Naj začnem. Trenutno živim pri fantu, ker so doma nevzdržne razmere. Od lani oktobra se starša do mene obnašata kot, da sem največja budala. Dereta se, mene vedno krivita za vse, mi grozita niti ju ne zanima kje sem...(in ne ni to ker sem kao v najstiških letih in si preveč jemlem k srcu) samo tega res ne zdržim več. Po posvetu to ni prijava za csd, ker v zadnjih 3mesecah nista dvignala roke nad mano, ampak vseeno bi rada kaj okrenila. Zaradi tega sem že velikokrat poskušala narediti samoumor ampak kot vidite niso uspešni (sem tudi že bila pri psihologinji). Rabila bi samo nasvet kaj naj naredim, da bi vsaj imela nek normalen odnos z starši in lahko mirne vesti šla domov.
Hvala za kakršen koli odgovor:)
• Uredništvo
Lucija Krajnc

Odgovor svetovalke:
Draga mladostnica, pozdravljena,
na začetku bi se ti rada zahvalila, da si se nam zaupala. Žal mi je, da doživljaš takšne stvari. V nadaljevanju ti bom napisala nekaj usmeritev. Ker pa bi tvojo situacijo želela čim bolj razumeti, ti bom postavila tudi nekaj dodatnih vprašanj. Vesela bom, če mi odgovoriš, da lahko skupaj načrtujeva naprej.
Najprej bi rada naslovila poskuse samomora, o katerih pišeš. Mi lahko zaupaš, na kakšen način si to poskusila? Kdaj je bil tvoj zadnji poskus? Si bila kdaj po poskusih tudi hospitalizirana? Imaš morda v načrtu, da bi spet poskusila?
Zelo mi je žal, da doživljaš tako intenzivno stisko. Želim ti podati nekaj usmeritev, kaj lahko narediš, ko bo misel na samomor tako intenzivna, da ne boš videla drugega izhoda. Svetujem ti, da v tem primeru pokličeš številko 112 (za klic v sili), s čimer dobiš dostop do dežurnega zdravnika v najbližjem zdravstvenem domu ali reševalne službe. Seznaniti pa te želim tudi, da se lahko obrneš na Enoto za adolescentno psihiatrijo v Centru za mentalno zdravje (CMZ) v Ljubljani (Grablovičeva 44b, 1000 Ljubljana), Telefon: (01) 5874 955.
Napisala si, da si bila že pri psihologinji. Gre za obravnavo v Centru za duševno zdravje otrok in mladostnikov, ali morda kje drugje? Kako se tam počutiš? Toplo te spodbujam, da z obravnavo nadaljuješ in upam, da tam začutiš, da gre za varen prostor, kjer lahko iskreno govoriš o svojem doživljanju, ovrednotiš svoje izkušnje in preizkusiš nove načine za soočanje z življenjskimi izzivi.
Začutila sem tvojo stisko, vendar pa ti želim hkrati sporočiti, da je lahko življenje lepo in polno smisla. Čeprav se včasih znajdemo na poti, ki se zdi prezahtevna in prestrma, je lahko že za naslednjim ovinkom lažje. Morda začutimo pristno prijaznost sočloveka, najdemo dejavnost, ki nam prinaša veselje in utrne se upanje. Zelo si želim, da bi zmogla videti in začutiti, da je upanje na lepši jutri. Zaupaj mi, kaj je tisto, kar te veseli? S čim se rada ukvarjaš? Napisala si, da si trenutno pri fantu. Je morda on oseba, ki ti stoji ob strani in bi v njem lahko našla vir podpore? Imaš še koga, ki mu lahko zaupaš?
V drugem delu pa bi želela s tabo raziskati odnos tvojih staršev do tebe. Napisala si, da so razmere doma nevzdržne, da se dereta nate, te krivita za vse, ti grozita… Kaj točno ti govorita? Kaj ti očitata? Kaj se je spremenilo lani oktobra, da je situacija od takrat naprej tako intenzivna? Sta bila v preteklosti kdaj fizično nasilna do tebe?
Vsekakor želim poudariti, da je vedenje tvojih staršev nedopustno in v celoti njuna odgovornost. Če nate kričita, te zmerjata, ponižujeta in ti grozita, gre za elemente psihičnega nasilja, ki je v Sloveniji z zakonom prepovedano in je kaznivo dejanje. Še posebej bi morali biti pred nasiljem zaščiteni mladoletni otroci.
Če sem te prav razumela, si napisala, da meniš, da vedenje tvojih staršev ni za prijavo na center za socialno delo. Vendar pa te želim spodbuditi, da o tem vseeno razmisliš. Kot sem napisala zgoraj, gre pri vedenju tvojih staršev za elemente psihičnega nasilja in na centru za socialno delo lahko celotni družini pomagajo: staršema podajo informacije o tem, kje se lahko naučita drugačnih načinov vedenja in v katerih programih lahko okrepita svoje starševske veščine. Vsekakor je cilj, da se vaš odnos okrepi, predvsem pa, da ti nisi več izpostavljena ogrožajočim okoliščinam, ki jih opisuješ trenutno. Kako se ti to sliši?
