Zdravo!
Zmenoj je nekaj hudo narobe. Imam polno psihičnih problemov že dolgo časa. Čutim veliko stisko. Včasih sem to izražala s rednim pitjem alkohola, s fugiranjem, kasneje sem to nadomestila s cigareti sedaj sem vse to troje postila in prešla v rezanje. Uživam o tem ko se režem. Vem da to ni več normalno in preprosto nočem shajati iz ene skrajnosti v drugo. Prosim za na svet.
Lp.
Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Spoštovana,
hvala, da si zbrala pogum in delila svojo stisko. Dejstvo, da znaš tako iskreno opisati kaj doživljaš, je že pomemben korak k boljšemu počutju in k iskanju rešitev. Tvoje besede izražajo globoko bolečino, a tudi veliko željo po spremembi, kar je zelo dragoceno. Pišeš o izkušnjah z rednim pitjem alkohola, z uporabo fug, s kajenjem cigaret in nenazadnje tudi s samopoškodovanjem, kar daje jasen znak, da se v tebi nabira ogromno nepredelane bolečine in napetosti. To, da si se odpovedala alkoholu in cigaretam, kaže na tvojo moč in voljo, četudi se ti zdi, da si ponovno v nekem brezizhodnem krogu. Tvoja stiska ni sramotna in v tem nisi sama. Nič, kar si opisala, ne pomeni, da je s tabo »nekaj narobe«, pomeni le, da si ranjena in da si si doslej pomagala na načine, ki so ti bili v tistem trenutku dostopni. A zdaj iščeš drugačne poti in to je zares pomembno. Pri vsakemu doživljanju težjih situacij je zelo pomembno to, da imamo vsaj eno zaupno osebo, s katero lahko o svojem počutju/dogajanju odkrito spregovorimo. Ali imaš morda kakšno prijateljico, ki ji lahko zaupaš?
Menim, da bi bila v tvojem primeru potrebna strokovna pomoč. Samopoškodovanje je zelo obremenjujoče in priznanje počutja ter iskanje pomoči je prvi korak k vrnitvi zaupanja same vase. Pri soočanju s samopoškodbenim vedenjem gre običajno za čustvene vrtince oz. tako imenovane »oceanske občutke«, iz katerih je pogostokrat zelo težko izstopiti. Sprva bi bilo modro krepiti svojo osebnost in pozitivno samopodobo. Koliko se imaš rada (na lestvici od 1 do 10)? Lahko odgovoriš v svojih mislih. Verjemi vase in zaupaj sebi. Postavi si cilje in poskusi z majhnimi, pozitivnimi koraki okrepiti svoj jaz, svojo lastno vrednost. To lahko storiš tudi s pisanjem dnevnika – vsak dan si vzemi par minut časa in napiši kaj lepega se ti je zgodilo tekom dneva. To so lahko povsem preprosta dejanja, ki ti prinašajo zadovoljstvo in srečo.
Dajem ti 10-dnevni izziv. Vsak dan (najbolje vsak večer) vzemi list papirja in nanj napiši 5 pozitivnih stvari, ki so se ti zgodile tekom dneva (to je lahko čaj, ki si ga v miru spila, skupen obrok z osebo, ki jo imaš rada, sonce, sprehod, skratka karkoli, za kar si hvaležna in izpolnjena v posameznem dnevu).
Življenje nas vedno znova preizkuša, vsak izmed nas doživlja vzpone in padce. Predlagam ti, da se opogumiš in si rezerviraš termin za pogovor v centru za psihološko svetovanje POSVET (https://posvet.org/), kjer bosta lahko skupaj s strokovnjakom pripravila načrt, ki ti bo pomagal varno raziskovati tvoje bolečine in poiskati poti, ki te bodo krepile, ne ranile. Vedi, da so vsi izzivi, težave, ki smo jim priča, začasni in rešljivi. Zaupaj v svojo moč in potencial, ki je v tebi, da se bolečina zmanjša ali celo izgine. Poišči tiste drobne stvari v sebi in okrog sebe, zaradi katerih si lahko že ta trenutek hvaležna. Sprejmi pomoč in podporo, brez pomislekov in sramu saj si ju zaslužiš, točno takšna, kot si. V pojmu pomoč se skriva besedica MOČ, ki je znamenje poguma. Skrb zase ne pomeni samo prenehati s samopoškodovanjem, ampak tudi dovoliti si čutiti in biti podprt. Verjamem, da je v tebi več moči in vrednosti, kot morda trenutno verjameš.
Nikoli nisi sama, tukaj smo zate, vedno. Kadarkoli lahko tudi na tem portalu napišeš svoja vprašanja, dileme in razmišljanja.
Želim ti vse dobro iz srca,
Tina Rezar, mag. prof. pedagogike in nemščine in mag. zakonskih in družinskih študij