerke, prijateljice).
Pošiljam velik objem.
Lepo te pozdravljam.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja
Te
Tezak1987
Vsebina je skrita.
Uredništvo
Pozdravljeni.
Hvala, da ste delili svojo zgodbo z nami. Vidimo, da ste se znašli v težki situaciji, ob kateri pa, kot sami vidite, je vredno vztrajati - če ta trenutek ne vidite smisla zase, vztrajajte za svoje otroke, sončke, ki potrebujejo očeta v svojem življenju.
Spletna svetovalnica #Tosemjaz je namenjena mladostnikom in njihovim težavam v odraščanju. Vam pa toplo priporočamo, da se obrnete po strokovno pomoč, da boste lažje prebrodili to težko obdobje, v katerem ste se znašli. Vire pomoči, ki so na voljo lahko najdete tukaj.
Poročate o samomorilnih mislih - ko začutite hudo čustveno stisko se obrnite na katerega od naslednjih virov:
- Dežurni zdravnik v najbližjem zdravstvenem domu ali reševalna služba (112).
- Psihiatrična klinika Ljubljana - Klic v duševni stiski. Vsako noč med 19. in 7. uro (01) 520 99 00
- Zaupna telefona Samarijan in Sopotnik 116 123 (24ur/ dan, vsak dan). Klic je brezplačen.
Pogumno poiščite pomoč, zaupajte, da je lahko ponovno lepo.
Prijazno vas pozdravljamo iz uredništva