Pozdravljeni
Zanima me kako nehati sama na sebe pritiskati..psihično...
Namreč nehati oz .zmanjšati moram gledanje življenja drugih...
Gledam družine pare itd..seveda niso vsi popolni..a imam nekaj vzornikov recimo na instragramu bolj kot Facebooku... In se primerjam ...eni so res srečni eni se pretvarjajo...kaznujem v milih sama sebe ,da nimam takega življenja...sama nase pritiskam ,da moram imeti poroko,moškega ,otroke itd... bojim se,da nebo šlo predaleč ...
Čeprav je to vse lepo in prav zgoraj našteto imam ogromno omejujočih prepričanj ,ki sem jih pridobila tekom mojega življenja od staršev in pa tudi mojih dosedanjih izkušenj... Želim se počutiti ob moškemu vredna pa tudi vredna spostovanja...zaželena, privlačna itd... Skratka ,da sem človek .
Velikokrat mi okolica in moški ter tudi oče v preteklosti dajejo vtis,da sem kur**in pras***so mi tudi to rekli...in sama sem temu res
zacela verjeti..nevem kako naj se počutim kot dama in ne kot pocestnica...
Hvala za kakršnenkoli nasvet...želim si ljubiti in biti ljubljena!! -
Uredništvo
Katarina Maučec

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Praviš, da se veliko primerjaš z drugimi na socialnih omrežjih, predvsem Instagramu. Želiš si imeti takšno življenje kot ga vidiš na socialnih omrežjih, ko pa ugotoviš, da tvoje življenje ni takšno, pa se v mislih kaznuješ. Omenjaš tudi, da imaš veliko omejujočih prepričanj, ki ti verjetno preprečujejo, da bi se ob moških počutila vredna in privlačna. Sama si želiš, da se ne bi več toliko primerjala z drugimi in da ne bi več toliko pritiskala nase.
Žal enoznačen nasvet, kako doseči to, kar pišeš, da si želiš, ne obstaja. Ni ene stvari, ki bi jo lahko vpeljala v svoje življenje in bi se tvoj način mišljenja iz danes na jutri spremenil. Spreminjanje prepričanj, ki so se oblikovala skozi 22 let tvojega življenja, je zahteven proces, pri katerem ti pomagajo psihologi. Na kak način dosežeš spremembo je odvisno od vsakega posameznika, od njegove življenjske situacije, načina soočanja s težavami, prepričanj, osebnostnih značilnosti in podobno.
Imam premalo informacij o tebi, da bi ti lahko dala kakršnikoli konkreten napotek. Vsekakor pa menim, da je skrajno neprimerno, da te drugi zmerjajo in ti dajejo vtis, da si pocestnica. Da dobiš takšen vtis še od očeta, ki bi moral biti pozitivna figura v tvojem življenju, je zelo žalostno. Žal mi je, da imaš takšen občutek o sebi in da dobivaš takšne informacije iz okolja. Kljub temu da te ne poznam in nimam veliko znanja po tebi, verjamem, da si nisi pocestnica in da si dobra oseba, ki si zasluži fanta, ki bo dobro ravnal s tabo in ti ne bo dajal takšnega občutka.
Zapisala si, da ne veš kako naj se počutiš kot »dama in ne kot pocestnica«. Prvi korak vsekakor je, da se obkrožiš z ljudmi, prijatelji, ki ti v tebi vzbujajo pozitivne občutke, ti dajejo vtis ljubljenosti in vrednosti. Če se giblješ v krogu ljudi, ki ti dajejo negativne oznake in imajo o tebi slabo mnenje, to definitivno ni prava družba in bi bilo dobro, da se od takih ljudi odmakneš. Ko boš našla ljudi, ki te vzpodbujajo, boš tudi lažje bolj pozitivno razmišljala sama o sebi. Poskusi pa se tudi vprašati, ali ti delaš kaj takega, s čimer pri drugih izzoveš negativne odzive. Torej, kako si se vedla, da so ti drugi dali opazke, ki si jih omenila. Razmisli morda, če bi tudi ti lahko svoje vedenje nekoliko spremenila. Ker ne vem točno kako se vedeš, ti ne morem dati nasveta na kak način svoje vedenje spremeniti in ali je res tvoje vedenje povod za takšne oznake. To lahko oceniš samo ti.
Zapisala si tudi, da se veliko primerjaš z drugimi na Instagramu. Medtem ko brskaš po Instagramu in drugih socialnih omrežjih, se poskusi opomniti, da vidiš le eno sliko, en trenutek, (na Instagram »story-jih«) par sekund njihovega življenja. Tako ti primerjaš na primer cel svoj dan, svoje doživljanje, svoje občutke itd. z enim trenutkom oz. par sekund njihovega življenja, ki ga vidiš na sliki/videu. Prepričana sem, da se tudi v tvojem življenju najde en trenutek ali 10 sekund tvojega življenja, ki bi ga lahko posnela in objavila na Instagram in ko bi druga oseba to videla, bi ti zavidala, kako srečna si. Na svoja socialna omrežja vsi objavljajo samo pozitivne trenutke in dogodke, nihče (ali pa je vsaj zelo redko) se ne bo posnel med tem ko joka, med tem ko ima panični napad, med tem ko bo imel slab dan ali ko bo na sredini prepira s partnerjem, ki vodi v ločitev.
Zapisala si, da se na Instagramu eni pretvarjajo, eni so pa srečni. Ampak kako veš, da se eni pretvarjajo, drugi so pa srečni? Instagram in druga socialna omrežja niso dober način za delanje zaključkov o življenju drugih ljudi ali konkretneje kako srečni so. Včasih se celo zgodi, da še za osebe, ki so nam najbližje in z njimi preživimo veliko časa, ne vemo zares kako se počutijo. Torej navzven deluje, da živijo popolno življenje, nato pa lahko čez nekaj časa izvemo, da že dalj časa trpijo recimo za depresijo (ali imajo kakršnekoli druge težave).
Za konec bi ti še svetovala, da poskusi zmanjšati čas za brskanje po socialnih omrežjih in se poskusi osredotočiti na aktivnosti, ki te veselijo. Imaš kakšen hobi? Se rada družiš s prijatelji, bereš knjige, se rada sprehajaš v naravi ali se ukvarjaš s kakšnim specifičnim športom? Razmisli, katere aktivnosti te razveseljujejo in več časa posveti njim. Če se boš usmerjala v aktivnosti, ki te veselijo, boš tudi bolj vesela in zadovoljna sama s seboj.
Upam, da sem ti vsaj malo pomagala.
Lepo te pozdravljam,Katarina Maučec, dipl. psihologinja