Hey! Imam en problem! Kmalu bo šola in to pomeni tudi obšolske dejavnosti. Prejšni dve leti sem trenirala odbojko v mojem kraju z najboljšo prijateljico bilo je fajn. Ampak trenerka me nekako ni marala in nevem zakaj! No kaj je bilo: ena mlajša punca je trenirala odbojko komaj prvo leto in je lahko šla na tekme jaz pa po dveh letih še vedno ne, (da ne bo pomote, mene je na treningih zelo hvalila in govorila, da sem dobra) enkrat pa sem ji to povedala in je (recimo) razumela, šla sem potem na par tekem vendar tam nisem smela igrati, ker sem baje "odveč" (moja prijateljica, ki sem jo omenila je igrala isto dobro kot jaz in na vseh tekmah). Zato sem zdaj rekla NE in odločila sem se, da to tako ne bo šlo! Pozabila sem omenit, da imam sladkorno bolezen T1 ampak mislim, da to ni bil razlog, pa vseeno omenim. Za to š. leto, ki prihaja sem se odločila no vsaj želim si trenirati ritmično gimnastiko sicer je kakih 20 minut vožnje in 8€ dražje, kot odbojka ampak... Želijo imam že nekaj časa in moja mami to ve, namreč v šoli pri športu mi je učiteljica rekla, da sem zelo gibljiva in mi priporoča nekaj v tej smeri. Med počitnicami sem imela RD in dobila sem hulahop obroč. Naučila sem ga vreči, vloviti, vrteti, delati trike... in hitro sem ugotovila, da mi to gre. Mami se strinja in me pri tem podpira. Je pa moj ati problem namreč ne dovoli mi, da to treniram saj pravi, da je predaleč in sem za to prestara, ko mu omenim oz. ko sliši, da se o tem pogovarjama z mami je jezen in zato me že nekaj časa ignorira kot da me ni in o meni govori in širi negativne in lažnive stvari. Šla sem gledati na spletne strani in v večini piše, da sem res prestara. Zato sem brez vednosti staršev na e - naslov pisala klubu kjer so mi odgovorili, da nisem in lahko probam. Vesela bi bila vaših nasvetov. Hvala!
• Uredništvo
Nika Verbič

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
praviš, da ne veš, kaj narediti glede ritmične gimnastike, saj si jo zelo želiš trenirati, a si ne želiš, da bi te posledično zaradi tega oče obravnaval na način, kot te obravnava sedaj. Glede na opisano ti bom s svojim odgovorom skušala pomagati po svojih najboljših močeh, naj pa te že na začetku pomirim, da si včasih nekaterih stvari (sploh v času odraščanja) ne moremo razložiti – v smislu, zakaj se oče tako obnaša/zakaj te ne podpre v tem…tako da vedi, da nisi sama v tem in da se veliko mladostnikov sooča s podobnimi dilemami – družinsko življenje je včasih res lahko pestro oz. lahko rečeva »zanimivo«.
Najprej bi ti rada povedala, da si z odločitvijo, da ne boš več trenirala odbojke, zaradi »ne fer« pogojev v klubu, delovala zelo odraslo, tako da si lahko ponosna nase! Prav tako je odlično, da si našla drug šport, v katerem uživaš – veliko mladostnikov/mladostnic namreč sploh ne uživa v športu, ki si ga izberejo, in jih zato veliko kasneje tudi preneha.
Super se mi zdi, da si se tudi že naučila nekaj trikov, saj boš tako hitreje »prišla not«, če bo možnost treniranja na voljo. Ker žal ne vem, od kje si tudi ne morem vedeti, kaj teh 20 minut pomeni – bi v primeru, da bi lahko trenirala, lahko šla sama tja z avtobusom, ali bi te morali peljati starši? Prav tako 8 € ne predstavlja tako velike razlike v končnem znesku, seveda pa je vse odvisno od finančnega stanja družine – enim bi to na koncu predstavljalo pomembno razliko.
Verjamem, da te to, da oče ne sprejema tvoje želje in da te ignorira zelo boli – to starši sploh ne bi smeli delati oz. ne bi smeli njihovih stisk prenašati na otroke. Zanima me, kaj mama pravi na vse to? Se je ona skušala pogovoriti z njim? Morda babica/dedek? Ena izmed opcij bi tudi bila, da bi učiteljica za športno govorila s starši in jim povedala, da se ji zdiš primerna za ta šport ter da nisi prestara za to. Lahko tudi ponovno poskusiš govoriti z očetom ali pa mu napišeš pismo, v katerem bi mu na prijazen način razložila situacijo in svojo željo. V pismu lahko tudi izpostaviš, da te celotna situacija bremeni, saj pogrešaš vajin odnos. Omeniš lahko, da imaš res močno željo, da bi se preizkusila v ritmični, saj se ti zdi, da bi ti šlo dobro – prav tako ti bo ta gibljivost ostala in pomagala kasneje v življenju, saj gre za dobro spretnost.
Če so ti v klubu sporočili, da nisi prestara, se meni zdi vredno poskusiti…glede na to, da se novo šolsko leto hitro približuje, me zanima, če bi bila morda lahko kakšna možnost, da bi te na prvi trening peljali mama ali stari starši? Lahko vprašaš, pa boš videla ali pa greš sama, če imaš to opcijo:).
Je tudi tako – ljudje se spreminjamo, prav tako lahko spremenimo naše mnenje…velikokrat namreč reagiramo iz vzorcev (gre za izkušnje in prepričanja, ki smo jih prevzeli iz otroštva oz. smo jih izoblikovali skozi odraščanje). Čisto možno je, da je to zgolj očetovo trenutno prepričanje oz. mnenje in se lahko sčasoma, ko bo videl, da v športu uživaš, spremeni. Ne moremo pa tega zagotovo vedeti ali trditi, zato se mi zdi dobro, da ponovno skušaš stopiti v kontakt (seveda na miren način) ter mu skušaš razložiti in predstaviti svojo plat. Če boš opazila oz. začutila, da tega ne moreš narediti v živo, pa mu res napiši pismo. Morda je za njegovim odzivom tudi strah, da se ti bo kaj naredilo; da se ne bi poškodovala; da boš imela premalo časa za šolo ali pa ga omejuje dejstvo, da imaš sladkorno bolezen – ne moremo vedeti, a je vredno preveriti. Pri vsem tem ti lahko pomaga tudi mama, saj si napisala, da njeno podporo že imaš:).
Jaz verjamem, da boš to zmogla skomunicirati, saj si že do sedaj dokazala, da si za svoja leta odrasla in samostojna!:) Pripravi se na to, da vse skupaj ne bo ravno lahko, a menim, da če boš dobila podporo vseh ostalih družinskih članov ter učiteljic, da ti lahko uspe:). Navsezadnje gre za tvoje odraščanje in življenje, zato se mi zdi vredno poskusiti in se boriti za to, kar si želiš.
Upam, da sem ti z odgovorom vsaj malo pomagala, če pa imaš morda še kakšno vprašanje, se lahko ponovno obrneš name. Prav tako ti lahko pomagam pri sestavljanju pisma oz. ti lahko pomagam z usmeritvami.
Lepo bodi in vse dobro ti želim,
Nika Verbič, dipl. psihologinja (un)