Pozdravljeni!
V soboto bom imela rojstni dan in povabila sm zelo veliko prijateljev. Zdej je pa moja mami rekla, da naj teh devet zmanjšam na štiri. Saj jaz bi ta izbor z lahkoto zmanjšala na štiri, ampak kaj, ko sm že vsem devetim povedala, da jih bom povabla na zabavo. Kako naj jih skenslam, brez da bi mi zamerili in me odpikali? heeeeeeeeeeelp meeeeeeeeeeee!!!!!
:(
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
pišeš, ker se soočaš s težko odločitvijo glede povabil na svojo zabavo. Razumem tvojo željo, da bi ohranila vse prijatelje na zabavi, saj si jim že povedala, da jih boš povabila. Po tvojem pisanju se zdi, da je to zate pomembno, saj ne bi želela, da bi se prijatelji počutili zavrnjene ali razočarane. Hkrati pa si tudi v težki situaciji, ker tvoja mama želi, da zmanjšaš število gostov. Če prav razumem, te torej skrbi, kako ohraniti prijateljske odnose in obenem zadovoljiti željam svoje mame.
Najprej ti predlagam, da se odkrito pogovoriš z mamo. Razloži ji, da si že povabila devet prijateljev in da bi jih bilo težko zdaj izločiti. Pojasni ji, zakaj ti je pomembno, da ohraniš vse prijatelje na zabavi. Mogoče mama ne ve, da ti vseh devet prijateljev veliko pomeni in da si vse želiš imeti ob sebi na svoji rojstnodnevni zabavi.
Če bo mama vseeno želela, da zmanjšaš število prijateljev na štiri, pa jo poslušaj in poskušaj razumeti. Morda ima utemeljene razloge za svojo odločitev, ki jih ti ne poznaš. Pomembno je, da se odkrito pogovorita, saj lahko morda skupaj poiščeta rešitev, ki bi zadovoljila obe. Lahko na primer razmislita o drugih možnostih, kako vključiti prijatelje, ki ne bodo povabljeni na glavno zabavo. Morda jih lahko po šoli povabiš na tortico in jim tako pokažeš, da ti tudi oni veliko pomenijo.
Vsekakor pa je pomembno, da si tudi do prijateljev iskrena in jim poveš, da bi z veseljem povabila vse, vendar tvoja mama omejuje število gostov in zato moraš upoštevati njeno odločitev. Pomembno je, da se z njimi pogovarjaš jasno, iskreno in spoštljivo, da se prijatelji ne bodo počutili zavrnjene, ampak bodo razumeli, da je to situacija, ki je ne moreš nadzirati.
Upam, da ti bo moj odgovor v pomoč in te lepo pozdravljam,
Urška Ruter dipl. psihologinja (UN)Citiraj