Stara sem 12 let in pri svojih 12 letih sem začela z rezanjem po rokah. Bila sem v hudi stiski in nisem si morala drugače pomagati. Zapustila sem svojo najboljšo prijateljico, saj je bila "fejk" do mene. Bila je tudi nesramna in govorila grdo o meni. Zaupala sem ji vse moje skrivnosti, nato pa me je šla žalit na socialna omrežja in vsem povedala kakšna naj bi bila. Dve moji najboljši prijateljici, ki jih imam trenutno govorita grdo o meni za mojim hrbtom, me izločata iz družbe, si med sabo poveta vse svoje skrivnosti meni pa nič. Želim jima povedati kaj me moti na niju dveh, ampak me je preveč strah da bota me zapustile. Eden od razlogoc je tudi da si nisem všeč v nobenem pogledu. Vedno ko se pogledam si mislim grdo o sebi in se hočem na vsak način spremeniti. Nimam več zaupanja v dobenega saj nevem komu naj sploh zaupam. Ne upam povedati nobenemu za rezanje in moje stiske saj me je strah da me bodo drugače gledali ali se mi posmehovali. Mami sem povedala za moje težave in mi je hotela najbolje pomagati. Peljala me je k zdravniku, da lahko izvemo kako bi našla pomoč. Izdelala sem si tudi manjši plakat, z pozitivnimi povedmi in ljudmi, ki jih imam rada. Torej vedno ko si kaj naredim, ne poškodujem samo sebe temveč tudi ostale, ki jih skrbi za mene in ki jih imam rada. Želim odnehati saj vem da bi bilo bolje zame in za tiste ki vedo za to, želim tudi odnehati zaradi sestre in mame, saj njiju najbolj skrbi zame. S tem ko sem to začela sem mislila da bi se počutila boljše (kar sem se) in da ko bi ljudje zvedeli bi vsaj videli skozi kar grem in kako se počutim, da ne zmorem več in nimam volje do ničesar. Trenutno sem clean za približno 2 dni in da se to ne spremeni.
Uredništvo
Katarina Šepetavc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, Neli,
Če prav razumem, si začela z rezanjem po roki, ko sta se sprli z najboljšo prijateljico, ki je bila do tebe nesramna in neiskrena. Prav si naredila, da si to zaupala svoji mami, ki je tudi pravilno odreagirala in ti poiskala pomoč. Izdelala si si plakat s pozitivnimi mislimi in tudi sicer sama zelo aktivno iščeš rešitve, ker se zavedaš, da samopoškodovanje prinese le trenutno olajšanje stiske, lahko pa preide v navado, ki povsem uide iz našega nadzora. To, da tako pogumno iščeš rešitve, je najboljša pot in veseli me, da imaš razumevajočo mamo, ki se je reševanja lotila skupaj s teboj. Morda si v stiski lahko pomagaš tudi z drugimi metodami, da to ni ravno rezanje, npr. lahko se pogovoriš z mami, lahko izvajaš kakšne dihalne vaje, da se pomiriš, lahko si na del telesa, ki bi ga sicer poškodovala, položiš led,… Nekaj rešitev najdeš tudi v članku: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/spopadanje-s-stisko-pri-samoposkodovanju/
Praviš, da si nisi všeč v nobenem pogledu. Naj ti povem, da ima prav vsaka oseba na svetu določene kvalitete in odlike, na katere je lahko ponosna, tudi ti. Poskušaj najti in si zapisati vsaj tri svoje lastnosti, na katere si ponosna. Potem naj še tri doda tvoja mami, ki te gotovo dobro pozna. Tako boš imela že šest pozitivnih lastnosti, ki te bodo označevale. Vsak dan potem poskušaj še kakšno dodati, za pomoč lahko vprašaš tudi ljudi, ki te dobro poznajo. Grajenje samospoštovanja je proces, ki terja čas, ampak prepričana sem, da ti bo uspelo.
Praviš, da te tudi tvoji trenutni prijateljici zavračata in grdo govorita o tebi. Si prepričana, da sta to prijateljici, ki si ju želiš ob sebi? Kaj tebi pomeni prijateljstvo in kakšna prijateljica je zate dobra prijateljica? Morda nekje v svoji bližini najdeš nekoga, ki bo imel podobne poglede na prijateljstvo kot ti in boš lahko ponovno počasi spet zaupala. Ne rabiš pa prijateljicam povedati čisto vsega o sebi – poveš toliko, kolikor čutiš, da lahko poveš.
Vesela bom, če se boš še oglasila.
Katarina Šepetavc, univ. dipl. pedagoginja