Zdravo, prosim objavo zakrijte!! kaj se smatra za poiskus samomora?? je to, da osebe, ki to storijo, vejo, da jim ne bo zares uspelo in je vbistvu zadnji krik na pomoč, da bi se drugi ljudje začeli zavedati, da res nisi okej in rabiš več razumevanja, spoštovanja, ljubezni.. ali je neuspešen poiskus samomora zgolj resnega poiskusa in se oseba ne zaveda in resnično to naredi, da bi umrla?? prosim za razložitev ali se oboje smatra za poiskus, tudi če oseba ve in naredi zanalašč tako, da ne bo umrla zares... prosim res nujno odgovorite v najkrajšem času, SEM V HUDI STISKI!!!
Sa
Sari
Ojla,
upam, da boš objavo, ki jo pišem lahko čimprej prebral, prebrala, povem, da nisem strokovnjakinjna, ti pa želim sporočiti, da nisi sam oz. sama. Žal mi je, da si se znašel/ znašla v tako hudi stiski. Iz tega krika po pomoči je slišati, da oseba, ki se znajde v taki situcaiji, ki jo opisuješ potrebuje razumevanje, spoštovanje in ljubezen . Dobro bi bilo raziskati, kje in kdo ji lahko da te občutke, kje si jih oseba želi pa jih ne dobi?
Dobro se mi zdi tudi, da razmislimo, do koga lahko stopimo, kdo je tam za nas in kaj potrebujemo od njega in prosimo za pomoč. Verjami, da imaš moč , s tem ko pa si pisal/a sem pa boš še dobil/a dodatno moč za premagovanje stiske.
En izmed takih stvari je definitivno to, da si pisal/a sem, tukaj so strokovnjaki, ki bodo pomagali. Zaslužiš si biti spoštovan, razumljen in ljubljen.
NNe vem kaj se šteje za poskus samomora, sicer ne vem, če je moj odgovor pravilen ampak menim, da je poskus samomora, kakršnokoli dejanje storjeno z željo po koncu življenja. Je moje menje.
Je pa poskus samomora tudi velik krik na pomoč, upam, da bodo prijatelji, sorodniki znanci slišali ta krik na pomoč. Če se to dogaja tebi bi se bilo mogoče dobro tudi vprašati
Kako bi lahko še poklical/a na pomoč? So kakši drugi načini, možnosti, da te ljudje od katerih si želiš odziv slišijo?
Naj ti povem, še da te slišim jaz in zagotovo te bodo v najkrajšem mođnem času slišali strokovnjaki.
drugače pa poglej še na tejv strani, so tudi različne telefonske številke kot so :
Tom telefon, samarijan, sos telefon
Uredništvo
Jožica Barborič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
iz tvojega razmišljanja razberem, da si trenutno, kot tudi sama praviš, v hudi stiski, da potrebuješ pomoč in podporo. Razmišljanje, da bi s takšnim dejanjem, kot je poizkus samomora, pritegnila pozornost ljudi v svoji okolici, je vsekakor odraz tega, da se trenutno v tvojem življenju dogaja nekaj, s čimer se težko soočaš. Najbrž je takšno razmišljanje tudi posledica težav v komunikaciji z ljudmi v tvojem okolju. Včasih je res težko povedati kaj nas teži, zaradi česa smo žalostni, se počutimo osamljene in neljubljene, nerazumljene, obupane, česa si dejansko želimo. Morda pa bi vseeno poizkusila s pogovorom z osebo, ki ji zaupaš, jo ceniš in imaš rada, preden se zatečeš h kakšnemu dejanju, s katerim bi si lahko škodila?
Sprašuješ, kaj se smatra za poizkus samomora. Smatra se, da sta v vsakem samomorilnem dejanju prisotni dve težnji – umik v smrt in klic na pomoč. Ko nekdo pri samomorilnem dejanju umre, nikoli ne vemo, kaj se je dejansko dogajalo v njem zadnji hip, kaj je v njem prevladalo, si je morda zadnji hip premislil in želel še živeti ali ne. V svoji strokovni praksi sem srečala veliko ljudi, ki so poizkušali storiti samomor. Po neuspelem poizkusu ( ni pomembno, kakšen način so izbrali in kako resno je bilo) so bili hvaležni, da so dobili novo priložnost za življenje, spregovorili so o svojih stiskah, bili pripravljeni sprejeti pomoč, nekaj spremeniti v svojem življenju. Iskanje smisla v vsaki, še tako težki situaciji je tisto, kar lahko človeka reši, ga navda z novim upanjem, preusmeri k drugačnim pristopom pri soočanju z življenjskimi izzivi.
Če imaš še kakšna vprašanja in razmišljanja na to temo, bom vesela, če odpišeš in to podeliš z nami.
Želim ti vse dobro in pazi nase.
Jožica Barborič, univ. dipl. psihologinja, specialistka klinične psihologije in realitetna psihoterapevtka