Ko sem pod stresom vzamem škarjice za nohte ali pa britvico in se začnem praskat po roki od komolca do zapestja. Nazadnje mi je prvič tudi tekla kri. Malo me je strah predvsem zato ker se včasih počutim čisto okej pa se vseeno začnem praskat. Kako naj neham s tem oz. kako naj se sprostim na drugačen način?
Uredništvo

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Opisuješ, da se občasno ob doživljanju stresa samopoškoduješ. Ne veš točno zakaj to počneš, ob tem si tudi že občutila strah. Zanima te, kako s tem prenehati.
Čestitke, da si prepoznala svojo stisko in se odločila glede tega tudi ukrepati. Sama si že ugotovila, da se samopoškodovanje pri tebi pojavi, ko si pod stresom in bi bilo tako dobro poiskati nekatere druge aktivnosti s katerimi se sprostiš. Nekaj predlogov lahko najdeš tukaj: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/spopadanje-s-stisko-pri-samoposkodovanju/
Je pa seveda najbolje, če izhajaš iz sebe in razmisliš o tem, katera aktivnost je tebi najbolj všeč? Je to morda kakšen šport, kakšen drug hobi (ustvarjanje, poslušanje glasbe,…), morda pogovor s prijatelji? Velikokrat pomaga, če svoje skrbi delimo z osebami, ki so nam pomembne – lahko so to starši, prijatelji ali pa tudi svetovalna delavka na šoli. Morda ne bi bilo tako slabo, če bi se pogovorila tudi s kakšnim strokovnjakom. Verjetno ti pri usmeritvi k njim lahko pomaga tudi svetovalna delavka na šoli, kar nekaj kontaktov pa imaš objavljenih tudi na naši strani (https://www.tosemjaz.net/poisci-pomoc/). Naj tu omenim še možnost svetovanja v živo na naši spletni strani, ki poteka preko chata. Ena izmed možnosti pa je tudi pogovor v Posvetu za mladostnike, ki sprejema mladostnike stare med 14. in 18. letom, tja pa lahko greš kar sama (https://posvet.org/). Pomaga lahko tudi pisanje dnevnika, kjer vsa svoja čustva izliješ na list papirja. Poznamo tudi več različnih tehnik za preusmerjanje pozornosti, o katerih lahko več prebereš na tej povezavi: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/tehnike-preusmerjanja-misli/
Upam, da ti bo odgovor v pomoč, če pa boš imela še kakšno vprašanje, mi pa kar napiši.
Želim ti vse dobro,
Nika Koder, mag. psihologije