Novembra bom 18 in sanjala sem o veliki zabavi.
Veliko prijateljev me ni povabilo na svoje, sedaj ne vem kaj naj. Če jih povabim bo čudno, če ne ne bom imela zabave.
Hkrati se počutim izključeno saj so me izdali.
Če povabim le najožje prijatelje ne bo zabave ker niso tako za zabave.
Uredništvo
Hana Habinc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Pišeš nam, ker si v dilemi, koga povabiti na praznovanje svojega 18. rojstnega dne. Želiš si velike in nepozabne zabave, hkrati pa se počutiš izključeno, ker te nekateri prijatelji niso povabili na svoja praznovanja. Verjamem, da ti ob tem ni lahko.
Polnoletnost je zate očitno pomembna prelomnica in razumljivo je, da si želiš, da bi bil ta dan nekaj posebnega. Predvidevam, da si želiš takšen trenutek deliti predvsem z ljudmi, ob katerih se dobro počutiš in ki ti nekaj pomenijo.
Praviš, da se bojiš, da samo z najožjimi prijatelji zabava ne bi bila takšna, kot si si jo zamislila, saj niso preveč navdušeni nad zabavami. Tukaj bi te povabila k razmisleku, kaj si od svojega praznovanja zares želiš. Je zate pomembnejša velika zabava z veliko ljudmi ali praznovanje z ljudmi, ob katerih se počutiš sprejeto in sproščeno?
Včasih se lahko hitro ujamemo tudi v predstave o tem, kakšen naj bi 18. rojstni dan bil. Velika zabava, veliko ljudi in nepozaben večer. Ni pravega načina praznovanja polnoletnosti. Pomembno je predvsem, da izbereš praznovanje, kakršnega si ti želiš in ob katerem se boš ti dobro počutila. Če ugotoviš, da si resnično želiš večje zabave, lahko seveda povabiš tudi prijatelje, ki tebe niso povabili na svoja praznovanja. Ni treba, da se pri tem ravnaš po načelu »oni mene niso, zato tudi jaz njih ne bom«. Povabiš lahko tiste, za katere si ti želiš, da bi bili del tvojega dne. Pri tem ti ni treba povabiti nekoga samo zato, da bi imela več ljudi na zabavi, če se ob tej osebi ne počutiš dobro.
Omenila si tudi, da se zaradi vsega tega počutiš izključeno in celo izdano. Razumljivo je, da te je prizadelo, če si od ljudi, ki jih dojemaš kot prijatelje, pričakovala povabilo, pa ga nisi dobila. Ob tem se lahko pojavijo razočaranje, žalost, jeza ali občutek zavrnitve. Če ti ti odnosi veliko pomenijo, bi te spodbudila, da se s kom od teh prijateljev, ki mu bolj zaupaš, pogovoriš. Lahko mu poveš, da te je prizadelo, ker nisi bila povabljena, in ga vprašaš, kako ta oseba vidi vajin odnos. Takšen pogovor ti lahko pomaga bolje razumeti, kaj se je zgodilo in kakšni so trenutno vaši odnosi.
Kakorkoli se boš odločila glede praznovanja, si želim, da bi svoj 18. rojstni dan preživela na način, ki bo prijeten predvsem zate.
Želim ti lepo praznovanje!
Hana Habinc, dipl. psihologinja (UN)
kr
kr_ena_1
če želiš velko zabavo, pač povab use - tut tiste k tebe niso - their bad