sem v 1 letniku srednje sole, nimam prijateljem. Ponavljam razred in prejsno leto je bilo enako. Vsi so se " pogrupirali" torej dali v neke grupice, jaz pa sem ostala sama. Tako je tudi to leto. S parimi puncami (1-2) se recem zdravo obcasno in to je to. Ko probam se pogovarjat se izogibajo. Sem starejsa od njih ampak vseeno. Ni mi taksen problem bit sama ampak mi je malo bed ko vidim ostale kako se druzijo jaz pa tam sama in noben se nikol noce usedit s mano, tut ko so polne klopi noben. Pri sportni je ucitlca rekla da gremo v grupe po 4 ko sem sla s enimi puncami mi je ena rekla nas je ze 4 tkda pejt drugam. Vsi so ze bili po 4 v skupini in sla sm na klopco sedet. Nevem no mal se pocutim cudno?!
zdi se mi tut da me dost sinfajo????
tut izven sole nimam prijateljc mislim mam eno sam se ne druzima tok.
• Uredništvo
Katarina Šepetavc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Hvala, da si tako iskreno napisala, kako se počutiš. To, kar opisuješ, je res težko – biti sam v razredu, ko so drugi že povezani v skupine, pa še občutek, da te nekateri izključujejo, lahko zelo boli. Tvoj občutek je popolnoma razumljiv.
To, da trenutno nimaš tesnih prijateljev, ne pomeni, da jih ne boš nikoli imela. Včasih traja dlje, da najdeš ljudi, ki ti res ustrezajo, še posebej, če ponavljaš razred in si malo starejša – ostali so si mogoče bližje zaradi skupnih interesov ali ker so se poznali že prej. Ampak to ne pomeni, da ti ni mesta nikjer.
Morda najprej poskusiš s kakšnimi drobnimi stiki. Ne rabiš takoj postati ful dobra prijateljica z nekom. Če se s kom samo malo večkrat pozdraviš, pohvališ kakšno majico ali knjigo ima nekdo, vprašaš po njihovih najljubših serijah, ki jih gledajo,... včasih že takšna vprašanja odprejo poti naprej.
Imaš kakšen hobi (risanje, glasba, šport, računalniki…)? Če ga deliš z drugimi (tudi na spletu, v kakšni skupini,...) se lažje povežeš. Če vidiš, da se nekdo izmika, to ni tvoja krivda. To pove več o njih kot o tebi. Pravi ljudje bodo veseli tvoje družbe.
Če ti v razredu ne uspe najti prijateljev, to ne pomeni, da jih ne boš imela drugje. Krožki, športi, popoldanske dejavnosti, prostovoljstvo – tam lahko najdeš ljudi, ki jih zanimajo podobne stvari kot tebe.
Če te to res teži in če čutiš, da te namerno izločujejo, lahko poveš tudi razredničarki ali svetovalni delavki, staršem, ter poskušajte najti, kje tiči srž težave.
Pomembno pa je tudi, da se zavedaš, da nisi čudna, če si rada sama. Ogromno ljudi se tako počuti v srednji šoli, tudi če tega ne pokažejo.
Poglej malo širše naokoli, bodi odprta za spremembe in verjamem, da boš našla ljudi, ki bodo ustrezali tvojemu razmišljanju.
Želim ti veliko uspehov pri iskanju novih poznanstev.
Katarina Šepetavc, univ. dipl. pedagoginja