Vse dobro do naslednjič,
Lucija Krajnc, mag. psihologije
• ne
nezaželjenaa
Pozdravljeni, najprej res hvala za odgovor:)
Da odgovorim na vprašanja, poskusi samomorov so bili razni z tabletami, vrv, tirnice. Bila sem enkrat hospitalizirana zaradi prevelike doze tablet. Moj zadnji poskus je bil pred nekje pol meseca nazaj. V šoli imam res super svetovalno delavko, ki sem ji tudi vse povedala saj je med edinimi kateri se lahko zaupam in sem ji res zelo hvaležna. Hodim pa psihologinji v center za mentalno zdravje mladostnikov. Tudi ta gospa je zlata glede tega in se tam res dobro počutim, obiskovanje pa seveda bom nadeljevala, ker se res hočem tega čimprej rešiti. Trenutno se z ničemer več ne ukvarjam, saj sem zgubila vso voljo katero sem imela. Imam pa tudi super fanta, ki mi vedno stoji ob strani, kot sem že zgoraj omenila imam tudi svetovalno delavko na šoli in nekaj prijateljev katerim se lahko zaupam.
Moja starša sta pa razred zase. Lani oktobra sem nenačrtovano zanosila in mislim, da me od takrat nejemljeta več kot njunega otroka. (Janujarja sem imela tudi spontani splav tega otroka). Kadar koli se gre za moje zdravstveno stanje sta vedno proti vsemu. Ker je moje zd stanje zadnje mesece slabše je nekaj časa nazaj osebna zdravnica predlagala obisk psihologa za kar mi tega nista dovolila (potem sem to vse z svetovalno zrihtala, da zdaj hodim). Tudi govorita, da mi zares nikol nič ni bilo (večkrat sem padla skupaj). Očitata mi, da sem za vse kriva jaz, da sem nesposobna, da iz mene nikoli nič nebo, da bi itak boljše blo da mene sploh nebi blo... Konkretno mi gre že to naživce. Dereta se pa na mene, zaradi slabših ocen (nikoli prej se nista, zdaj zadnje čase se mi je tudi uspeh v šoli zelo poslabšal) kar koli naredim jima je narobe. Vidi se, da sem jima odveč (edinka sem). V preteklosti kot majhen otrok sem bila vsakodnevno deležna tudi fizičnega nasilja ampak zdaj ne več toliko, vsaj v zadnjih 3,4 mesecih ne. Res jima nočem delati probleme samo rada bi, da bi se to uredilo na nek miren način.
Vam pa še enkrat hvala!
• Uredništvo
Lucija Krajnc
Odgovor svetovalke:
Draga mladostnica, pozdravljena,
veseli me, da si se odzvala. Hvala za tvojo iskrenost.
Opisuješ pretekle poskuse samomora, nisem pa zasledila odgovora na vprašanje, ali imaš tudi trenutno kaj v načrtu?
Me veseli, da najdeš v teh osebah toliko podpore in kot sem napisala že zadnjič, te toplo spodbujam, da nadaljuješ z obravnavami in v stiski poiščeš pomoč. Si morda preizkusila tudi s kakšnimi tehnikami beleženja ali preusmerjanja misli?
Želim si in upam, da boš zmogla svoje stiske vedno bolj obvladovati in v življenju najti vidike, ki ti bodo pokazali smisel in upanje. Spodbujam te, da se poslužuješ čim več takšnih aktivnosti, ki te sproščajo in pri katerih si zadovoljna.
Težko mi je bilo brati o tem, kakšna sta tvoja starša in resnično mi je žal, da se do tebe tako obnašata. Ponavljam, gre za nedopustno in kaznivo vedenje. Napisala si sicer, da "jima ne želiš delati problemov", vendar se mi zdi pomembno, da uvidita, zakaj njuno vedenje ni OK in ga začneta spreminjati. Še vedno te spodbujam, da razmisliš o tem, da bi za nasvet vprašala na centru za socialno delo. Kaj meniš o tem? Lahko te seznanijo z različnimi možnostmi in ti pomagajo raziskati, kaj bi bilo zate v tem trenutku najboljše.
Napisala si, da si trenutno pri fantu. Vseeno te želim seznaniti še z eno možnostjo, in sicer kriznimi centri. V sloveniji imamo več tovrstnih ustanov in tja se lahko kamorkoli zatečeš, če čutiš, da so razmere doma nevzdržne. Na tej povezavi si lahko pogledaš, kje je tvoj najbližji krizni center.
Vse dobro,
Lucija Krajnc, mag. psihologije